- Waarderingsscore
- 617
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 55
Ik vind de berichtgeving wat verwarrend, maar inmiddels lijkt het er op dat er maar één dader is die twee vrouwen heeft doodgestoken en daarna met een kruisboog aan het schieten was. Deze dader "kenzo" genoemd, is later in zijn borst geschoten en ligt nu niet aanspreekbaar in het ziekenhuis.??? Ik weet niet waar je die conclusie uit trekt, het gaat nog altijd maar om 1 dader.
Zojuist hoorde ik op het nieuws wederom wat ik al eerder schreef. Een vrouw (andere flatbewoonster) en iemand die haar kwam verzorgen. Dat was familie van die oude vrouw, niet gerelateerd aan die 28 jarige man.
Verdachte kruisboogschutter Almelo ligt niet aanspreekbaar in ziekenhuis
Volgens de regionale krant Tubantia is zijn toestand stabiel, maar kan de politie hem niets vragen. De man werd vrijdag door de Dienst Speciale Interventies uitgeschakeld.
nos.nl
Slachtoffers dodelijke steekpartij Almelo waren 70 en 52 jaar oud
De twee mensen die vrijdag zijn omgekomen door een steekincident in Almelo zijn inwoonsters van de stad van 70 en 52 jaar oud. De politie zoekt naar beeldmateriaal van het incident aan de M.Th. Steynstraat. Een 28-jarige man, ook uit Almelo, is al eerder aangehouden.
www.nu.nl
Kruisboogdrama Almelo: 'Ik hoorde vreselijk gegil en gejammer, daarna doodse stilte'
De steekpartij waarbij gisteren in Almelo twee vrouwen van 70 en 52 jaar om het leven kwamen, laat diepe sporen na in de wijk. "Het ging door merg en been", vertelt een buurtbewoner aan RTL Nieuws. "Eerst klonk vreselijk gegil en gejammer. Alsof een speenvarken levend werd gevild. Daarna was er...
www.rtlnieuws.nl
...maar nu blijkt dat er geen steekincident heeft plaatsgevonden...
VIDEO | Man met kruisboog op balkon in Almelo, politie lost schoten
De politie heeft in Almelo schoten gelost in de M.Th. Steynstraat. De straat is afgezet met linten, er lopen agenten met kogelwerende vesten. Ook is er een ambulance ter plaatse. Er is een persoon aangehouden door een arrestatieteam. De situatie is onder controle, meldt de politie.
www.rtvoost.nl
Enfin, dit nieuwsbericht is een stuk duidelijker:
Twee doden bij kruisboog-incident in Almelo, schutter gewond: ‘Geschokt en ontdaan’
ALMELO - Bij een steekincident in Almelo zijn vrijdagmorgen twee mensen gedood. Ook raakten twee personen gewond, waaronder de vermoedelijke dader. Hij liep de verwondingen op bij zijn aanhouding, waarbij de politie schoten loste.
www.gelderlander.nl