Tandpijn, en wat helpt er tegen?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
715
Punten
113
Leeftijd
59
Pfoeh al sinds een paar dagen zeurt er een kies, alleen afgelopen nacht was het hopelijk op zijn top???

Heel de nacht, tijdens het werk, stekende en zeurende pijn, verschillende Ibuprofens op, paracetamol, en ijs om de zoveel tijd op de wang, om het verdraagzaam te maken...

Is er iets wat zo klein tandje eronder kan krijgen, buiten eruit plukken?

Zit nu voordat ik ga slapen nog even aan een glaasje Grappa, maar dat helpt ook niet echt...

Weet er alles van die pijn. heb s,nachts wel eens op het spoor rails gestaan. maar s,nachts reden er geen treinen.

Er is geen middel voor. alleen naar de bekken beule (tandarts) en een zenuwbehandeling laten uitvoeren.

Had hier op recept Ibuprofen 600 mg werkte iets voor 2 uur. maar je kon geen elke 2 uur zo,n ding op vreten.

En kreeg het meenstal in het weekend.

Suc6 Freggel. PS: Hier hebben ze een jenni als assistente dus ga er met plezier heen.:biggrin:

Grtz/

Assistente of geen assistente, ik heb er een hekel aan om er naar toe te gaan @Stephopper...

Hij heeft er afgelopen zomer al 4 getrokken, en nou gaan de volgende vrees ik, als het aan mij ligt gaat alles eruit, want ik begin die tanden een beetje beu te worden. :ziek:

freggel1;195675 zei:
want ik begin die tanden een beetje beu te worden. :ziek:

Andersom ook denk ik. :biggrin: :biggrin:

Multispeed

Een goeie scheut whiskey en daarmee je mond spoelen met de nadruk op de plaats waar de slechte tand zit , wat je nadien doet , uitspuwen of doorslikken moet je zelf weten , maar persoonlijk kies ik voor het laatste want dat helpt ook na 10 keer spoelen . Al heb je nadien weer paracetamol nodig voor de hoofdpijn

freggel1;195675 zei:
Assistente of geen assistente, ik heb er een hekel aan om er naar toe te gaan @Stephopper...

Hij heeft er afgelopen zomer al 4 getrokken, en nou gaan de volgende vrees ik, als het aan mij ligt gaat alles eruit, want ik begin die tanden een beetje beu te worden. :ziek:

Heb er niet veel problemen mee. rook voor die tijd een paar wietjes:biggrin: als voorverdoving. en de assitentes zijn dan ook veel knapper.

Maar goed die pijn is vreselijk (oorzaak chocolade?) heb vaak een keer een zenuw behandeling gehad met antibiotica er in geprepareed en ben er al twee jaar vrij van. (afkloppen)

Trouwens zo,n protese is ook niet alles heb zelf ook zoiets en nog heb ik af en toe nog pijnen waar geen tand of kies meer zit.

Er gaat niets boven je eigen. maar die pijn dwingt je om de boel te trekken
want meenst s,nachts komt die elende als je tot rust komt. maar krijgt geen rust.

Maar als het steeds weerkomt ook na zenuw behandeling. er uit die brut.

Grtz/.

stephopper;195701 zei:
rook voor die tijd een paar wietjes:biggrin: als voorverdoving. en de assitentes zijn dan ook veel knapper.

Ja dat was mijn plan ook, heb hier nog wat "groene" boter staan, zal er eens een cake van bakken. :biggrin:

Hou nou maar op met die afleidings manouvres trappen we niet in....sterkte kerel ga even naar ziekenhuis 10 beter dan tandarts..gewoon spoed van maken....

Eigenlijk niet pik... was al een paar weken van het bier af, en vindt de wisky, die ik nog staan had, wel lekker, en de tandpijn wordt wat minder...

Dus eerst ff die fles leeg, en dan gaan we, onder de baas zijn tijd, zeker niet in het weekend, naar de smoelensmit! :biggrin:

Ik heb al van mijn 17/18 de een kunstgebit.
Er gaat niks boven een echt gebit freggel1.
Werd aangereden of eigenlijk over reden door een benevelde automobilist.
Ik kreeg van de agenten wel de schuld nadat ze ieder een paar flessen drank van de automobielist hadden gehad.
Al die afgebroken tanden en kiezen waren pijnlijk en zijn in het ziekenhuis er uit gehaald.
En dat beviel een stuk beter dan bij de bekke beul.

Daar moet ik Janblues helemaal gelijk in geven. Ik heb nu sinds kort onder en boven een gebit, maar er gaat toch niets boven de eigen tanden.
Dan heb je nu nog wel die betere gebitten, dus klikgebit (heb ik overigens niet), maar het is toch wennen, ander gevoel in je mond, het bijten gaat niet zoals je gewend bent etc.

Hier ook alles (nja, wat er nog over was) er uit gehaald onder volledige narcose.
Maar ik zou echt de stap zetten en naar de tandarts gaan, als zelfs verschillende van die iboprufen poeders (of hoe heten ze) niet meer werken dan is het echt hoog tijd.

Nou is de andere kant aan de beurt, verrek nu weer van de kiespijn maar dan aan een andere kies...

Op advies van de tandarts gaan spoelen met waterstofperoxyde omdat de zenuwen bloot liggen, tandvlees is omhoog gekropen, maar het helpt niet!

Tumme, dan ben ik maar een kleine Freggel, maar echt die krengen gaan er op korte termijn uit, dan maar een week ziektewet!

En op naar een klikgebit... helaas....

Want met zere tanden kun je ook niet eten.

Lijkt me waardeloos dat geklojo.

Ik hoop dat je nog wel kunt drinken?

Multispeed

Liter jenever daarmee spoelen niet uitspugen... sterkte kerel...

Dit heb ik nu niet in huis, en het bier is ook op... :confused:

Deze week eens naar cz bellen, en zien wat de kosten zijn, want dit is echt niet leuk meer!

Verrek nu van de pijn en zit te rijlen van de kou, dus koorts is er ook bij vrees ik?

Ik hoop dat je de Tandarts extra bij hebt verzekerd want de gebruikelijke
Aanvullende Verzekering vergoedt maar 450,00 Euro per kalenderjaar.
Is wel afhankelijk hoe je Aanvullend verzekerd bent.

Ik hoop dat je er nu geen hoofdpijn erbij krijgt. Sterkte.

Multispeed

Mijn opa kaude altijd pruimtebak (kentukky) had nooit geen kiespijn. zijn er allemaal uitgevallen en omgevallen als oude grafstenen.

Vroeger als ze kiespijn hadden gebruikten ze ook peterselie of hele kruitnagels schijnt ook iets te helpen.

Sterkte!!

Mvg/..

freggel alles is beter dan een plastiek eethoek geloof me maar ik spreek uit ervaring heeft wel een voordeel bij pijn gooi je ze in het water
gr frans

frweber;196062 zei:
freggel alles is beter dan een plastiek eethoek geloof me maar ik spreek uit ervaring heeft wel een voordeel bij pijn gooi je ze in het water
gr frans

Alles beter dan een plastic eethoek.?? ja dat klopt dat zijn je egen tanden en kiezen zonder pijn.

Zo,n losse protese heeft ook nadelen vooral onder.boven gaat nog. maar meenstal tegen verkoudheid liggen ze hier in het zoutzuur vanwege blaren in de beune (gehemelte).

Alles heeft voor en nadelen. ik denk als een plastic gebitje het allerbeste was waren we er mee geboren.:biggrin:

Grtz/..

stephopper;196063 zei:
maar meenstal tegen verkoudheid liggen ze hier in het zoutzuur
Grtz/..
Of in het soepbord van de overbuurman aan tafel als je moet niezen :lol::lol:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan