test omroep limburg

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
7.225
Waarderingsscore
105
Punten
63
Leeftijd
63
Locatie
nijega
hoi,

op de astra is nu een testbeeld van L1 te zien.

12226 h 3/4 27500 vpid 515 apid 663.

vanaf 1/12 2 maanden op proef uitzendingen van deze regeonale omroep.

 
.......t'is een kwestie van geduld tot heel EUROPA Limburgs lult !!!!

Appie

 
Ik dacht dat we alles gehad hadden... ;)

Wie zit dáár nou op te wachten?

Als hier overheidsgeld voor is, waarom gebruiken ze dat dan niet om op BVN-TV meer originele programmas te maken en uit te zenden ipv de programmas van Ned.1-3 door te sturen.

(die zijn nl. toch wel te ontvangen, OOK in het buitenland)

En daar kun je prima regionale zenders bij betrekken.

 
Deze test moet er JUIST voor zorgen dat de kosten bij de regionale omroepen minder worden. Satellietdistributie is namelijk vele malen goedkoper dan het huidige distributienet via glasvezelkabel. Men heeft gewact totdat elk kabelstation voorzien is van satellietontvangst (bij de meesten wordt nu zelfs Nederland 1 t/m 3 en de BBC van de satelliet geplukt) en nu kan men dus zelf aan de test met de satelliet. Daarnaast is zeker in Limburg nog vele gebieden te vinden welke geen bekabeling heeft dus is het indirect ook nog een vergroting van het verzorgingsgebied.

Daarnaast valt dit ook weer perfect in de plannen welke het bureau McKinzy heeft gedaan met betrekking tot het afstoten van anologe verspreiding van de publieke televisieomroepen en over te gaan op satellietverspreiding. Dit alles ook weer om de kosten bij de publieke omroepen (en dat zijn regionale omroepen ook) te verminderen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yes.

Straks heb je de keus uit:

de kabel

de schotel

digitenne.

Ik zou het logischer vinden als regionale omroepen, vanwege het "regionale" op digitenne gaan zitten (wat dan door de kabel in het betreffende gebied kan worden doorgeprikt).

-

 
Digitenne is voor vele lokale omroepen de eerste voorkeur maar het nadeel van digitenne voor deze omroepen is tweeledig. Namelijk de kabelstations zijn nog NIET ingericht voor Digitenne en Digitenne heeft nog geen landelijk dekkend net.

Denk dat je Digitenne voor de meeste regionale omroepen pas over 1 tot 2 jaar als een goede optie kan beschouwen. Overigens zendt de regionale omroep van Noord-Holland al uit via Digitenne.

 
hoi,

men heeft omroep limburg gevraagd om dat het niet beschikt over een etherzender.

de kosten zijn voor de ses(astra) en tevens heeft men meer reg.omroepen gevraagd om mee te doen met deze proef.

 
alle regionale zenders op de satelliet zou leuk zijn.

Moet ze nou helaas op de antenne ontvangen.

Woon 12 hoog lokatie Leeuwarden. Dus ik pak soms Amsterdam AT5 en Drente omroep Fryslan natuurlijk. Maar dit alles heeft wel te maken met de weers omstandig heden.

 
Originally posted by koos Dus ik pak soms Amsterdam AT5 en Drente omroep Fryslan natuurlijk. Maar dit alles heeft wel te maken met de weers omstandig heden.
Ik denk eerder dat je TV Noord Holland bedoelt.

Deze heeft in samenwerking met AT5 uitzendingen verzorgd.

Dat samenwerkingsverband is gestopt.

AT5 zend helemaal niet in de ether uit.

Je kan AT5 wel op internet volgen maar dan moet je internet van chello hebben. Als je chello hebt, heb je ook kabel. Heb je kabel, dan ga je dus kijken op de TV ipv een computerschermpje. Geen kabelabo, dan ook geen chello.

De logica van AT5. Op digitenne zitten ze niet voor de randgemeenten.

TV Noord Holland zit op digitenne en analoog in de ether.

 
Originally posted by Dirk Digicomm Ik denk eerder dat je TV Noord Holland bedoelt.


Deze heeft in samenwerking met AT5 uitzendingen verzorgd.



Dat samenwerkingsverband is gestopt.



AT5 zend helemaal niet in de ether uit.



Je kan AT5 wel op internet volgen maar dan moet je internet van chello hebben. Als je chello hebt, heb je ook kabel. Heb je kabel, dan ga je dus kijken op de TV ipv een computerschermpje. Geen kabelabo, dan ook geen chello.



De logica van AT5. Op digitenne zitten ze niet voor de randgemeenten.



TV Noord Holland zit op digitenne en analoog in de ether.
Ja klopt Dirk die bedoel ik ook.Pak ik alleen met hoge druk gebied in de buurt.
 
Eindelijk een prima initiatief. L1 op de schotel. Heb ik al een tijdje moeten missen zonder kabel!

Grtz Mike

 
hoi,

radio L1 is nu ook te horen bij L1 tv via de astra 3 .

a.pid= 53 .

via de astra1 op 19,2 nog niet aanwezig .

gelukkig nieuwjaar.

 
Ik heb begrepen dat deze test tot 31 januari is.

Op zich natuurlijk wel lollig. Alleen wel raar dat mijn nokia aangeeft dat er teletext bij zit maar die krijg ik niet.

Als ze echt kabelkopstations willen voeden via astra, dan mag de teletekst er wel bij en ik vind ook de beeldkwaliteit niet 100%.

Ergens gaat er wat scherpte verloren lijkt het.

Daarentegen kom je soms ook verrassingen tegen: ik had laatst van BVN het programma kopspijkers opgenomen tijdens de nachtuitzending. Pfoe hee, dat was echt van hoge kwaliteit (de technische, de andere kwaliteit ook uiteraard ;) )

Pieken van 7-8 Mb. Als ik van Nederland 1 of SBS of zo opneem kan er makkelijk 2.5 uur op een dvd. Met kopspijkers had ik met 1uur en 20 min het plaatje een heel eind vol.

Bleek de volgende dag dat ze het op nederland 's avonds herhaalden.. lol.. maar ja.. het blijft hobby.

 
hoi,

radio L1 is nu ook te horen via astra1(19,2).

met groet,

 
Ze schijnen nu door te gaan. Zie onderstaand bericht.

L1 blijft vrijwel zeker op de satelliet

10 Januari 2004 - L1 heeft de provincie drie ton subsidie gevraagd voor het definitief doorgeven van de TV-uitzendingen van L1 via satelliet-bedrijf Astra. Sinds 1 december wordt daarmee geëxperimenteerd.

Door de uitzending per satelliet kunnen 25.000 gezinnen in het buitengebied die niet op de kabel zijn aangesloten, L1 nu wel ontvangen. Dat geldt ook voor nagenoeg heel Europa. In de provinciale statencommissie voor cultuur reageerden de meeste fracties positief op het principe om een provinciale bijdrage te geven. Volgens CDA-statenlid Joke Prevoo biedt de satelliet de mogelijkheid om een oude wens van het CDA in vervulling te laten gaan. PvdA-gedeputeerde Odile Wolfs komt binnenkort met een voorstel. Zij koerst ook op een bijdrage van andere partners zoals rijk en gemeenten.

L1 radio nu ook op Astra 19 graden Oost

17 Januari 2004 - Nadat L1 radio al enige weken op Astra 3 te ontvangen is, is de regionale radiozender nu ook te horen op Astra 1, 19 graden oost. Dit is het eerste Nederlandse radiokanaal, dat via de satelliet beschikbaar is. Het signaal zit op dezelfde transponder als L1 TV.

(Bron: http://www.l1.nl)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan