Tv-zenders zien 56 miljoen reclamegeld verdwijnen met DSB

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
Het lijkt over en uit voor DSB, de bank van Dirk Scheringa. Spijtig voor de man zelf maar ook spijtig voor de tv-zenders in dit land. DSB was namelijk een grote adverteerder die vorig jaar 56 miljoen euro besteedde aan televisiereclame. Adformatie maakte een fraaie doch schrijnende rekensom.

DSB adverteerde zelden onder de eigen naam, vaker onder merknamen als Lenen.nl, Becam.nl en Frisia Financieringen. In 2008 ging het dus om een bedrag van 56 miljoen euro aan tv-spots. Tot en met week 39 van dit jaar is er nog eens 25 miljoen euro besteed aan landelijke tv-reclame. SBS was spekkoper met een besteding van 11 miljoen euro, RTL volgt met 10 miljoen euro en nog eens 4 miljoen euro werd opgemaakt aan Ster-spotjes.

?Het is jammer, het is vervelend, maar het is geen enorme klap?, zegt SBS-woordvoerder Eric Dekker in het reclamevakblad. Commercieel directeur Paul Siero: ?RTL is er uitstekend op ingericht om deze vrijgekomen spotruimte adequaat in te vullen.?

Overigens bracht RTL Boulevard eerder deze week het verhaal, dat DSB behoorlijk streng keek naar de platforms waar het adverteerde. Een negatief bericht betekende niet zelden het onttrekken van grote budgetten, zoals bij de Vara gebeurde na een kritische Kassa-uitzending. Ook bij uitgeverij Audax werd aan de bel getrokken nadat HP/De Tijd bezig was aan een schadend artikel.

{ Bron: zappen.blog}

Wat was dan het reclamegeld van die andere banken die ook woekerpolissen verkochten.
En die met 100 miljard belastinggeld wel gered moesten worden?
But never forget, a party requires more dancers, haha!

Grtz.

Kilroy;205057 zei:
Wat was dan het reclamegeld van die andere banken die ook woekerpolissen verkochten.
But never forget, a party requires more dancers, haha!

Grtz.

Dat zie je inderdaad heel scherp, zo denk ik er ook over.

Ook daar is het einde feesten. Alleen zijn deze economisch gezien iets belangrijker om ze te laten ploffen.

Kilroy;205057 zei:

Grtz.

Ik denk alleen dat je een duidelijk onderscheid moet maken tussen het verkopen van woekerpolissen en het vertrouwen van de consument en de steun aan de banken i.v.m. afschrijving van hun reserves i.v.m. de onstane situatie op de financiele (krediet)markten gezien de wereldwijde (krediet)crisis.

Maar die banken hadden juist die foute Amerikaanse toxic-waste produkten gekocht.
En de DSB helemaal niet!!

De DSB verkocht alleen exact dezelfde produkten die de andere banken ook verkochten.
Die ook niet verboden waren.
Alleen is er nu openbare verontwaardiging over die produkten.
En wordt de DSB als pispaaltje gebruikt.
Zeker door Bos die nu een voorbeeld wil stellen als strenge bestuurder.
Die paar miljard is niks t.o.v. de 100 miljard die hij de anderen gegeven had.
En de geweldige ellende die nu ontstaat voor iedereen door de DSB failliet te laten gaan.
Zeker ook veroorzaakt door toedoen van de Nederlandse Bank.
Het is zwaar meten met twee maten.

Grtz.

@ Kilroy, ik deel je mening maar de DSB is maar een kleuter op de financiele markt. Ook een paar miljard steun verstrekken aan de DSB wil nog niet zeggen dat deze bank ook in de toekomst levensvatbaar blijft en aan zijn verplichtingen kan blijven voldoen.

Tevens is het van belang dat de grotere banken de (hypotheek)markt weer in handen krijgen om zo hun winsten weer op te schroeven. Een speler minder op de markt is dus welkom. :)

Tja, ook kleuters hebben levensrecht over het algemeen.
Maar het is toch wrang.

De banken hebben vergunning/toezicht van de DNB en krijgen steun.
En de DSB heeft dat ook en krijgt hem niet!
De DNB (Wellink) is zelfs bezig geweest om in sneltreinvaart de DSB failliet te krijgen.
Dat is uit alle aktualiteiten programma's op tv intussen gebleken.

Of de DSB niet levensvatbaar was of is, is maar zeer de vraag.
Dat ligt er maar aan wie er hoe tegenaan kijkt met welke feiten.
De rechter is tenslotte ook niet gelijk met de loopjongens van de DNB meegegaan.

Wat de crediet-crisis betreft.
De grote Amerikaanse Lehman bank dreigde failliet te gaan.
Toen weigerde de Amerikaanse minister van financie?n (onder Bush) met een grijns steun te geven.
En vervolgens ging Lehman failliet, waardoor de internationale crisis ontstond.
Want Lehman was een wereldwijd netwerk waarin vanalles aan mekaar hing.
Het is goed mogelijk dat met steun of sanering de boel niet uit mekaar was gevallen.
En dat we geen crisis of een veel mildere hadden gehad.

De politiek zit in elk geval weer te slapen.
Ze zitten nu te klagen over de woekerpolissen, maar hebben die zelf toegestaan.
En niks gedaan om ze te verbieden of te beperken.
Nee, laat die banken maar doen want die weten wel wat ze doen.

Grtz.

Tevens is het van belang dat de grotere banken de (hypotheek)markt weer in handen krijgen om zo hun winsten weer op te schroeven. Een speler minder op de markt is dus welkom. :)

Wat een heerlijke argumentatie (maar niet heus).
Meneer Dirk S. was een doorn in het oog van de nog veel grotere crimineel Wouter B.
Die maakt misbruik van zijn macht en dankt die eikel die roept de belangen van de klanten van die bank te behartigen, door zo snel mogelijk die bank failliet te laten verklaren.
Maar die "vergeet" de belangen van spaarders die een tegoed dachten te hebben bij die bank.
Als je je hele leven hebt gespaard om een ton en een beetje bij elkaar te krijgen, en dat op de NEDERLANDSE bank met de aantrekkelijkste rente ben je nu dus mooi de lul.

De politiek slaapt niet hoor.
Die zijn hier heel doelbewust bezig, maar wel met hun eigen agenda.
Denk maar niet dat ze het beste voor hebben voor de burgers van het land, hoe het jou en mij vergaat zal ze aan de reet roesten zolang de belasting maar betaald word.
Enige waar het hen om gaat is hun eigen aanzien te vergroten en daarbij kijken ze niet verder dan de neus lang is.
Ze hopen ooit eens zo machtig te worden als Neelie, of misschien wel machtiger.
Je moet toch niet denken aan Euro President JP ?
Je zou haast denken dat alle maatregelen die onlangs getroffen zijn, (en die die juist niet getroffen zijn), toch zo onderhand het kabinet onderuit zou moeten trekken.
Maar dat gebeurt dus gewoon niet hier in ons fijne apathische land van de halve maatregelen.
Bovendien kan ik ook geen fatsoenlijk alternatief bedenken in het palet van potenti?le landsbestuurders dat er nu is (maar slechter dan nu is welhaast onmogelijk).

Met DSB heb ik verder niets en heb ik ook nooit iets te maken willen hebben.
Maar wat er hier gebeurt, is gewoon krom en stinkt van alle kanten een uur in de wind.
Ik gun het Dirk S. 100 % om DSB van een faillissement te behoeden, en daarmee Wouter B. een dik oor aan te naaien.
En laat 'm die kwijlende Wellink (je weet wel dat hele enge mannetje die als Wouters spreekbuis fungeert) meenemen tijdens zijn val, zet daar maar iemand neer die wat dichter bij de gewone man staat.

Kilroy;205073 zei:
Wat de crediet-crisis betreft.
De grote Amerikaanse Lehman bank dreigde failliet te gaan.
Toen weigerde de Amerikaanse minister van financie?n (onder Bush) met een grijns steun te geven.
En vervolgens ging Lehman failliet, waardoor de internationale crisis ontstond.
Want Lehman was een wereldwijd netwerk waarin vanalles aan mekaar hing.
Het is goed mogelijk dat met steun of sanering de boel niet uit mekaar was gevallen.
En dat we geen crisis of een veel mildere hadden gehad.

Grtz.

Ik denk dat juist hierom de banken hier in Nederland gered zijn om een grotere crisis te voorkomen.

Verder is het een rechter zijn plicht om een ieder een kans te geven als hij denkt een faillisement denkt te kunnen voorkomen als er nog een mogelijkheid aanwezig is. Zeker gezien de belangen van de klanten van de DSB bank.
Helaas zien wij een probleem bij de DSB maar de echte in en outs weten we feitelijk niet echt. En wil je bij een eventuele overname Amerikaanse toestanden dat mensen hun huis uitgezet worden als ze niet meer kunnen betalen? Is dat dan de optie om door te starten voor de klanten van de DSB, van de regen in de drup?

Dat de politiek heeft zitten toekijken is omdat niemand zijn populaire gezicht wil verliezen als politicus. Zowel links als rechts hebben inderdaad zitten slapen om in te grijpen. Waarom, er werden enorme winsten gemaakt. Neem de ABN-Amro in 2007, 4.3 miljard Euro winst!!!

Er moest h??l veel en h??l veel gebouwd worden om de krapte op de woningmarkt weg te werken en daar is dus geld te verdienen. En dan onstaat er een sneeuwbal effect en niemand staat meer met beide benen op de grond. Kopen en verkopen en meer lenen. Ja, dat houdt een keer op, en dat is als het feest is afgelopen en de stapels kratten bier niet gevuld waren met bier maar met lucht.

Ik ben blij dat jullie nog een burcht hebben :)

Ik zeg toch dat de internationale crisis is ontstaan omdat g??n steun werd gegeven aan Lehman.
Geschrokken door wat ze hadden aangericht gaven ze later wel steun aan andere banken.
Maar toen was het kwaad al geschied!
Dat Bos hier de banken ook steun heeft gegeven heeft hij daar afgekeken.
Dat is geen slimmigheid van Bos hoor!

Maar nu heeft hij uiteindelijk de DSB toch failliet gekregen.
Door stug vol te houden dat de bank niet deugde.
Denk eraan dat hij en Wellink enkele weken geleden nog zeiden dat de DSB OK was!
Bos zei nu dat hij geen belastingcenten wilde geven aan een bank die niet deugde.
En dat er mogelijk miljarden belastinggeld aan claims konden volgen.
Echter nu gaan er miljarden via de dispositieregeling over de toonbank.
Die komen van de gezamelijke banken.
En juist, daar zitten de banken bij die miljarden belastinggeld steun van Bos hebben gekregen.
Bovendien zullen die banken die miljarden wel weer op de belastingbetaler (klant) verhalen.
Zijn verhaal rammelt dus wel enigermate!

Wie er nog geld krijgt is maar de vraag.
Waarschijnlijk degenen met meer dan 100000 euro weinig.
En die met een achtergestelde dispositie rekening helemaal niets.
Waarschijnlijk zullen die Wellink, Bos en andere bankbestuurders voor de rechter dagen.
Dit is wat Bos bereikt heeft.

Grtz.

Kilroy;205084 zei:
Maar nu heeft hij uiteindelijk de DSB toch failliet gekregen.
Door stug vol te houden dat de bank niet deugde.
Denk eraan dat hij en Wellink enkele weken geleden nog zeiden dat de DSB OK was!

Niet dat ik een fan van Bos ben, maar stel nu dat hij en Wellink enkele weken geleden hadden gezegt dat de DSB niet gezond was, wat was er dan gebeurd? Nu heeft Lakeman een voorzet gegeven en Bos, en ook de rechter, moeten zich uitspreken over een veranderde situatie. Ik denk dat er dan heel wat te verwijten zou zijn geweest als die twee (Bos en Wellink) de DSB bank omzeep hadden geholpen als die twee tesamen weken geleden hadden gezegt dat de bank niet deugde en dat iedereen zijn centen er maar af moest halen.

En bij een eventuele doorstart? Mensen zijn net als schapen als het gaat om hun (consumenten)gedrag. Je drijft ze gewillig naar de kooi maar ??n gaat links af en je weet helaas niet waar de rest naar toe gaat. Zeker niet als de schapen zenuwachtig zijn. Misschien wel omdat er ooit een vos in de kooi heeft gezeten?

Kilroy;205084 zei:
Bos zei nu dat hij geen belastingcenten wilde geven aan een bank die niet deugde.
En dat er mogelijk miljarden belastinggeld aan claims konden volgen.
Echter nu gaan er miljarden via de dispositieregeling over de toonbank.
Die komen van de gezamelijke banken.
En juist, daar zitten de banken bij die miljarden belastinggeld steun van Bos hebben gekregen.
Bovendien zullen die banken die miljarden wel weer op de belastingbetaler (klant) verhalen.
Zijn verhaal rammelt dus wel enigermate!

Dit is inderdaad het gevolg van het failliet gaan dat de burger overal voorop draait. Maar zo zit de economie nu eenmaal in elkaar.
Ik heb enorm te doen met de mensen die daar een betaalrekeningen hadden en nu niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Ook het personeel dat nu zonder werk zit.

Maar reken maar dat ze allemaal met modder naar elkaar gaan gooien, maar over een paar maanden zal men een iets beter inzicht hebben en een beter oordeel kunnen treffen.
Als de Grave al lijken in de kast vindt omdat de boekhouding niet deugt bij zijn aantreden begin dit jaar dan is er echt wel wat meer aan de hand.

Misschien volgen comfortcard e Primeline ook nog wel eens een keer. Die verstrekken leningen aan mensen en reken daarvoor wel 18% rente.

Grt. Parabolica.

Tja, als je als bestuurder zegt dat het OK is, maar het is niet zo, dan lieg je toch eigenlijk?
De toezichthouder (Wellink) moet toch toezicht houden en niet wegkijken.
Of zie ik dat verkeerd?
Het gaat hier toch niet over een krop sla op de markt, maar over belangwekkende zaken.
Maar er komt nog een onderzoek van een commissie.
Naar het schijnt van mensen van de DNB?

Inderdaad is de burger altijd de klos als het om de poen gaat!
Dat bleek weer eens uit een aktualiteiten programma op tv zondagavond.
Daarin bleek dat de belastingen voor particulieren helemaal dichtgetimmerd waren qua gaten.
Echter voor grote bedrijven zaten er nog steeds gaten in, waar niets aan gedaan wordt.
Een universiteit rekende uit dat Bos er 16 miljard per jaar mee zou binnenhalen.
Dat betekent dat de hele aow toestand overboord kan.
Maar ook dat de bankensteun een fluitje van een cent worden.
Helaas weigert de politiek om die gaten te repareren.
Ook weigerden Bos en staatssecretaris de Jager beiden voor een interview.
En weigerden ze verder commentaar via hun ministerie.
Je weet wel, die de Jager die stralend in de camera staat te vertellen hoeveel hij weer gevangen heeft.
Voor grote bedrijven heeft hij blijkbaar weinig goesting!
Anyway, de kamer zal wel weer wakkerschrikken en vragen gaan stellen.
Of het een te hete aardappel vinden en het geruisloos voorbij laten gaan.
Who knows!

Grtz.

Ach, ik denk dat de kamer weet dat grote bedrijven hier een enorm belasting voordeel hebben door gaten in onze belastingwet. Dit is immers nog de enige mogelijkheid dat multinationals zich hier nog willen vestigen. Het schept banen en je hebt nog enige invloed op ze. Volgens mij heeft o.a. de band U2 hier ook een BV in Amsterdam om minder belasting af te dragen.

Dit zijn soms bewuste keuzes die in het verleden zijn gemaakt door de politiek. Immers Nederland heeft al eerder te horen gekregen dat wij een paradijs zijn voor vermogende ondernemingen. Om daar nu het AOW probleem mee op te lossen, als zo'n bedrijf vertrekt zit je weer met een gat en het is dus eerder een kort termijn oplossing.

16 miljard is gewoon een goede reserve voor de schatkist waarmee hele leuke dingen gedaan kunnen worden.

Maar gezien de stroom geld die naar de schatkist gaat is het voor W. Bos een fooitje en voor ons een vermogen :)

Grt Parabolica.

Ja, met die 16 miljard per jaar kun je leuke dingen doen zoals de aow leeftijd niet verhogen.
Dus direkt doen!

Maar nou alle gekheid op een stokje.
Gelijke monniken gelijke kappen, dus voor particulieren en grote bedrijven dezelfde regels.
Immers voor kleine Nederlandse bedrijven gelden die gaten niet.
Het zijn papieren financie?le construkties die door de gaten ontstaan.
Daardoor betalen ze maar 10% van wat ze eigenlijk zouden moeten betalen.
Het heeft ook helemaal niets met banen te maken.
Het gaat niet om bedrijven die hier fabrieken neerzetten ofzo.
Er gaat geen enkele baan verloren als ze zouden weggaan.
En dat zo weg zouden gaan is hypothese maar nooit bewezen.
Nee, laat de Jager maar als rasechte Duitse Herdershond naar 100% voor die bedrijven jagen.
Bovendien is het in deze tijden oneerlijk, ongepast en onrechtvaardig!

Grtz.

Kilroy;205099 zei:
Bovendien is het in deze tijden oneerlijk, ongepast en onrechtvaardig! Grtz.

In tijden van crisis gaat een ieder (terecht) over deze uitzonderingen klagen.
Maar Kilroy, als je moest kiezen tussen niks of de helft, waar zou jij voor kiezen? :)

Nee, het is schandalig zowel in crisis tijden als in niet-crisis tijden.
En het gaat niet om de helft maar om 10%.
Dat grote bedrijven weggaan geloof ik niks van.
Het lijkt erop of dat ze de regering zouden chanteren door dreigen weg te gaan.
Daar geloof ik ook niks van.
Bovendien, waar zouden ze naartoe moeten?
De andere landen zijn niet zo gek.

Nu moeten de door de Jager al kaalgeplukte burgers er weer voor opdraaien.
En de bedrijven kunnen party's geven ja.
Niet erg rechtvaardig nee!
Maar ik dacht dat ik intussen een en ander al duidelijk genoeg verteld heb.
En heb er eigenlijk niets meer aan toe te voegen.

Grtz.

Excessen als deze hebben zich altijd voor gedaan zowel in het verleden en zo ook in de toekomst.
Zolang andere zich verheven voelen boven de andere medeburger worden er feestjes gegeven van de centen van die medeburgers.
En denk nu niet dat ik mij er niet aan stoor of gestoord heb. Helaas kan ik alleen de wereld niet veranderen.

Mas3 haalde het al aan.

MAS3;205074 zei:
Je zou haast denken dat alle maatregelen die onlangs getroffen zijn, (en die die juist niet getroffen zijn), toch zo onderhand het kabinet onderuit zou moeten trekken.
Maar dat gebeurt dus gewoon niet hier in ons fijne apathische land van de halve maatregelen.

Waar zijn de protesten van de werknemers tegen de toestanden van nu of van genomen besluiten die door ons kabinet zijn genomen in de afgelopen jaren. De bonden sluiten akkoordjes op basis van een verenigd Europa waarbij Nederland nog heel wat stapjes terug zal moeten doen m.b.t. onze sociale zekerheid en ons hard bevochten welzijn.

Minder banken Minder concurentie Meer bonus !!!

En zelfverrijking gaat gewoon door. Tenslotte willen die figuren niks inleveren. maar gaat wel ten koste van de klanten. D.S.B Is ten dele kapot gemaakt. met in het verleden De Grave en Zalm als spion van de D.N.B Het falliet laten gaan kost vele malen meer dan de 100 miljoen staats steun.Waarvan meenst de gewone man de dupe weer van is.

Bonussen Britse bankiers fors hoger

` De Britse banken geven dit jaar naar
schatting 6,6 miljard euro uit aan
bonussen,meldt het vooraanstaande
onderzoeksbureau CEBR.Daarmee zijn de
bonussen in vergelijking met 2008 met
50% gestegen;in dat jaar werd voor 4,4
miljard euro aan bonussen uitgekeerd.

Door de wereldwijde economische crisis
zijn er veel banken verdwenen,waardoor
er minder concurrentie is.Daardoor
hebben de overgebleven banken meer