Spyware!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
Is er nou niks wat die troep op voorhand tegenhoudt???

Of stel ik mijn programma's verkeerd in???

ik zit vanavond lekker te internetten en ineens zie ik het weer komen, 1 of andere popup, en jahoor daar gaan we weer....

Dat wordt weer scannen om het eraf te krijgen, maar nogmaals is er iets wat het nu echt op voorhand tegenhoudt zonder dat je allemaal gekke meldingen krijgt en niet 1 site meer kunt bezoeken???

Ik gebruik hitman pro. 1 x per week ff aanzetten en klaar.

de download

;)
Nr.10

ik heb zelf ook hitman pro en het werkt prima 1 probleem het programma ondersteund 5 programma,s waaronder ad-aware,spybot,spysweeper,cw schredder,en nog een maar het programma spysweeper is een 30 dagen versie en dan werkt i niet meer

het door hitmanpro ook gebruikte programma spysweeper blijft na installatie ook op de achtergrond draaien.

in de nieuwsgroepen staat een nederlandse versie.

als je wil kan ik hem naar je toe sturen.

gr blokker

.

Firefox gebruiken i.p.v. IE scheelt al een hoop aan ellende!

is service pack 2 niet genoeg?
die heb ik erop en ik merk niks van die drek.

Een hoop dingen worden automatisch geinstalleerd in IE.
Je kunt in IE dan ook een hoop aan/uitvinken onder extra/internet options, laatste tabblad (advanced). Er zit ook ergens iets van 'eerst vragen voor installeren'. Ik krijg hier tenminste eerst een popup venster 'mag ik etc'?
Bovendien heb ik in IE de NETSCAPE pop-up Block balk erin hangen. Die werkt ook uitstekend.
Grtz.

Hitman Pro is inderdaad niet ideaal, dan kun je de zaken beter los installeren, die 30 dagen versie is ook nog niet 100%, er zit een virusscanner bij die je niet nodig hebt.

Gewoon een combinatie van Adaware, Spybot en MS Antispyware doet al wonderen.
IE doet hier ook niet alles zomaar installeren, zit een popupkiller in actief, een downloading wat eerst gaan mauwen als er iets gedownload moet worden.
Hij is best goed te beschermen met weinig moeite.

Natuurlijk kan het dan nog altijd gebeuren en kun je kiezen voor iets als Firefox als je weer een extra browser erbij wilt hebben.

@format c: NEEN, service pack 2, zelfs uitgebreid met alle patches en fixes is niet genoeg. Uiteraard ligt het grotendeels ook aan de sites die je bezoekt.

Originally posted by blokker1

als je wil kan ik hem naar je toe sturen.

gr blokker

.

Ik had het eerst via PM geprobeerd Blokker1, maar je map zit vol!!! ;)

Dus dan zo maar, stuur het maar eens, dan kan ik eens kijken of het werkt...

want normaal gaat het wel weer weg met wat ik hier gebruik,(adaware, spybot, en tweaknowregcleaner)

Maar zoals ik al zei ik zoek iets wat meedraaid. ;)

Alvast bedankt...

okpm vol , even snel leegmaken dan.

zal hem even downen en dan stuur ik hem op naar je als het lukt.

gr blokker

Is het bestand zo groot dan? :biggrin:

Als het niet lukt kun je ook zeggen welke binarie ik moet zijn, of stuur het ff via msn ;)

Als browser gebruik ik Maxthon (zit tevens een popupblokker in)

voor het spyware gedeelte :Ad-Aware, Spybot, Microsoft AntiSpyware, XoftSpy, Spy Sweeper :draai:

voor de schoonmaak: Window Washer
voor de hardnekkige rotzooi :HijackThis

en dan nog natuurlijk Kaspersky (anti-virus) en zonealarm (firewall)

aan deze zijde nooit last van wazige popups

Aan deze zijde normaal ook nooit last van vervelende popups, maar ik blijk weer een "exebestand" binnen te hebben gehaald.

Waarschijnlijk weer met een download hier of daar?

Aurora.exe heet het, tenminste daar begon de boodschap iedere keer mee als er weer popup kwam...

Dit bleek verscholen te zitten de map c;windows/prefetch.

Voor de computerdeskundigen onder ons: Wat zit er eigenlijk nog meer voor troep in die map, want ik zie daar meer wazige bestanden staan?

Ik gebruik spywareblaster dat is een soort database die niet scant maar wel ervoor zorgt dat veel van die zooi tegengehouden wordt.

Op de volgende link kun je hem downloaden en wat meer informatie erover vinden, hij is gratis dus dat scheelt ook een hoop.

Op de volgende link kun je hem downloaden en wat meer informatie erover vinden, hij is gratis dus dat scheelt ook een hoop.

Welke link????

;)
Nr.10

Originally posted by freggel1
Aurora.exe heet het, tenminste daar begon de boodschap iedere keer mee als er weer popup kwam...

Dit bleek verscholen te zitten de map c;windows/prefetch.

Wat is "prefetch"? Prefetch is de manier van laden van opdrachten uit het geheugen van de computer en hun ordening naar naam door de processor ( dit spaart tijd uit tijdens de wachttijd van de processor voor het laden van op zichzelf staande opdrachten).

Prefetch is een techniek ontwikkeld voor Windows XP. Niettemin, na een tijdje met WindowsXP gewerkt te hebben, kan de prefetch map vol raken met verouderde en niet meer in gebruik zijnde links in de prefetch catalogus, die je computer merkbaar kunnen vertragen. Maak deze map een keer in de maand leeg om prestatiewinst te boeken. Je vindt deze map in de map "Windows"op je computer.

wat betreft "Aurora.exe" dit is volgens mij een of ander desktoptooltje. (screensaver of zo)

Prefetch? Voor windows xp? Hooguit gaat xp nu iets gebruiken dat al lang bestond. Als het iets met de processor te maken heeft zal windows het echt niet uitgevonden hebben, ha!
En blijkbaar geeft dat ook alweer problemen!
Prefetch bestaat dus echt al langer.
Grtz.

Originally posted by Actros
, die je computer merkbaar kunnen vertragen. Maak deze map een keer in de maand leeg om prestatiewinst te boeken.

Dat weet jij 100% zeker @Actros dat die map helemaal leeggegooid kan worden (handmatig?)...

Ik weet wel waar hij zit, maar uit ervaring weet ik dat het vaak riskant is handmatig dingen te verwijden, zeker als het mappen zijn waar je aan twijfeld ;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan