Ter Info: nieuwe dreamboxen

Het is toch niet te geloven dat die chinezen het weer proberen?

In Duitsland is alles nog lang niet zo bekabeld als bij ons en is men wat meer afhankelijk van satelliet en dergelijke dus kan ik me voorstellen dat er nog een markt voor is maar die lijkt me toch ook beduidend lager dan 10 jaar geleden.
Maar om daar met veel tam tam weer een dramadoos te gaan presenteren lijkt me wat aan de arrogante kant, als het weer zo'n 13 in een dozijn ding gaat worden als de laatste hardware die ze na de DM8000 op de markt hebben gezet, geef ik ze weinig kans.

Overigens is het een foeilelijk ontwerp, geen idee wie hun design doet maar dit ziet er niet uit.
 
Zijn dat alleen Chinezen of zitten daar ook nog mensen achter van het voormalige failliete Dream Multimedia, de eigenlijke makers van Dreambox?

Want als dat niet het geval is, dan gaat dat de mensen eigenlijk een vals gevoel van kwaliteit geven.
@Tech jij noemt die laatste boxen van hun wel 13 in een dozijn, maar qua naam had Dreambox wel een goede naam bij de minder technische mensen.

Ik vind het eigenlijk sowieso niet kunnen dat als zo'n merk failliet is een ander die naam mag gebruiken. In mijn optiek is dat klantenmisleiding.
 
Ik las net dit:
Die Produkte, die vor unserer Übernahme veröffentlicht wurden, bleiben weiterhin durch die ursprünglichen Garantien des vorherigen Eigentümers Dream Property GmbH abgedeckt.

Eigenaars is Satco Europe, ik weet niet of dat Chinezen zijn, is een Duits adres. Maar het lijkt er op alsof de garantie wel hetzelfde blijft, alleen reparatie zal door een erkend bedrijf gedaan worden aldus de site.
 
Het is niks nieuws. Het is gewoon de oude DreamTV player die nooit door Dream is gemaakt maar een Chinees. De naam is gewoon misbruikt en het design gejat van de Dream One. Hoe het zit met de licenties omtrent de naam ‘Dream’ en de hardware who knows. Feit is dat deze bak geen officieel product van Dream is/was. Heb zo’n ding gekocht om te testen en de - voor mij - relevante Apps werkten niet (of waren niet te vinden).. Ik had de V2 en daarop draaide de Canal Digitaal App al niet, Netflix maar ten dele en NPO, NLZiet en Videoland niet te installeren. Alleen verbinden met een E2 bak werkte wel. Kortom: een waardeloos ding.
 
gewoon een androidbak met een gecastreerde soft net als die chinese dubbeldin autoradios, heb er zelf 1 en werkt naar behoren maar je moet er niet teveel van verwachten.
 
Vind ik toch eigenlijk dat ze dit geen Dreambox zouden mogen noemen. Maar ja... als ze de merknaam overgekocht hebben dan kan zoiets weer.
Ik blijf het ongunstig vinden voor consumenten dat zoiets mogelijk is.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan