supermusic!

Effe nog een tussendoortje voor muziek liefhebbers als Jan Blues en anderen.

Kort geleden is de film op usenet gepost, "Grand Theft Parsons".
Die gaat over de legendarische Gram Parsons en de diefstal van zijn body om gecremeerd te worden in de woestijn.
Een leuke film waarin ook meespeelt Christina Applegate, de blonde Kelly Bundy uit de tv-serie "Married... with Children".

En dan is er het legendarische "Monterey Pop".
Het festival uit 1967 in Monterey in Californie dus een West-Coast festival in tegenstelling tot bv "Woodstock" wat een East-Coast festival was.
Er is daar toen een film van gemaakt die ook af en toe op tv is geweest.
Die film is later uitgegeven als de "Criterion Collection", een serie DVD9's met veel extra's.
Monterey Pop is in een aantal video formaten nog terug te vinden, maar de DVD serie is wat langer geleden gepost geworden.
Dus wie goesting heeft moet niet te lang wachten!

Grtz.

Voor wie het zoeken naar Monterey Pop problemen oplevert.

Zoek naar MONTEREY_D1. , MONTEREY_D2. en MONTEREY_D3.
En lang terug en niet in de gewone groepen (voor het criterion spul).

Grtz.

Natuurlijk is op Monterey Pop ook Janis Joplin te zien, waarvan ik groot fan ben.
Als ik me niet vergis stond ze hoogste in de 'Nacht van de pop muziek" met Matthijs van Nieuwkerk, en terecht.

Ze is helaas veel te jong overleden aan een overdosis Hero?ne en drank, maar daarover bestaan ook misverstanden.
Ze had helemaal geen zelfmoordneigingen of was depressief, maar juist opgewekt omdat de opnamen voor haar laatste album "Pearl" goed verliepen en zag het helemaal zitten.
Maar die avond kreeg ze hero?ne van haar dealer en die was niet 5% zuiver zoals gewoonlijk maar 50% zuiver, en dat was veel te sterkt zodat ze eraan overleed.
Diezelfde nacht hebben 8 andere gebruikers van die dealer zich ook dood gespoten, vandaar!
Het is natuurlijk niet verstandig om hero?ne te gebruiken, maar was zeker in die tijd veel gebruikt onder muzikanten.
En als iemand eenmaal eraan is begonnen is het uiterst moeilijk om ermee te stoppen.

Maar goed, ik heb nog iets ondekt ook met Janis Joplin en ook anderen.
In 1970 is er een tour per trein door Canada geweest met diverse Noord-Amerikaanse muzikanten en groepen en die gaven concerten in diverse steden.
Daarvan is een film gemaakt en die heet "Festival Express", en heb ik een paar jaar terug op de Ned tv gezien.
Je ziet veel bekende gezichten zoals The Grateful Dead, Janis Joplin, The Band, en nog anderen, en veel interviews.
Ik zag dat hij niet lang geleden gepost is als 2 DVD's en "Festival Express (1970)".
Dat wordt dus weer smullen!!

Grtz.

De tijd van het blues cafe is dus wel helemaal voorbij met die zware anti rook toestanden.
De betreffende staatssekretaris heeft gezegd dat hij ook extra zwaar gaat handhaven en straffen.
Toch merkwaardig met een partij als de VVD die vrij en vrijheid hoog in zijn vaandel heeft staan.
En die gaat juist in sneltrein vaart verbieden en verboden en wetten maken en streng handhaven en uitvoeren.
Het is gewoon teveel om op te noemen wat men allemaal doet.

Maar goed, het blues cafe is voor mij dus een essentieel onderdeel van de Nederlandse of westerse cultuur en mag voor mij een nationaal cultureel erfgoed worden genoemd.
Ik heb me er altijd goed thuis gevoeld en is voor mij de ideale kroeg.
Zelfs pakweg 20 jaar terug was al voor elke kroeg een afzuiging verplicht waardoor niemand ergens last van had inclusief geluid.
Nee, nu moet onder leiding van de rechtse anti-rook maffia alles verboden worden.
Resultaat is dat ik geen kroeg meer bezoek, buiten dan dat de prijzen verdubbeld zijn.
Je moet er ook aan denken dat niemand een kroeg verpicht bezoekt, maar op volledig vrijwillige basis dit doet.

Hier een willekeurig voorbeeld uit youtube ter ere aan het blues cafe:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=tgVN3l4FgM4]Deer Tick Music John McCauley Newport Blues Cafe Newport, RI - YouTube[/ame]

Dan nog effe iets anders.
Ik zag op tv een reclamespot over de Eagles en een nieuwe DVD.
Al iemand iets gezien?

Grtz.

Dank je zeer kerel!

Weet je zo wat het precies is?
Een DVD formaat of een HD formaat op DVD?
Normaal kun je HD niet op een DVD player afspelen meen ik.

Grtz.

Ik zit hem nu te kijken, echt top! Het complete verhaal, en een goede kwaliteit ook nog.
Het is een Matroska media file.
Ik kijk via een media player, die speelt alles!

Bofkont!

Het is dus een .mkv file en die doet het niet op de meeste DVD players.
En converteren gaat waarschijnlijk heel lang duren.

Grtz.

Nou vond ik nog een andere met dezelfde titel.
Die was maar 1G groot en bleek een mp4 te zijn.
Mp4 draait normaal wel op de DVD player.

Dus proberen, maar helaas, "unsupported format" kreeg ik te lezen.
Die moet dus ook nog een keer door de converteerder gedraaid worden (mp4-mp4).
Dat krijg je als er prutsers bezig zijn geweest.

Grtz.

Nope!!

Eens door de coverter gedraaid en zowel op DVD als USB start hij wel, maar loopt weer vast.
Normaal werkt dit meestal wel.
Ik begin nu te denken dat de bron (mp4) niet koosjer is.
Het is nog te proberen om naar avi (ook mp4) te coverteren maar als de bron niet deugt zal dat mogelijk ook niet werken.

Let wel op dat de files wel op de pc goed draaien, maar dat komt omdat daarop altijd alles wel draait.
Dus alleen op de pc proberen of iets werkt heeft weinig zin.

Om om te zetten van mkv (4.5GB) naar iets anders is vrijwel niet te doen omdat dat verschrikkelijk lang gaat duren.

Grtz.

met ConvertXtodvd van VSO kan je een mkv bestand gewoon converteren naar dvd files.

Dat heb ik vaak gedaan met de tv series die werden gepost.

Maar wat je zegt klopt wel, mijn pc deed er 5 uur over om 3 GB om te zetten.

Maar ik ken er ook die dat deden in nog geen half uurtje.

Dat ligt er maar aan hoe snel je pc is uiteraard.

Afkloppen, want hij loopt nu nog steeds.

Geconverteerd naar avi (extensie), maar met formaat MPEG4 (DivX, XviD).
Het eigenlijke mp4 is een microsoft copyright dacht ik.
Maar alle andere divx en xvid formaten zijn ook afgeleide mpeg4 formaten.
Ook bv wmv is zo'n windows formaat die standaard niet op dvd players lopen vanwege weer copyrights.
Toch kun je zowat alle formaten in andere omzetten met diverse converteerders.

In elk geval is hij er toch een paar uur mee bezig geweest met 1GB en ik heb met een tripple core Phenom niet de langzaamste pc.
Het ligt er volgens mij aan wat de oorspronkelijke omzetter heeft gebruikt als converteerder met welke instellingen.
Zo ben ik al eerder shit tegen gekomen zoals uit een ander topic bleek.

Grtz.

Vanavond komt op NED3 een docu "The Eagles -to the limit".
Of dit dezelfde film is?

Zoals we uit de film zien was een Eagles bandlid Bernie Leadon.
Die was overgekomen van de Flying Burrito Brothers, en die was opgericht door Gram Parsons en Chris Hillman, met Chris Ethridge en "Sneaky" Pete Kleinow.
Kort daarna waren er al bezettings wisselingen, en daarna ging ook Parsons weg.
Het album dat toen onstond werd als het beste gezien dat de Burritos hebben gemaakt en heet "The Flying Burrito Bros", met Chris Hillman, Rick Roberts, Pete Kleinow, Mike Clarke en Bernie Leadon.
Het was puurder, authentieker, eerlijker, etc.
Daarna werden de Burritos veel softer en wolliger met veel slide en pedal steel gitaarwerk, en weer met veel bezettings veranderingen maar ging nog jaren door.
Ook bij de Eagles ging Bernie Leadon weg omdat de band veel meer richting rock wilde en Bernie niet.

Dat was al goed te zien op het nummer en album "One of These Nights", dat het goed deed en menige dame onvergetelijke herinneringen opleverde.
Het album deed het wereldwijd zeer goed.

In de film zien we de Eagles ook op weg naar Joshua Tree (Nationaal Park) hetgeen een magische werking scheen te hebben op mensen.
We zien het ook terug in de film "Grand Theft Parsons" waar Parsons gecremeerd werd.

Grtz.

Voor het Pingsteren is.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=XxRIRaMDayc]John Mayer - BB King - Blues Guitar - YouTube[/ame]

Zeer goed, dank je zeer kerel!

Gisteravond was op BBC2 deel 2 van de "History of The Eagles", en zaterdag avond was deel 1 geweest dat ook al 2 uur duurde.
Ik weet niet meer precies wat op Ned is uitgezonden, maar mogelijk zijn er verschillende versies.

Zondag na afloop kwam er nog een concert van een half uur dat indertijd (ik meen 1973) door de BBC in de studio was opgenomen.
Dat was nog in de eerste bezetting met alleen nog Bernie Leadon in de groep, en ze speelden hoofzakelijk gitaar en ook acoustische gitaar en Bernie Leadon in een nummer op banjo wat hij immers het liefste speelde.
Maar goed het was een heel leuk concert.

Het is niet onmogelijk dat met al die bekendheid en programma's over de Eagles er wat concerten op usenet gaan verschijnen.
Dus effe in de gaten houden!

Grtz.

Ik zag dat het BBC concert al op usenet staat, dus dat zit wel goed!

Ook in de film History of The Eagles is te zien waarom de Eagles ondermeer zo'n succes waren.
Dat was vanwege het "singing in Harmony" zoals de Amerikanen dat noemen, oftewel meerstemmig zingen en is zingen op verschillende toonhoogten.
Je ziet dat veel terug in de Amerikaanse country (rock), waar ze er ware meesters in zijn, maar het is echt niet makkelijk.
Bekend zijn natuurlijk "The Byrds" en "The Flying Burrito Brothers" met de bekende Gram Parsons erin, maar er zijn natuurlijk veel meer bands.

Ik zag dat het eerste album van "The Flying Burrito Brothers" teweten "The Gilded Palace of Sin" op usenet staat als mp3.
De band opgericht door Gram Parsons en Chris Hillman maakte dat album en het werd door critici goed ontvangen maar verkocht niet zo goed hoewel het wel goed was.
Er kwam nog een tweede album "Burrito Deluxe" met Bernie Leadon er bij, en daarna verliet Gram Parsons de band.
Op "The Gilded Palace of Sin" is weer mooi de herkenbare stem van Gram Parsons te horen maar vooral waar het muzikaal naartoe ging met zijn eerste solo album.
Want hij verliet de band ging o.a. naar Europa en maakte daarna het onvergetelijke solo album "GP" met o.a. Emmylou Harris.
Daarna kwam nog postuum het album "Grievous Angel", want hij was intussen spijtig genoeg overleden.

Grtz.

Dat "GP" en "Grievous Angel" van Parsons ook op usenet staan zal wel iedereen gevonden hebben (mp3).

Maar ook de tweede van de Flying Burrito Bros "Burrito Deluxe" staat er.
En wel in een flac formaat dat echter vaker op usenet gebruikt wordt, en de meeste (windows) players kunnen dat wel aan denk ik.
Het derde album "The Flying Burrito Bros" heb ik nog niet gevonden, en is het laatste met Bernie Leadon er nog bij.
Daarna zijn ze voor mij niet meer zo interessant omdat ze sterk de country/bluegrass richting ingaan.
Ze gebruiken veel Fiddle (viool), banjo, dobro en pedal steel guitar, en die laatste is een gitaar op vier poten waarbij de snaren ook bediend worden met voetpedalen.

Ik zag ook nog iets in een .ape formaat staan maar dat kunnen we beter vergeten.
Het is zover ik weet een lossless (zonder kwaliteits verlies) formaat maar dan moet je weer players zoeken ofzo, of gaan converteren.

Merkwaardig vond ik wel dat de eerste twee Flying Burrito Bros platen niet werden uitgebracht op cd toen dat met alle andere bands en platen wel gebeurde.
Pas in 2000 kwam er meen ik wat spul op cd uit.

Grtz.

Helaas is J.J. Cale intussen overleden maar dat is niet de reden dat ik niet meer heb gepost.
Ik vond het zeer erg ja, maar hij is nu altijd door zijn songs nog aanwezig.

Ik kwam nog een leuke film tegen en die heet "Taking Woodstock" uit 2009.
Het is dus niet het festival zelf maar gaat over Elliot Tiber waarvan de ouders in Bethel een motel hebben dat niet goed loopt.
Hij hoort dan dat de organisator van Woodstock geen vergunning daar krijgt en hij heeft er wel een.
Ze besluiten dan om het in Bethel te doen waar ook een boer land heeft.
En de film volgt alles tot het festival is begonnen.

Hij is iets meer als een jaar geleden gepost op usenet dus makkelijk te vinden en heeft Nederlandse subs, dus makkelijk.
De film is ook niet lang geleden nog op de tv geweest, maar ik weet niet meer welke zender dat was.

Grtz.

Ik weet niet meer of hij al aan de beurt is geweest.
Maar een gouwe ouwe is het wel.
Carlos op zijn best!

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=x5b3VBUW2ok]Moonflower by Santana - YouTube[/ame]

Grtz.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan