- Lid sinds
- 1 feb 2004
- Berichten
- 6.270
- Waarderingsscore
- 65
- Punten
- 48
- Leeftijd
- 122
Het lijkt over en uit voor DSB, de bank van Dirk Scheringa. Spijtig voor de man zelf maar ook spijtig voor de tv-zenders in dit land. DSB was namelijk een grote adverteerder die vorig jaar 56 miljoen euro besteedde aan televisiereclame. Adformatie maakte een fraaie doch schrijnende rekensom.
DSB adverteerde zelden onder de eigen naam, vaker onder merknamen als Lenen.nl, Becam.nl en Frisia Financieringen. In 2008 ging het dus om een bedrag van 56 miljoen euro aan tv-spots. Tot en met week 39 van dit jaar is er nog eens 25 miljoen euro besteed aan landelijke tv-reclame. SBS was spekkoper met een besteding van 11 miljoen euro, RTL volgt met 10 miljoen euro en nog eens 4 miljoen euro werd opgemaakt aan Ster-spotjes.
?Het is jammer, het is vervelend, maar het is geen enorme klap?, zegt SBS-woordvoerder Eric Dekker in het reclamevakblad. Commercieel directeur Paul Siero: ?RTL is er uitstekend op ingericht om deze vrijgekomen spotruimte adequaat in te vullen.?
Overigens bracht RTL Boulevard eerder deze week het verhaal, dat DSB behoorlijk streng keek naar de platforms waar het adverteerde. Een negatief bericht betekende niet zelden het onttrekken van grote budgetten, zoals bij de Vara gebeurde na een kritische Kassa-uitzending. Ook bij uitgeverij Audax werd aan de bel getrokken nadat HP/De Tijd bezig was aan een schadend artikel.
{ Bron: zappen.blog}
DSB adverteerde zelden onder de eigen naam, vaker onder merknamen als Lenen.nl, Becam.nl en Frisia Financieringen. In 2008 ging het dus om een bedrag van 56 miljoen euro aan tv-spots. Tot en met week 39 van dit jaar is er nog eens 25 miljoen euro besteed aan landelijke tv-reclame. SBS was spekkoper met een besteding van 11 miljoen euro, RTL volgt met 10 miljoen euro en nog eens 4 miljoen euro werd opgemaakt aan Ster-spotjes.
?Het is jammer, het is vervelend, maar het is geen enorme klap?, zegt SBS-woordvoerder Eric Dekker in het reclamevakblad. Commercieel directeur Paul Siero: ?RTL is er uitstekend op ingericht om deze vrijgekomen spotruimte adequaat in te vullen.?
Overigens bracht RTL Boulevard eerder deze week het verhaal, dat DSB behoorlijk streng keek naar de platforms waar het adverteerde. Een negatief bericht betekende niet zelden het onttrekken van grote budgetten, zoals bij de Vara gebeurde na een kritische Kassa-uitzending. Ook bij uitgeverij Audax werd aan de bel getrokken nadat HP/De Tijd bezig was aan een schadend artikel.
{ Bron: zappen.blog}