Sneeuw

M

Matrix

Ben hier in het noorden ingesneeuwd.... Zelfs tv kijken kon niet, op de schotel lag een dik pak. In het verleden heb ik wel eens gehoord van zo'n scandinavische uitvinding: een soort plastic overkapping over je lnb's.

Wat ik mij nu zat af te vragen; werkt zoiets wel goed? Namelijk als het sneeuw, ligt je schotel ook vol sneeuw, volgens mij heb je dan geen beeld meer....

Matrix

Idd, helpt niet al te veel. Het kan alleen voorkomen dat er sneeuw op de voorkant van de LNB komt.

De sneeuw op de schotel zelf zorgt voor een slechte bundeling en dus slechte/geen ontvangst.

Even de bezem gebruiken :)

Er staat toevallig in dit en het vorige nummer van Satellite vanalles over te lezen, alleen gaat het daar om een regenparaplu maar die houdt dus ook sneeuw tegen.

De ervaringen lopen uiteen.

Beste methode is toch om de schotel glad te maken zodat de sneeuw er ook weer snel afschuift. Een kapje boven de lnb kan wel helpen.

Raar genoeg heb ik al weer wat last met FTA Duitse zenders op Astra (bijv. Bahn TV) terwijl de NL zenders goed gaan. Vroeger vielen me die het eerst uit en hadden Duitsers een sterker signaal. Op deze Duitser (en nog een paar anderen) slaat de Ber ook verder uit dus schotel moet afgesteld.

Een aantal jaren geleden had ik een gewoon plastic zak (kleiner formaat) over mijn lnb zitten en met een elastiek vastgemaakt, grappig genoeg werkte dat ook beter als zonder plastic zak.:)

Wel minimaal 500cc dan.....

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan