SITECOM 300N WL330 probleem????

Y

yellowpoint

Hallo,

ik heb verschillende items gelezen betreffende de 300n wl330 maar de boel nog niet werkend gekregen.

Situatie is nu, laptop draadloosverbinding met thomson speedtouch st780w.

Nu wil ik ivm behalen groter bereik de volgende situatie creeren:

laptop draadloosverbinding sitecom 300n wl330(als range expander) draadloosverbinding thomson speedtouch 780w.

Het lukt mij niet om dit aan de praat te krijgen.

Wanneer ik alleen via de speedtouch ga werkt alles perfect en is het signaal uitstekend.

Als ik dan de sitecom erbij betrek krijg ik de melding dat de pagina niet geladen of gevonden kan worden terwijl de verbinding uitstekend aangeeft.

het lijkt erop dat er geen verbinding is tussen sitecom en thomson.

Omdit moment kom niet eens meer in de configuratiemodus van de sitecom.

Ik lees van alles over ip adressen, ranges, dhcp servers, subnetwerken etc,

dhcp server bij de thomson kan ik al niet vinden.

Een en ander al geprobeerd maar helaas geen succes.

Wie kan mij(leek) voorzien van ondersteuning zodat ik het geheel aan de praat krijg?

Ik werk met xp pro sp3.

alvast bedankt.

Paul

Hoi Yellowpoint en welkom op Satellite Fun.

Ik wil je wel helpen maar iets aan zo'n Thomson koppelen is altijd een crime. Verder heb je helaas veel geld betaald voor iets wat je alleen kunt gebruiken om bereik te vergroten, een range extender.

Het is me niet bekend of dit apparaat nog nieuw is, maar zoja zou ik het gauw terugbrengen en evt. een tientje of een paar tientjes erbij leggen en een Sitecom 300N modem/router nemen.

De WL347 300N X2 of de 300N X3 om maar iets te noemen, dan kun je dat Thomson ding vervangen en dat gaat je een boel kopzorgen doen vermijden.

Of wil je het perse gaan doen met de apparatuur die je nu hebt?

Zoja, dan moeten we gaan kijken of we de beide netwerken aan elkaar gekoppeld krijgen aangezien jouw Sitecom uitsluitend een range extender is.

Hallo,

Blij dat er iemand reageer en je naam ben ik al regelmatig tegen gekomen betreffende het probleem wat ik heb.

ik heb op advies de expander/extender gekocht omdat deze vlekkeloos scheen te communiceren met de thomson speedtouch st 780 w en het bereik vergroot wat ook de bedoeling is..

Het gekke is dat hij het bij de eerste keer aansluiten heeft gedaan en daarna dus niet meer.

Mijn vrouw met haar laptop heeft wel een werkende sitecom hoewel hij af en toe uitvalt, desalniettemin het werkt.

de bedoeling is om het bereik te vergroten, dus dat klopt. alleen wil ik draadloos van extender naar modem en retour. ik lees hoofdzakelijk verhalen over bekabelde verbindingen.

de extender heb ik nu 2 weken en als het even kan wil ik dit werkend krijgen omdat ik deze bij een internetshop heb gekocht en het weer een helehoop gedoe is omdat terug te draaien.

Black tiger, ik heb logs van je gelezen en ik, leek, vind het knap lastig.

bijv dat stuk over ip ranges etc.

Ik hoop dat je mij wilt en kunt helpen.

Het laatste wat ik zag toen ik bekabeld op de sitecom zat was dat bij universal repeater scanning stond ipv connected.

Dit zal alvast niet de bedoeling zijn. ik weet niet hoe ik dit in connected kan krijgen.

Graag wil ik en het lijkt mij raadzaam om met een schone lei te beginnen en te kijken hoe we en waar we kunnen komen.

Alvast bedankt voor je reactie.

groet,

Paul

ip ranges kan vrij simpel in combi met dhcp

eerst kijken of je aparaten hebt die een vast ip nodig zijn (om ze makkelijk te kunnne benaderen bv)

1 dhcp server op het hele netwerk gebruiken (dus geen 2 of meerdere want dat geeft meestal elende).

de reekst in de dhcp inkorten (laatste van de 4 niet tot 255 maar bv 200) als je een paar vaste ip's nodig bent die kun je dan in de 200 tot 255 zetten (modem heeft vermoedelijk 254 > 192.168.1.254).

als ik het verhaal zo lees denk ik dat er een ander probleem zit nl de kanalen waar de wlans op zenden omdat de 1 af en toe uitvalt de ander eerst werkte en nu ineens niet meer....

wat ik wel es heb gedaan is bv de draadloos modem voor inhuis en dan achter inhuis een extra wlan maken met exact zelfde ssid en wachtwoord (pc zoekt de sterkste en duurt es 2 seconden en je hebt weer verbinding als je loopt van de 1 naar de andere)

groetjes

sat-ed

Beste Paul. Jij woont toevallig niet ergens in Zuid-Limburg he? Want dat zou de zaak een stuk vergemakkelijken.

Een range extender is namelijk niet altijd even gemakkelijk aan te sluiten en als het van afstand moet, dan zal ik sowieso de handleiding moeten gaan naspitten om de mogelijkheden te bekijken.

Uiteraard begrijp ik dat als je het ding bij een internetshop gekocht hebt dat je er niet eenvoudig mee terug kunt.

Echter het draadloos koppelen van zo'n apparaat aan een ander draadloos apparaat gaat niet altijd vlekkeloos. Er zijn zelfs apparaten die totaal niet met elkaar kunnen communiceren.

Het beste is inderdaad dan om bij het begin te beginnen. In dat geval zul je dus de extender terug naar fabrieksinstellingen moeten krijgen (dat is het verstandigst), want dan kun je hem ook weer (liefst bekabeld) bereiken.

De eenvoudigste en stabielste methode is immers om een laptop of pc met een kabel aan de range extender aan te sluiten en de extender dan correct in te stellen zodat die ook goed werkt, en connect (verbinding maakt) met je Thomson.

Daarvoor zul je eerst in de Thomson moeten gaan kijken op welk kanaal deze zich bevindt (meestal kanaal 11), van welke beveiliging sprake is (wep, wpa, wpa2) welke subvorm (tkip of aes bijvoorbeeld) en wat de key is. Ik neem namelijk aan dat de extender deze gegevens nodig heeft om verbinding te kunnen maken met de Thomson.

Daarnaast zullen er een aantal instelmogelijkheden zijn in de extender (de Sitecom dus) en gezien jouw wensen denk ik zo los uit het blote hoofd dat je deze in repeatermode zult moeten gaan instellen voor een goede werking.

Het verhaal van ip adressen en dhcp zou je dan voorlopig even buiten beschouwing kunnen laten.

Er staat hier inderdaad een basiscursus netwerken voor beginners online die met name uitlegt geeft aan ip adresseringen etc. En die is ook echt eenvoudig, maar een echte leek zal hem toch een aantal keren moeten doorlezen voordat opeens het lichtje gaat branden. Dat is normaal, dat had ik ook en ik had ook nog eens een minder eenvoudige uitleg en die was daarnaast ook nog eens in het Engels.:)

Na 10x lezen was er opeens dat lichtje. Maar oke, dat is een andere zaak. Ieder kan voor zichzelf goed genoeg bepalen of hij genoeg interesse en zin heeft om zich daarop meer toe te leggen.

Terug naar jouw vraag kun je dus wat ik eerder schreef uitproberen. De dhcp van de Thomson zorgt dan (als er verbinding is) dat de ip adressen via de Sitecom toch worden uitgedeeld aan de apparaten.

Als ik zelf even wat meer tijd heb deze week zal ik even in de Sitecom handleiding gaan spitten om te zien of daar iets in te vinden is om het verhaal te vereenvoudigen.

Hallo,

bedankt voor de reacties.

Sad-ed, helaas bij het volgende stuk gaat bij mij het licht uit

wat ik wel es heb gedaan is bv de draadloos modem voor inhuis en dan achter inhuis een extra wlan maken met exact zelfde ssid en wachtwoord (pc zoekt de sterkste en duurt es 2 seconden en je hebt weer verbinding als je loopt van de 1 naar de andere)
Wanneer ik mijn kennis opvijzel zal ik het wel begrijpen.

Black tiger.

Helaas woon ik in m limburg en niet in het zuiden.

Ik heb idd de sitecom gereset.

Het beste is inderdaad dan om bij het begin te beginnen. In dat geval zul je dus de extender terug naar fabrieksinstellingen moeten krijgen (dat is het verstandigst), want dan kun je hem ook weer (liefst bekabeld) bereiken. De eenvoudigste en stabielste methode is immers om een laptop of pc met een kabel aan de range extender aan te sluiten en de extender dan correct in te stellen zodat die ook goed werkt, en connect (verbinding maakt) met je Thomson.

Daarvoor zul je eerst in de Thomson moeten gaan kijken op welk kanaal deze zich bevindt (meestal kanaal 11), van welke beveiliging sprake is (wep, wpa, wpa2) welke subvorm (tkip of aes bijvoorbeeld) en wat de key is. Ik neem namelijk aan dat de extender deze gegevens nodig heeft om verbinding te kunnen maken met de Thomson.
Bovenstaand kan ik uitvoeren. Alleen weet ik niet wat er word bedoelt met subvorm, maar als ik zo direct ga snuffelen zal ik het waarschijnlijk wel tegenkomen. Als ik het goed begrijp ga ik de sitecom resetten en de gegevens van de thomson achterhalen.

Ik zal de gegevens opschrijven zodat ik ze later zo kan gebruiken.

wederom alvast bedankt voor de moeite.

Paul

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:07 uur ----------

Hoi,

Meteen maar even mijn huiswerk gedaan.

sitecom gereset.

de volgende instellingen van de thomson heb ik gevonden:

interface ingeschakeld

fysiek adres bekend

interface type 802.11bg

snelheid 54mbps

band 2.4 g hz

kanaalselectie aut

regio europe

kanaal 1

multicast van breedband toestaan ja

beveiliging is een ander verhaal

broadcast netwerknaam ja

nieuwe app. toestaan ja

beveiligingmodus wpa-psk

wpa-psk codering tkip+aes

wpa-psk versie wpa+wpa2

key is bekend

internet ip adres 86.94.**.***

prim dns 195.121.1.34

sec dns 195.121.1.66

hopende dat we hier wat mee kunnen

groet,

Paul

Laatst bewerkt:
Hoi Paul.

Zoals je ziet, heb ik zojuist het door jou uitgetypte IP adres gewijzigd.

Het IP adres dat je hebt getypt, komt overeen met het IP adres waarmee je je posting hebt gedaan, dus dat is in ieder geval juist.

Ik heb dit gewijzigd omdat het niemand wat aangaat wat jouw IP adres is, en al helemaal niet als je netwerk problemen hebt en wellicht niet 100 % beveiligd bent.

Door je IP adres volledig uit te typen op een forum, laat je iedereen weten waar je te vinden bent.

Dat is hetzelfde als over straat tegen iedereen die je tegen komt, je privé adres te roepen:

Vroeg of laat krijg je ongewenst bezoek.

Dus nooit doen, is niet nodig en je weet nooit wie er allemaal meeleest.

Zoals je ook kunt zien aan deze reactie, kan het bestuur van een forum je IP adres toch wel terug vinden wanneer noodzakelijk.

Daarom is het zeker niet nodig ermee rond te gaan strooien, en persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat men zich dat ook realiseert.

En dat is dan weer de reden waarom ik de toelichting ook voor iedereen leesbaar geef.

Het beste kun je ook de quote mogelijkheid gebruiken om aangehaalde stukken te quoten in plaats van met kleuren te gaan werken, hetgeen in andere styles dan de standaard style misschien onleesbaar wordt. Daarom heb ik het even voor je aangepast.

Quoten doe je als volgt:

[noparse]

De quote open je met de quote tag en sluit je hetzelfde als met de color tag zoals in dit voorbeeld:

hier de te quoten tekst, mag ook meerdere regels zijnen dan afsluiten met de tag die je hier achter ziet
[/noparse]

Onderaan links in het vakje zie je overigens "BB code is aan" (of "on"), als je daar op het woord BB code klikt, zie je wat er allemaal voor mogelijkheden aan codes zijn.

Oke verder naar je probleem. Je hebt maar 1 codering in gebruik, maar ik zie je er 2 aangeven:

beveiligingmodus wpa-psk -> Oke dat is duidelijk.

1.) wpa-psk codering tkip+aes

2.) wpa-psk versie wpa+wpa2

Deze tweede is mij niet duidelijk. Normaliter is het ofwel WPA2+AES ofwel WPA+Tkip of WPA+aes (minder gebruikt).

Verder is kanaal 1 eigenlijk geen kanaal wat in Europa gebruikt wordt. Dit zou een reden kunnen zijn dat de Sitecom vreemd doet. Ik zou derhalve het kanaal van de Thomson eens gewoon op kanaal 11 zetten.

V.w.b. de benodigde instellingen van de Sitecom ga ik even op zoek. Midden-Limburg is me inderdaad wat ver weg, dan gaat het me teveel tijd kosten vermoedelijk dus dat kan ik dan niet effe gratis tussendoor doen.

Maar geen probleem, we lossen het dan hier gewoon op.:)

Phew ik heb net even gekeken maar hoe moet je zoiets eenvoudig uitleggen.

Kanalen moeten hetzelfde zijn, de modem moet volgens mij op bridge of repeatermode staan.

In elk geval moeten de beveiligings instellingen overeen komen. Daarnaast kan het handig zijn de ip adressering van de repeater (indien mogelijk) statisch te maken.

Maar dat is afhankelijk van welke ip adressen de Thomson af geeft en welke subnetmasker deze gebruikt. Dit zou je kunnen nagaan op je pc.

Nadeel is echter dat de Thomsons nog wel eens statische adressen binnen de dhcp range willen negeren.

Dus zou je een adres buiten de range moeten nemen, doch daarvoor moet je eerst weer bij de dhcp instellingen van de Thomson kijken met welk dhcp ip hij begint en hoeveel pc's er aangesloten kunnen worden, ofwel tot welk ip adres de dhcp staat ingesteld. En dan een ip adres nemen wat net buiten die range valt.

Staat er in de Thomson bijv. 192.168.0.2 tot 192.168.0.100 kun je voor de repeater bijv. 192.168.0.110 nemen. Het subnetmasker zet je hetzelfde als de pc heeft, vermoedelijk 255.255.255.0 in dit voorbeeld en de gateway zet je naar het ip adres van de Thomson en dat zou in dit voorbeeld 192.168.0.1 zijn.

Dit is niet perse nodig maar is wel handig als je ooit de Sitecom configuratie niet bereikt krijgt, dan steek je een kabeltje in de utp poort van de repeater en kun je hem aldus benaderen zonder perse te hoeven resetten naar fabriekswaarden.

Morgen heb ik wat meer tijd dan zal ik nog wat aandachtiger proberen te lezen of ik nog niets kan vinden.

Goedemiddag,

Mas3,

bedankt voor de genomen actie. De beveiligingskey begreep ik nog wel, maar als leek internet ip, nee geen notie. Voor mij nu erg duidelijk wat het ip adres is en wat je er vooral niet mee moet doen.

Black tiger,

Om meteen maar met de deur in huis te vallen ga ik proberen te quoten.

Je hebt maar 1 codering in gebruik, maar ik zie je er 2 aangeven:beveiligingmodus wpa-psk -> Oke dat is duidelijk.

1.) wpa-psk codering tkip+aes

2.) wpa-psk versie wpa+wpa2

Deze tweede is mij niet duidelijk. Normaliter is het ofwel WPA2+AES ofwel WPA+Tkip of WPA+aes (minder gebruikt).
ik heb deze gegevens rechtstreeks overgenomen uit de thomson speedtouch st780wl.

Ik weet dat het met de beveiliging te maken heeft maar daar blijft het ook bij.

Ik weet niet eens of ik deze zelf kan wijzigen en hoe?

Dit geld ook voor de dhcp server. Dit item ben ik in de hele thomson niet tegengekomen. Kan deze ook anders heten?

Het kanaal in de thomson kan ik denk ik wel veranderen maar moet het kanaal van de sitecom dan hetzelfde zijn, en zoekt de sitecom dit zelf uit of moet ik dat invoeren?

Bovendien is er een redelijk risico dat ik daarna geen verbinding meer heb en krijg. Graag wacht ik hier even mee tot er meer duidelijkheid over de hele handeling voor mij is betreffende kanaalverandering.

Phew ik heb net even gekeken maar hoe moet je zoiets eenvoudig uitleggen.Kanalen moeten hetzelfde zijn, de modem moet volgens mij op bridge of repeatermode staan.
het kanaal van de sitecom en thomson moeten dus hetzelfde zijn. Moet dit met de hand ingesteld worden of zoekt de een de ander op?

Bedoel je met modem de thomson of de sitecom?

In elk geval moeten de beveiligings instellingen overeen komen. Daarnaast kan het handig zijn de ip adressering van de repeater (indien mogelijk) statisch te maken.Maar dat is afhankelijk van welke ip adressen de Thomson af geeft en welke subnetmasker deze gebruikt. Dit zou je kunnen nagaan op je pc.
Hier heb ik zeker hulp bij nodig. Kun je mij vertellen hoe en waar ik dit op mijn pc kan vinden?

Voorts heb ik gezien dat de thomson de aansluiting heeft op de 2e ethernet poort voor zover belangrijk.

Ik ga toch weer even kijken of ik de dhcp server met gegevens kan vinden.

Als ik ze vind vermeld ik dat hier zeker voor morgen.

By the way, Ik zei dat hij het eerst wel deed en daarna niet meer. Dit kwam door een kapotte geheugen strip. Ben daarna naar de winkel geweest met het verhaal dat hij niet meer op internet kwam en daar had hij in een ommezien contact en beeld. Misschien niet belangrijk maar toch voor de zekerheid.

Welke gegevens zijn er nog meer, waarvan het niet handig is om deze op fora te plaatsen?

Wel hoop dat het quoten gelukt is.

bedankt

groet,

Paul

het kanaal van de sitecom en thomson moeten dus hetzelfde zijn. Moet dit met de hand ingesteld worden of zoekt de een de ander op?
Volgens mij moet dat handmatig hetzelfde ingesteld worden, ik zag die opties namelijk ook in de configuratiemogelijkheden verschijnen.

Ter verklaring en duidelijkheid:

modem = Thomson

repeater = Sitecom.

Alleen prive gegevens zijn onhandig om op fora te plaatsen, dus externe ip adressen (ip van je provider), wachtwoorden, email adres enzo.

Kun je mij vertellen hoe en waar ik dit op mijn pc kan vinden?
Natuurlijk, als je XP gebruikt als volgt:

Start (startknop) -> uitvoeren

in dat vak type je in "CMD" (zonder aanhalingstekens) en klikt op OK.

Dan krijg je een command prompt te zien en daarin type je:

ipconfig

en drukt op enter.

Als eerste zie je dan het interne ip adres van je pc en als tweede het subnetmasker.

Dit is zoals het bij mij uit ziet:

Code:
Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
       IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.11
       Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.0.0.0
       Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.2
1.) Ip adres van de pc

2.) Subnetmasker van het netwerk

3.) Gateway en dat is normaliter het interne ip adres van je modem.

Hoi,

Heb gekeken en heb de volgende gegevens gevonden.

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding 5:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.71

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 0.2.0.6

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255

Standaardgateway. . . . . . . . . :

heb gegoogled maar volgens mij heeft de thomson speedtouch st 780 wl geen dhcp server, of wel een maar die niet te regelen valt.

Alleen prive gegevens zijn onhandig om op fora te plaatsen, dus externe ip adressen (ip van je provider), wachtwoorden, email adres enzo
DAt begrijp ik wel maar net als met het internet ip, hoe weet je nu dat dit je adres is wat op straat ligt?

Zijn er nog gegevens die beschikbaar moeten zijn om een idee te krijgen hoe de boel bij mij is ingesteld?

Is het een goed plan als we eerst beginnen de thomson(modem) op orde te brengen om vervolgens met de sitecom(router) te gaan beginnen.

bedankt,

Groet,

Paul

Sorry ik ben wat te druk dit weekend dus ik kom er na het weekend op terug.

@Sat-Ed: Klopt, alhoewel het kan zijn dat de provider (vermoedelijk KPN) een deel van die mogelijkheden heeft afgeschermd, dat doen ze normaliter wel. Maar in elk geval bedankt voor de link daar zal Yellowpoint geheid ook wel wat kennis uit kunnen putten.

Echter de Sitecom is de repeater, niet de Speedtouch/Thomson dus volgens mij zou het toch met WPA moeten kunnen werken. Men wete echter maar nooit.

@Yellowpoint:

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.71

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254
Het ziet er naar uit dat je dus in de 192.168.1.x range ip adressen hebt.

Je zou de repeater dan eens kunnen instellen op 192.168.1.200 (een ip wat enigszins apart ligt maar wel nog correct is) met subnetmasker 255.255.255.0 en als gateway adres 192.168.1.254.

Het kan echter zijn dat Sat-Ed gelijk heeft en het wel met een wep key werkt. Je zou kunnen proberen om eens alle beveiliging uit te schakelen (wpa enzo op de Thomson) en zien of de Sitecom dan wel een verbinding wenst op te zetten met de Thomson.

Zoja, probeer het dan eerst met wep versleuteling. Lukt dat ook, dan wpa gebruiken. Lukt dat, dan wpa2. Maar lukt het wel met wep en niet met wpa dan denk ik dat je zult moeten overstappen naar wep, alhoewel die minder veilig is.

Het afschermen van instellingen kan idd kloppen maar..... uit ervaring blijkt dat deze opties meestal tevoorschijn komen als men een paar x van taal wisselt in een thomson modem :tong:.

Mocht de thomson alleen voor internet van kpn of kornuiten gebruikt worden en niet voor voip (telefoon dus) dan kan men de modem ook terug zetten in fabrieks modus en de zogenaamde test login gebruiken de laatste tijd is een unieke gebruikersnaam en wachtwoord niet meer nodig tenminste werkt hier in het noorden.

Vooral bij mensen die hun papieren hebben opgeruimd en geen id hebben wat hun gebruikersnaam en wachtwoord is als de modem opbrand bv.

Groet,

sat-ed

Beste Heren,

Ik schaam mij kapot dat ik niets van mij heb laten horen. Ik dacht, ik ga maar eens kijken of de topic nog bestaat want ik hoor en lees maar niets. Maar goed jullie hebben ook meer te doen dan een leek het abc van internet verbindingen uit te leggen. Wat ik mij afvraag is wanneer je directe email notificatie aangeeft, dan krijg je toch mail bij een reactie op deze topic? Ik krijg helemaal geen reactie meer. wel gehad maar van de laatste 2 keer dus niet. Zal wel aan mijn laptop liggen. Heren ik ben vandaag niet in de gelegenheid maar morgen heb ik een dagje voor bijkomen en ga ik met jullie aanwijzingen verder. verder wil ik het volgende stukje ook nog even meegeven over wat er bij mij standaard gebeurd bij het openen van internet direct via speedtouch. misschien heeft dit ook nog wel negatieve invloed.

Het vreemde is dat de eerste keer aansluiten het ding het wel deed, maar na een geheugenstrip crash van de laptop, het vervangen hiervan, doet hij het niet meer. Tevens is het zo dat wanneer ik internet voor de allereerste keer open, direct draadloos naar de speedtouch, word aangegeven dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de speedtouch. druk ik dan op verbinding herstellen lukt het wel en is er geen vuiltje aan de hand. Ik moet dus altijd voor de eerste keer verbinding internet, een verbinding herstel draaien voordat ik contact krijg. Dit gebeurt direct naar de speedtouch zonder tussenkomst van de sitecom. Het vermoede bestaat bij dan ook dat voor mij daar het pijnpunt zit. Ik zou mij kunnen voorstellen dat wanneer je in twee keer doorschakelt naar internet, dit niet kan gerealiseerd worden met tussenkomst van een range extender omdat je geen verbinding herstellen kunt draaien tussen sitecom en speedtouch.

Ik hoop jullie reactie te ontvangen en natuurlijk te lezen.

groet,

Paul

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:13 uur ----------

PS.

We hebben idd hetnet van KPN.

Laatst bewerkt:
Wat ik mij afvraag is wanneer je directe email notificatie aangeeft, dan krijg je toch mail bij een reactie op deze topic?
Ja dat klopt. Maar als je het topic dan niet meer bezocht hebt, krijg je over het algemeen geen nieuwe notificaties meer totdat je het topic weer bezocht hebt. Verder kun je ook eens in je spamfolder kijken voor de zekerheid.

Ik moet dus altijd voor de eerste keer verbinding internet, een verbinding herstel draaien voordat ik contact krijg.
Dat gebeurt wel eens vaker bij laptops. Kan liggen aan drivers die geupdate moeten worden maar ook aan andere zaken.

Dat de Speedtouch reageert hoeft niet vreemd te zijn. De Sitecom verlengt het signaal alleen wat hij van de Speedtouch krijgt. Dus zou het kunnen dat je meldingen ook van de Speedtouch krijgt, het gaat dan eerder om de signaalsterkte denk ik.

Maar 100% weet ik dat ook niet aangezien ik nog niet met zo'n extender gewerkt heb en ken dus eigenlijk alleen het theoretische verhaal.

Maar goed jullie hebben ook meer te doen dan een leek het abc van internet verbindingen uit te leggen.
Ik heb in mijn vorige reactie geprobeerd uit te leggen wat te doen, maar het abc kun je eigenlijk alleen uit de cursus alhier leren. En dat is al opgezet voor beginners. Eenvoudiger kan het bijna niet, maar het blijft een kwestie van concentreren en een aantal keren lezen voordat opeens het muntje valt, dat is normaal.

Heren,

ik ben in het weekend maar eens gaan stoeien met de apparatuur.

Om te beginnen heb ik de manual van de thomson maar eens gedownload voor naslag. Betreffende het verhaal van Sat-ed

Mocht de thomson alleen voor internet van kpn of kornuiten gebruikt worden en niet voor voip (telefoon dus) dan kan men de modem ook terug zetten in fabrieks modus en de zogenaamde test login gebruiken de laatste tijd is een unieke gebruikersnaam en wachtwoord niet meer nodig tenminste werkt hier in het noorden.
Volgens mij bellen we ook via de thomson, er zit zo'n splitter tussen en we kunnen ook faxen ontvangen via de modem. Kan ik dat op een manier uitzoeken? Als ik hem dan reset naar default, werkt alles nog of moet ik dan alles opnieuw instellen, waarvan ik nu al weet dat ik mij god niet meer weet hoe ik dat ooit heb gedaan?

Ben wel wezen kijken in de thomson en moet al echt in de instellingen rommelen om de beveiliging uit te zetten. Heb nu alleen de keuze uit wep en wpa. Knopje geen staat er niet bij.

Black Tiger,

Ik heb de opgegeven parameters

Het ziet er naar uit dat je dus in de 192.168.1.x range ip adressen hebt.Je zou de repeater dan eens kunnen instellen op 192.168.1.200 (een ip wat enigszins apart ligt maar wel nog correct is) met subnetmasker 255.255.255.0 en als gateway adres 192.168.1.254.
ingevoerd en kreeg dezelfde melding als voorheen, kan geen verbinding maken.

Ik heb niet met de beveiliging geknoeid omdat ik niet weet wat de gevolgen zijn als ik daadwerkelijk in de instelleingen van de thomson ga rommelen.

De vraag is wel als ik in de instellingen ga wijzigen, is de kans dan daar dat ik helemaal niets meer voor de bakker krijg, of val je altijd terug in de status waaruit je komt zodat je toch nog internet hebt.

Moet ik de sitecom instellen als bridge, accespoint of universal repeater?

Wat is en wat doet dhcp en wat moet ik ermee?

sorry voor het niet bevredigende antwoord.

groet,

Paul

Gezien je vraag of je altijd terugvalt naar een situatie waarbij je internet hebt moet ik die vraag ontkennend beantwoorden. Een reset naar fabrieksinstellingen kan ertoe leiden dat je bepaalde gegevens opnieuw moet instellen.

De beveiliging omzetten naar Wep codering heeft alleen met het draadloze gedeelte te maken niet met je bekabelde internet dus dat kun je zonder problemen omzetten.

Misschien wel handig als je het wachtwoord weet om dat te onthouden voor het geval je terug wilt naar hoe het nu staat.

Moet ik de sitecom instellen als bridge, accespoint of universal repeater?Wat is en wat doet dhcp en wat moet ik ermee?
Dat zijn eigenlijk twee vragen. Als ik het zo bekijk denk ik dat je het beste de Sitecom kunt instellen als universal repeater, want dat is wat hij gaat doen, het signaal herhalen (repeaten) van de Thomson.

DHCP is een server die ip adressen uitdeelt aan computers en die bevindt zich al jaren ook in modem/routers. Hier (klik) vind je een wat uitgebreidere uitleg. Ik denk eigenlijk dat je daar voorlopig niets mee hoeft te doen.

Sorry dat de uitleg een beetje korter is maar de harddisk van de main server hier thuis is gecrashed en ik ben alles opnieuw aan het inregelen. En dat schiet niet snel genoeg op naar mijn zin.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan