snelheid internet

B

Billly

Your current bandwidth reading is: 12.39 Mbps which means you can download at 1.55 MB/sec. from our servers.

volgens de site van bbned,,is dit nu goed of slecht met een abbo van Orange??

groet

Ligt eraan welk abbo je hebt, en waar je het mee getest hebt.

Lijkt me wel goed, is natuurlijk afhankelijk van de afstand tot de centrale. Weet je die toevallig? Dit is een snelheid voor rond de 2 a 2,5 km.

ik meen eens op een site gezien te hebben dat de afstand tot de centrale ongeveer 950 meter was.
Ik moet nog wel vermelden dat de livebox niet op het originele aansluitpunt zit van kpn,dit aansluitpunt is verlengd naar zolder,daar staat dus de livebox.
Niet dat ik altijd op zolder zit,er is een draadloos netwerkje aanwezig op de laptop beneden in de huiskamer te voorzien van internet.
Overigens de computer op zolder laat niet zo gek veel hogere snelheiden zien.

groet

Ik zou hier niet over klagen, een snelheid van 12.39 MBps is gewoonweg goed te noemen, zeker als het wat oudere infrastructuur betreft

Groeten van Roberto

Wat is je reden van het op zolder aansluiten.
Een netwerk kabeltje naar zolder trekken is toch net zoveel werk als een telefoon kabeltje.
Wellicht ligt die telefoon kabel er al, maar dan nog zal het zelden veel werk zijn die te vervangen.

Wanneer je de koppeling zelf in elkaar gehobby't hebt met kroonsteentje of in elkaar draaien van wat draadjes, is dat altijd een heel verdacht punt.
Sowieso is een eenvoudig telefoon kabeltje (vooral zo'n platte) een heel ander soort kabel dan degene die KPN naar je woning heeft liggen.
Met andere eigenschappen dus en daarom minder geschikt voor klakkeloos verlengen van je "aansluitpunt".

Natuurlijk heb ik geen idee hoe die verlenging bij jou gedaan is.
Maar ik zie eigenlijk niet zo in waarom dat gedaan is.
Enige dat ik me kan voorstellen is dat je de reikwijdte van je WiFi verbinding wil vergroten.

Op 950 meter mag het wel een behoorlijk stukje sneller zijn eigenlijk.
Je hebt dus je ISRA punt verlengt naar de zolder. Steekt er beneden of elders nog een telefoon in een stopcontact, zijn er meer verlengingen?
Dit en oude infrastructuur kan allemaal tot langzamere snelheden leiden. Op 950 meter mag je echt wel aan de 15 a 16 mbit minimaal zitten.

Zie daarnaast de reply van Mas3 ook.

De afstand aangegeven door bijv. adslcentrale.nl is niet altijd even correct.
Vaak kan het wel vrij nauwkeuring worden nagegaan, door een berekening los te laten op je intrainwaardes. Die vindt je terug in het geavanceerde menu van de Livebox onder Statistieken en dan ADSL statistieken
Bij mij zijn die als volgt:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17136 Kb
Afname Dichtbij : 25.6 (dB)
Ver weg : 8.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 28379
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4071
ES-teller van 1 dag 0

reden van het plaatsen op zolder is dat de kpn aansluiting bijna op het midden van de muur in de woonkamer zit.

hieronder mijn statistieken:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 14816 Kb
Afname Dichtbij : 22.1 (dB)
Ver weg : 5.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 4848
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 586
ES-teller van 1 dag 0

Oh maar dan ben je dus ingetraind op 14,8 mbit en da's wel netter alhoewel het sneller zou moeten kunnen in principe.
Ik ga eens op zoek naar die rekenmethode en zet hem dan hier even neer.

Gevonden: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Laten we eerst op die van mij los, want ik zit erg hoog vanwege een repeater maar zit 1900 meter van de centrale af volgens een lijnmeting van KPN.
Dus 25,6 / 13,81 = 1,8550 en nog wat cijfers, dus 1855 meter. Dus dat komt aardig dichtbij.

Nu die van jou: 22,1 / 13,81 = 1,600 en nog wat cijfers, je zit er dus geen 950 maar een goede 1600 meter (of iets meer) vanaf, en dan is die 14,8 mbit een goede snelheid.

Met newsgroepen zul je waarschijnlijk sneller kunnen downloaden dan met zo'n testbestand en zul je waarschijnlijk rond de 1450 kbyte/sec zitten oftewel 14,5Mbps. Da's prima.

Een en ander stamt af van een officiële formule.
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM, daar komt dat getal dus vanaf en daarom wordt het ook berekent vanaf de afname dichtbij in dB.
Op dit moment ligt er weliswaar tot aan de wijkcentrales glasvezel, maar vanaf de wijkcentrales tot de huisaansluiting ligt nog altijd een opgewaardeerde koperkabel.

Die formule ken ik niet.
Maar goed, met vermindering zal men demping (verzwakking/attenuation) bedoelen neem ik aan.
Dat is dan een demping van 13,81dB per Km, en is dus 0,20X.
En dat is niet erg klein.
Nu ligt er ook op de meeste plaatsen nog erg oude kpn koper kabel in de grond.
Zo vreemd is het dus niet.

Grtz.

Voor jullie informatie, mijn mensen zijn bezig met het vervangen van straatkasten door een systeem waarbij er actieve glas-apparatuur in de straatkast geplaatst wordt, wat betekend dat er nog minder koper tussen zit. Je kunt ook naar een Vinex locatie verhuizen, blaas ik wel ff glas naar binnen [voor dezelfde prijs als koper].

Daarna kun je kiezen welke up en download je wil

Groeten Roberto

Dat klopt Roberto, die informatie was mij ook al ter ore gekomen. Men wil zelfs de wijkcentrales opheffen en overal die straatkastjes gaan neerzetten. Alleen is men er nog niet over uit hoe het dan zit omtrent de toegang van andere leveranciers (BabyXL, BBned etc.) aangezien die nu wel in de wijkcentrales mogen komen, maar de straatkastjes zijn straks van KPN zelf en door KPN aangelegd en dan wordt het dus anders.

Je kunt ook naar een Vinex locatie verhuizen, blaas ik wel ff glas naar binnen [voor dezelfde prijs als koper].
Waar liggen die Vinex locaties?

Dat zijn bijna al die locaties waar op min of meer grote schaal wordt gebouwd, volgens mij ook een tritje in Maastricht, Helmond, Den Bosch Utrecht en natuurlijk het wonderschone Arnhem.

Het probleem van derden op KPN sites wordt nu opgelost door de zgn Ruimte Derden in KPN centrales en kan in de toekomst via MPLS opgelost worden, gewoonweg het aantal Labels en de bandbreedte meten en afrekenen.

Roberto;181141 zei:
Voor jullie informatie, mijn mensen zijn bezig met het vervangen van straatkasten door een systeem waarbij er actieve glas-apparatuur in de straatkast geplaatst wordt, wat betekend dat er nog minder koper tussen zit. Je kunt ook naar een Vinex locatie verhuizen, blaas ik wel ff glas naar binnen [voor dezelfde prijs als koper].

Daarna kun je kiezen welke up en download je wil

Groeten Roberto

Je naam is hier wel toepasselijk , bij ons in Belgie noemen ze die kasten een ROB :biggrin:

Kun je eens checken of ik op zo'n Vinex locatie woon in Maastricht? Is hier sowieso al apart want ik woon 1900 meter van de centrale en heb een snelheid alsof ik er 350 meter vanaf woon wegens een kastje wat hier in de straat achter me staat.:)

Misschien mag je dan ook nog wel glasvezel komen blazen volgens je voorstel.:biggrin:

Als je bepaalde gegevens nodig hebt om dat na te gaan hoor ik dat graag via pm.

Black Tiger;181158 zei:
Kun je eens checken of ik op zo'n Vinex locatie woon in Maastricht?

Ik kan je vertellen met 100 % zekerheid dat je niet op een VINEX locatie woont.
Vinex locaties zijn hele woonwijken die volgens een bepaald concept uit de grond worden gestampt.
Het kan zo zijn dat in zo'n wijk huurhuizen tussen de koophuizen staan, maar volgens mij hebben de koophuizen er toch de overhand.
Die locaties zijn er in hele grote opzet zoals in Utrecht, maar ook in wat kleinere plaatsen.
Als je in een huis woont dat nog maar een paar jaar oud is (en de wijk dus ook), zou je in zo'n VINEX wijk kunnen wonen.
Bij jou is dat dus niet het geval.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan