Topfield 5000, 2 opnemen 1 kijken?

Hmzz inmiddels eens zitten testen met de topfield via USB.

Omzetten van rec met tmpgenc lukte niet. met mpeg2vcr wel. Daarmee kun je het demuxen zodat je een mpv en mpa stream krijgt en die mux je weer. Daarna eventueel even met DVDPatcher de max bitrate omlaag zettennaar bijv 3.5Mbit en an kun je met datzelfde programma naar hartelust gaan knippen en zelfs effecten erin zetten. Mpeg2vcr is van womble en is geen freeware!

Kanalen editor heb ik wel gezien maar wilde voor de lol een naam van een zender wijzigenen dat kon ik zo vlug niet vinden. Nouja iets om een keer tedoen als ik weer eens bij hem ben.

Overigens werkt de USB nog prima zelfs met 5 meter kabel ertussen.

 
De 5000 kan 2 programma's opnemen van de twee tuners, en je kan dan naar

een derde programma welke zich in de transport stream van een van de twee

op te nemen programma's zit in timeshift modus bekijken. Je HOEFT dus niet

naar een opgenomen programma te kijken als er 2 opnames lopen.

De Aston 1.07 kan twee onafhankelijke transportstreams decoderen, alleen

weten ze bij aston nog niet goed hoe :):) Sterker nog, Conax kan oneindig veel transportstreams ( van de zelfde broadcaster ) decoderen. Als de C+ kaart snel genoeg is, en de hardware van Aston is ook capabel kan je dus

wellicht straks 2 gecodeerde programma's tegelijkertijd geDEcodeerd opnemen en naar een derde gecodeerd programma kijken , en wellicht ook nog het programma in de PIP ook gedecodeerd zien. Echter, alles valt of staat met

de CI module en de kaart. De Topfield kan het in ieder geval ! De Emma 2 chipset heeft voldoende demuxen aan board om dit te verwezenlijken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan