SITECOM 300N WL330 probleem????

Goedenavond heren,

Na een plotseling uit het niets zwijgen van de thompson en dus contact met helemaal niets meer, is er nu weer na veel vieren en vijfen, tussenkomst van helpdesk en een monteur aan huis van een computerwinkel weer contact.

Gisterenmiddag had ik na een bezoek van 2 uur van de monteur weer internet via de thomson en sitecom. Om 20.00 klapte alles er weer uit en hadden we niets. vanmorgen de meneer van hetnet gebeld m te vragen of hij op afstand de thomson kon bekijken. volgens hem waren de instellingen goed en moest ik het kanaal wijzigen en hij zei dat wpa conflicten kan oproepen met vista en 7. Ik moest dus maar wpa omzetten in wep. heb ik gedaan en het werkte weer. toen toch maar weer wpa ingesteld en het werkt nog steeds. By the way, ik werk nu met de laptop van mijn vrouw, die draadloos contact maakt met de thompson zonder tussenkomst van de sitecom. Mijn laptop maakt geen verbinding meer met de sitecom alswel de thompson. Volgens de monteur, die de laptop heeft meegenomen is windows xp niet meer goed en moet opnieuw geinstalleerd worden. Ik heb een beetje mij twijffels hier over.

Tenslotte, alles deed het en vanuit het niets doet niets het meer.

De sitecom heb ik nog niet blijvend aan het werk gekregen. gelukkig hebben we nu 1 laptop die draadloos werkt met de thomson.

Inmiddels begin ik zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer te zien.

Mochten jullie tenen nog niet krom staan van verbazing, hou ik mij nog steeds aanbevolen om tips te krijgen om dit probleem op te lossen.

groet,

Paul

Nja het is moeilijk te zeggen wat het kan zijn. Vreemd is wel dat opeens alles er uit ligt.

Er zijn inderdaad problemen bekend met verbindingen met WPA en Vista maar die problemen zijn bij windows 7 een stuk minder.

Wep codering is eigenlijk al geen beveiliging meer te nomen. Het standaard kanaal voor Nederland is 11 voor wifi trouwens en Thomson modems zijn r*tklommelen.

Of XP wel of niet nog goed is kan ik van hieruit niet beoordelen.

Dat is dus mijn professionele mening hierover.

Overigens had Ed een aantal reply's geleden ook al over Wep gesproken en was ook mijn advies om het eens daarmee te proberen. Maar dat was niet gelukt, toch?

Wel apart dat een monteur 2 uur nodig heeft om een internet verbinding weer aan de praat te krijgen. Maar het euvel kan ook aan de Thomson liggen.

Ik weet het zo ook niet meer. De theorie die we hier besproken hebben is correct. Maar als je last krijgt van rariteiten en eventualiteiten, d.wz. de wet van Murphy, dan is er eigenlijk geen beginnen aan zonder de zaak ter plaatse te kunnen bekijken.

En dan nog zijn er geen garanties, mede omdat die Thomoson dingen prullen zijn.

Dus tja ik weet het ook even niet meer.

Hoi,

ik ga zo direct mijn laptop terughalen bij de monteur. Hij geeft aan dat hij bij hem op de zaak wel draadloze netwerken opspoort en contact ermee kan maken. Dat doet hij dus goed, maar de monteur geeft wel aan dat hij niets kan doen met de dns. Het schijnt zo te zijn dat je bij cmd, ipconfig je dns kan releasen en renewen en dat doet mijn lenovo dus niet. met geen mogelijkheid krijg je hier iets voor elkaar.

Vandaar dat hij zegt, er is iets softwarematigs niet in orde want dit hoort het wel te doen. Ik weet het niet, de monteur zegt het.

De laptop van mijn vrouw doet het nog steeds met wpa, zelfs na een nacht rust.

Als ik mijn laptop straks heb opgehaald, ga ik vandaag of morgen kijken of ik bij vrienden op hun draadloze netwerk kan komen. Als dat werkt ligt het denk ik niet aan de laptop. Het word dus vervolgt.

Heb je anders nog een advies voor een zeer goede clientvriendelijke modem/router met een grote reikweidte?

groet,

Paul

Met grote reikwijdte weet ik niet maar de Netgear 300N modem/routers doen het voor zover ik verneem wel goed. Zijn wat duurder maar dan heb je ook grotere snelheid.

Er zijn ook nog modellen als de Fritzbox, handig als je ook telefonie hebt en Draytek, maar met Draytek en Fritzbox zit je gelijk ook wel tegen behoorlijke prijsjes op te kijken.

Het schijnt zo te zijn dat je bij cmd, ipconfig je dns kan releasen en renewen en dat doet mijn lenovo dus niet. met geen mogelijkheid krijg je hier iets voor elkaar.
Ja bijna. Je doet niet je dns releasen en renewen maar je ip adres:

ipconfg /release

ipconfig /renew

Dat werkt overigens sowiezo niet altijd goed bij alle laptops met Vista dus dat hoeft niet perse op een probleem te duiden maar kan wel.

Dit is het commando om de dns te flushen:

ipconfig /flushdns

Het zou kunnen zijn dat er iets mis is, je kunt dan het volgende commando eens proberen:

netsh winsock reset

Daarmee herstel je de socket van de verbindingen naar origineel, als het dan al beter gaat heb je vermoedelijk spyware. Een scan met Malwarebytes(.org) kan dan soms wonderen doen.

Hoi,

net de laptop gekregen en ik kon het toch niet laten om meteen maar te kijken of ik via de thomson/wpa het net op kon. Het is gelukt.

De thompson doet het nu(weet niet voor hoelang) en ik ga overwegen om een ander apparaat te kopen.Mijn lenovo doet het klaarblijkelijk.

Je schrijft dat flushen weleens vaker problemen geeft bij vista. maar we hebben geprobeerd te flushen op mijn laptop met xp sp3(lenovo). Kun je mij uitleggen wat flushen eigenlijk echt doet?

Als ik de socket via netsh winsock reset, en terug ga naar de fabrieksinstellingen, wat kan ik dan verwachten dat beter gaat, en veranderd er iets in de laptop of bij het modem?

Malwarebytes zal ik sowieso laten lopen.

Alweer bedankt voor je reactie.

groet,

Paul

Met XP moet je even opletten.

Heb je XP home (en dus niet pro), dan zijn een aantal van dat soort tooltjes dus niet beschikbaar.

Ik weet niet precies om welke tools het dan gaat (wel bijvoorbeeld voor gebruikersbeheer, maar das hier niet aan de orde).

Ik weet ook niet hoe het zit bij hoger dan XP.

Inmiddels netsh winsock reset uigevoerd.

Ik merk geen verschil en weet ook niet of er wat is uitgespookt daar je na de opdracht meteen de volgende lijn krijgt te zien op het scherm zonder dat je de actie zelf ziet.

Malwarebytes ook laten lopen, kwam 1 bestandje tegen dat ik al een jaar op de pc heb maar klaarblijkelijk niet zuiver was/is dus eraf gehaald.

Zo langzamerhand heb ik toch wel het idee dat windows hier of daar een duw heeft gehad en niet helemaal lekker loopt.

Zal maar eens kijken of ik dat kan oplossen alvorens verder te gaan.

Sitecom nog steeds niet aan het kletsen dus voorlopig nog maar binnen zitten.

groet,

Paul

Na die Netsh winsock reset is het eigenlijk de bedoeling dat je opnieuw opstart. Feitelijk gebeurt er alleen iets op je pc, en dat is dat je socket vernieuwd wordt naar fabrieksinstellingen. Dat is verder iets interns van windows en er verandert dus ook niets in je instellingen.

Maar dat heb je inmiddels wel gemerkt.:)

Kun je mij uitleggen wat flushen eigenlijk echt doet?
Er is maar 1 ding wat je flushen noemt en dat is met ipconfig /flushdns. Je pc houdt een soort van cache bij van sites die bezocht zijn. Dat is een vertaling van domeinnaam naar ip adres danwel omgekeerd.

Als jij dus naar satellitefun.org gaat weet de pc via welke weg hij verbinding moet zoeken.

Het flushen van de dns is feitelijk het flushen van deze dns cache. Dan gaat vanaf dat moment de pc bij het bezoeken van een site weer bij de DNS server (meestal in eerste instantie je modem) vragen waar hij naar toe moet, onthoudt dat en aldus wordt er een nieuwe cache opgebouwd.

Het kan wel eens zijn dat als er oude gegevens in staan dat de pc dan naar het verkeerde ip adres gaat kijken, vandaar dat dit commando wel eens handig kan zijn.

Het ipconfig /release commando geeft het ip adres van de pc vrij.

Het ipconfig /renew commando vraagt een nieuw ip adres aan bij de DHCP server.

Al deze dingen zijn dus lokaal en staan los van je modem, router of wat dan ook maar gebeuren alleen op de pc.

Wat Mas3 zegt klopt ook. Bij de XP Home zijn er een aantal tools wel, maar ook een aantal niet aanwezig. Bij nieuwere windows (Vista, Win 7) zijn er dingen weg die er standaard in zouden moeten zitten. Deze kun je dan wel los installeren via het configuratiescherm. Telnet is een van die commando's.

eindelijk weer een berichtje van deze kant.

Net een informatica analist over de vloer gehad die het karwei in 1 uur had opgelost.

Het probleem zat in:

1 ipadressen

2 de verschillende instellingen betreffende 108. n,a ,g etc deze stemden niet overeen.

De speedtouch stond niet open voor configuratie.

Beide units werkend ingesteld zodat beide het altijd doen en zelf bepaalt wie wat wanneer doet.

Ik geloof dat dit de problemen waren.

Al met al werkt het geheel fantastisch. Ruim 150 mtr verder nog een uitstekend signaal.

bedankt voor jullie ondersteuning.

Met vriendelijke groet,

Paul

mooi dat het werkt.

blijkt dus een dhcp in de sitecom te zitten zal de zelfde ip wel hebben genomen als de modem :tong:

lease tijd van een paar uur en je kunt idd dit soort geklier krijgen..

snap trouwens niet dat ze een extender met dhcp bouwen ding hoeft alleen maar te verlengen de rest regelt het apparaat er voor maar maar goed.

mooi dat het werkt en veel plezier met het grotere bereik !

(ik knoop wel 2x draadloos via kabeltje in huis 1 voor en 1 achter :biggrin:)

Groetjes,

sat-ed

Het probleem zat in:1 ipadressen

2 de verschillende instellingen betreffende 108. n,a ,g etc deze stemden niet overeen.

De speedtouch stond niet open voor configuratie.
Ik was er al een beetje bang voor. Dat zijn eigenlijk juist dat soort zaken die je eigenlijk pas echt goed kunt controleren en bekijken als je ter plekke zicht op de situatie hebt.

Maar in elk geval fijn om te horen dat het nu wel boven water is gekomen en opgelost is. Bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan