Spoofing

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
186
Punten
63
Leeftijd
57
Sinds mijn overgang van de 1e telefoonprovider naar de andere telefoonprovider, krijg ik telefoontjes dat ik mensen gebeld die ik totaal niet gebeld hebt.
Google geeft aan dat mijn nummer misbruik wordt door spoofing, helaas zoeken naar een oplossing op Google is lastig, oftewel het antwoord is wees voorzichtig met betalingen met je telefoon enz. Maar ik wil weten hoe ik kan voorkomen dat andere uitbellen met mijn telefoonnummer.
Iemand een idee?

Nja dat dit sinds die overstap gebeurde is vermoedelijk toevallig.
Maar voorkomen dat anderen uitbellen met jouw telefoonnummer is niet mogelijk.

Het beste is in zo'n geval mensen waarschuwen. Dus bijvoorbeeld bij een site als "wieheeftgebeld.nl" een opmerking plaatsen met je nummer dat het misbruikt wordt voor spoofing.
Zou wel even wachten en pas doen als het niet minder wordt.

Sinds mijn overgang van de 1e telefoonprovider naar de andere telefoonprovider
nummer behoud?
want dan zou er een lek bij de nieuwe provider kunnen zijn.
men kloont / doet zich voor als dat nummer is helaas weinig aan te doen

Virus op de telefoon?
Heb je gevraagd op welke tijdstippen jij de mensen gebeld zou hebben?
Het kan zijn dat er een bug in de software van de telefoon zit die met een update opgelost wordt.
Foute app op de telefoon?
Cloud gehackt?

Is het zo dat mensen alleen een melding krijgen dat je hebt gebeld, of krijgen die mensen daadwerkelijk iemand aan de telefoon?
Gaat de telefoon een enkele keer over bij die mensen?

Vragen vragen vragen..

By the way, heb jij gebeld??
:)

nummer behoud?
Idd. nummerbehoud en sindsdien heb ik er last van.

Heb je gevraagd op welke tijdstippen jij de mensen gebeld zou hebben?
Het kan zijn dat er een bug in de software van de telefoon zit die met een update opgelost wordt.
Foute app op de telefoon?
Cloud gehackt?
Idd. Gevraagd wanneer ik de mensen gebeld zou hebben, maar ze bellen mijn nadat ze mijn nummer zien staan er wordt dus snel opgehangen, telefoon gaat 2x, 3x over.
Ja wat is een foute app.
Cloud…. Geen idee.

Dit klinkt als een fout van de provider.
Telefoon gaat over maar wanneer de ontvanger opneemt is er geen connectie met jouw telefoon dus wordt de lijn verbroken... Of liever gezegd, de verbinding. (lijnen zijn er al een tijdje niet meer) :biggrin:

Vreemd. Normaliter wordt spoofing voor oplichting gebruikt, niet om op te hangen.
In dat geval zou er inderdaad een hickup geweest kunnen zijn met nummerbehoud, misschien is er iets met de koppeling mis gegaan.
Zou dan toch even provider bellen en aangeven dat het sinds nummerbehoud gestart is, misschien op te lossen dan middels nieuwe simkaart of ontkoppelen en dan weer koppelen of zo.

Normaliter wordt spoofing voor oplichting gebruikt, niet om op te hangen.
euh...
ik laat onbekende nummers meestal al even over gaan want redelijk vaak is het na een paar x ineens weg.
of je neemt hem op, hoort niks en de verbinding wordt verbroken.
laatste tijd bij mij veel nummers uit amesfoort

Ik heb wel vaker dat als ik oppak het eerst even stil is, dan weet ik ook gelijk al dat het weer oplichting is want na kort wachten komt er dan veelal opeens weer zo'n "Microsoft medewerker" of iets soortgelijks aan de lijn.
Maar vooralsnog heb ik nog niet meegemaakt dat de verbinding gelijk verbroken wordt. Laat het ook altijd eerst een keer of 3 over gaan voordat ik opneem.

Volgens mij had ik vandaag ook een vreemde beller, de telefoon ging een keer of 4 over,
maar ik heb niet opgenomen want ik het landnummer 98 staan, Jamaica?

Ik heb wel vaker dat als ik oppak het eerst even stil is, dan weet ik ook gelijk al dat het weer oplichting is want na kort wachten komt er dan veelal opeens weer zo'n "Microsoft medewerker" of iets soortgelijks aan de lijn.
Maar vooralsnog heb ik nog niet meegemaakt dat de verbinding gelijk verbroken wordt. Laat het ook altijd eerst een keer of 3 over gaan voordat ik opneem.
Die Microsoft medewerker heb ik ook al eens aan de lijn gehad, die kon me melden dat ik een probleem op mijn pc had en dat ze dat wel voor me konden oplossen door mijn machine over te nemen, toen ik ze vroeg of je daar een windows machine voor nodig had, wat met een positief antwoord werd bevestigd, ik ze zei dat ik alleen Apple en Linux spul in huis heb, was de interesse snel weg ;)

Ha ja, die heb ik ook al eens gebruikt. Eerst meegaan en toen hij zei dat ik remote desktop moest openen om te helpen vroeg ik aan hem waar dat te vinden was op m'n linux pc. :biggrin:

Een andere keer nam ik op en ik kreeg nog niet eens de kans om te zeggen en hij begon al te ratelen. En daarna begon ik op mijn gemak hem te vertellen in het Engels dat Microsoft mij in Nederland in het Nederlands belt en dat ik dat ook regelmatig doe, omdat ik Dutch Microsoft Employee was en dus ook beter als hem wist dat er niets mis was met mijn pc.
Ja hij was ook MS employee, ja dan had ik graag zijn ID nummer geweten, nee hij wilde eerst dat van mij, nee ik dat van hem, hij beweerde immers dat hij hulp mocht bieden in Nederland en ik was van Microsoft en had graag zijn Microsoft account zodat ik aan mijn baas kon doorgeven dat er iemand misbruik van de mogelijkheden aan het maken was.
Klik weg lijn.

Je kunt ze op meerdere manieren vangen. Wat ik ook wel eens doe is ze zo lang mogelijk aan de lijn proberen te houden totdat ze opleggen. Kost hun immers dan geld aan telefoonkosten.

Kost hun immers dan geld aan telefoonkosten.
Weet niet of die nog opgaat met alle voip diensten.
Ik hou ze aan de praat als ik toevallig een dag heb dat er wat tegen zit.
Een lolletje op z,n tijd zeg maar.
En het zijn niet alleen mikeysoft medewerkers.
Heb hier een "kpn" medewerker aan de lijn gehad voor er bekend was dat er glas vezel in de grond ging.
Hij kon dat leveren
" Morgen aansluiten" kreeg hij van mij terug.
Maar eerst moest er een abo afgesloten
Heb het anders om gedraaid
Morgen aansluiten heb jij morgen een contract getekend van mij.
Dit ging even door tot ik tegen hem zei.
" Man het enige glas wat hier in de grond ligt is van een oud kapot bier flesje dropl*l"
Toen wast over en uit

Gisteren via een SMS

Belastingdienst

Wij willen u erop wijzen dat de betaling voor uw openstaande vordering vandaag vervalt. Om te voorkomen dat conservatoir beslag wordt gelegd, verzoeken wij u vriendelijk om het verschuldigde bedrag onmiddellijk te voldoen.

Betaal nu:

Helaas zijn er mensen die in zulke berichten tuinen, je snapt het niet maar ze zijn er gewoon.
Ik denk dat er te weinig mensen zijn die daadwerkelijk de url checken op echtheid en maar gewoon overal op klikken, je zult ze maar in huis hebben... :(

zijn die daadwerkelijk de url checken op echtheid en maar gewoon overal op klikken
Zal ook met mobiele telefoons te maken hebben. Ik doe nog alles op de pc maar als mijn dochter me komt vragen of iets verdacht is ja, ik heb geen muis op de telefoon.
Met de pc kun je met de muis op een link gaan staan zonder te klikken en dan zie je de url die er onder ligt zonder dat je er naar toe gaat omdat je er niet op klikt.

Bij sommige telefoons kun je als je lang op de link drukt, ook de url zien zonder erheen te gaan, maar dat werkt ook niet altijd, dus dat zal ook een reden zijn denk ik. Nu ben ik een ICT'er en heb er nog last mee met telefoons. Heb er ook een bloedhekel aan om met die dingen te werken. Maar oke ik ben dan ook oudere generatie.

En inderdaad, je vraagt het je af hoe het kan dat er nog zoveel mensen in trappen. Of de mensen kijken niet of nauwelijks naar Opsporing Verzocht en Opgelicht want je wordt doodgegooid met waarschuwingen en met dat soort praktijken die langs komen.

Weet niet of die nog opgaat met alle voip diensten.
Voip is ook niet gratis. Ik gebruik zelf Voipbuster en als je dan voor 12,50 neemt krijg je 3 maanden gratis bellen met een maximum van 100 minuten per week of zoiets. Dus ja zelfs als ze zoiets gebruiken maak je op die manier hun gratis minuten wel op.

@Black Tiger
In mijn abo zit gratis bellen in iedergeval binnen Europa.
En dat kost geen 12.50

Die 12,50 zijn incl. kosten, feitelijk is dat 10 euro. Maar ik ga je eens een pm sturen.
Dit is overigens -geen- 12,50 per maand he, hier doe ik meer dan een half jaar mee. Want zoveel bel ik niet. Dus meestal zit ik rond de 9 maanden.

schaam me diep @Black Tiger
dacht dat ik het bij het rechte eind had
maar die van mij is alleen in NL🫣
leeftijd begint te spelen denk...
wij gebruiken mobiel om in eu te bellen
eerder was mobiel binnen eu alleen gratis als je in het buitenland zat (dus ff paar stappen naar links en op het duitse net inloggen) maar nu hoeft dat niet meer.

Achja, we worden allemaal een jaartje ouder. Gebeurt mij al vaker dat soort dingen tegenwoordig. ;)
Met de GSM had ik eerst ook een abo waarmee je van NL gratis naar EU kon bellen binnen de bundel. Schijnt tegenwoordig bijna niet meer aangeboden te worden. Belachelijk.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan