Ups

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
65
Punten
48
Leeftijd
122
Wij zoeken een UPS die onze computer en modem in geval van stroomuitval automatisch van spanning voorziet en ook weer automatisch terugschakelt zodra de spanning weer normaal is.

We hebben er wat gevonden maar die gaan niet verder dan maximaal 30 minuten. We zoeken er een die minimaal een of twee uur "spanning" levert.

Heeft iemand wat tips, hyperlinks of zo. Het liefst (uiteraard) met prijsopgave.

Ik zit hier nu een Pdf te lezen en als ik het goed begrijp is een ups een soort van batterij, die eventuele stroomuitval opvangt?

Maar ik lees dus hier op de site van eaton deze Pdf En ik zie dat eentje die 45 minuten backup geeft 125 kilo weegt!

Ik weet niet of je handig bent? Maar je kunt hem ook zelf Bouwen

Poeh 125 Kg is nog al wat zeg...
Zelf bouwen..hmm zo technisch zijn we ook weer niet. Uit pure interesse hebben we de link, die je opgaf, gevolgd. Daar wordt verwezen naar een deel 1, maar die kunnen we niet vinden. We worden doorgelusd naar een of andere laser apparaat. Ook een leuk ding trouwens: een laserstraal die op 100 mijl afstand nog te zien is.

Toch bedankt voor je reactie en we blijven verder zoeken.

Wat denk je dat zo'n ding kost? Ik denk rustig 5, 6 keer de prijs van een UPS die het 'maar' een half uurtje doet.

G

Is wel erg zwaar inderdaad. Ik heb er hier eentje van ... mwah.. 25-35 kilo en die doet het een half uur.
Misschien kun je hier eens kijken:
http://www.apc.com/products/category.cfm?id=13
Staan geen prijzen bij, maar ik zal wel "winkelwagen" staan dus als je er eentje in de winkelwagen pleurt zul je de bijbehorende prijs wel te zien krijgen.

Ik heb ook een smart-ups van apc.
Hoe meer mogelijkheden en hoe zwaarder, hoe duurder ook uiteraard.

Poeh 5, 6 keer zo veel da's niet misselijk. Bedankt BlackTiger we gaan eens lezen.

We hebben de url die BlackTiger gaf eens opgezocht. We zijn hier gaan kijken. Onderaan bij Lijst van Modellen hebben we 100W geselecteerd (stond standaard op 50 W) en hebben naar dit model gekeken:

APC Smart-UPS 1500VA USB & Serial 230V, onderdeelnummer: SUA1500I

We zagen dat deze bij 100W een bedrijfstijd heeft van 2 uur en 52 minuten. Zou dat betekenen dat bij 100W belasting die UPS bijna 3 uur backup geeft? En dat voor 469 Euro, valt dan toch best wel mee...

Maar je computer is geen 100 watt!
Die draait op een voeding van... 400? (wil niet zeggen dat je dat dan ook meteen gebruikt, maar ik zou niet uit gaan van 200 watt (waardoor ie wellicht 1,5 uur draait)

Dus:
Op basis van het gegeven dat je een enkele computer (lees 400 watt) voor ruim 2 uur wil laten draaien (als zeker gegeven) Dan kom je in de cattegorie DUUR.

klik

Deze laat je enkele computer die met een 400 watt voeding volledig op kracht draait zeker 2.33 uur lopen.

Dus....

G

In de scheepvaart worden Victron's gebruikt deze produkten zijn zeer geschikt voor landurige stroom uitval je kunt dan zelfs tv blijven kijken!!! en je kunt de battrijen ook nog met zonne panelen laden enz enz het best kun je een 48 volt systeem gebruiken = 4x 12volt batterij in serie maar dan wordt het een beet je duurder dus om prijstechnische rede zou ik het 24 volt systeem adviseren enz enz hier valt zoveel over te vertellen.

www.victronenergy.nl/productlist.php

groeten Dustie

Idd, dat klopt, dat ik daar niet aangedacht heb!

Zou dat niet goedkoper zijn dan de UPS die ik tevoorschijn toverde?

G

Kijk zo word je steeds wijzer ;-)

Poeh BiG_G dat wordt - zoals je al herhaaldelijk aangaf - behoorlijk prijzig. Als we daarmee aankomen, kunnen we gelijk op zoek naar een nieuwe vriendin...

Overigens, Dustie, bedankt voor je hyperlink. Helaas hebben we geen prijzen kunnen ontdekken.

eendenteam zei:
Als we daarmee aankomen, kunnen we gelijk op zoek naar een nieuwe vriendin...

Whahahaha..... Ken dat!

Watbetreft die batterij oplossingen, die zijn ook best kostbaar. Maar in ditgeval denk ik dat je middels goed rekenwerk aan een van de lichtste vormen hoeft te doen. En dan is het ineens een stukje goedkoper.

Ik zal even kijken of een kennis dit misschien weet.

G

Navraag leide dat de scheeps accu toch duurder gaat worden....

Hou het dus maar op een UPS

G

Een tractie batterij gaat per definitie niet stuk,. Klaar. Als je er dus

Aan een goedkope kan komen, is hij echt verrot, en haal je je runtime
niet

Daarnaast een omvormer, die geschikt is om een pc stabiel op te kunnen
draaien is er wel maar kost inderdaad een godsvermogen. Ik heb indertijd
vrienden van mij aangeraden om gewoon een kleine ups hier tussen te
zette, en volai we hebben een stabiele en schone voeding op het schip
voor een pc.

Het kan allemaal wel.. maar goedkoop niet. Een 3000RM is een goedkopere
optie.

G

Zoals er een aantal van jullie weten doe ik ook veel met servers, dus ook met UPSsen.

Maar het is niet de bedoeling om de zaak in de lucht tehouden bij een spannings uitval, maar alles goed down te brengen.
Zoals database servers netjes Shutdown te geven, Data verlies is erger dat niet tekunnen werken.

Vergeet niet dat server, PC en netwerk swithes allemaal aan dat ding moeten.

Dus deze in de lucht houden, ja dat kan, maar dan heb je niets aan een UPC, je praat dan over Backup generatoren.

Ja ik dacht, zal het even vermelden.

Groetjes Bert

bert50 zei:
Ja ik dacht, zal het even vermelden.

Ja, ik dacht dat Eend dat wel zou weten, dus ook dat ie wist wat ie vroeg... Vandaar dat ik (wij???) dat niet gemeld hebben....

Als Eend graag wil dat het spul gewoon UP blijft.... He, klant is koning enzo...

G

Hier staan wat prijzen van de victron dit is een dealer
www.jfmarinepowerbv.com/
Phoenix MultiPlus 12/24 volt
Dit is een omvormer met lader de capaciteit van de batterij bepaalt hoelang je backup hebt het best functioneert 2x 12 volt in serie.(hoe hoger de spanning des te lager is de opgenomen stroom)
Je kunt ook een goedkopere ups nemen waar je bijvoorbeeld extern 2x een zwaardere accu plaatst ups is meestal ook 24 volt

gr Dustie

Omdat victron bij lange na niet de enige is (wel de duurste) die deze apparatuur maakt en levert, is het raadzaam om ook eens bij mastervolt je licht op te steken.
Ik denk niet dat er op deze site prijzen staan, maar er zijn wel dealers vermeld waar je voor prijzen kunt kijken.
En aangezien de meeste schepen een boordspanning van 24 volt hebben, is het waarschijnlijk qua prijs interessanter om je daarop te richten.
Verder bieden deze fabrikanten aparte omvormers en laders aan, maar ze hebben ze ook in een gecombineerde uitvoering.
Wil je echt een tijd lang kunnen uitzingen met dit spul, dan kom je op een aardig stevige constructie uit.
Met accu's en zuur enzo.
Dan moet je ook met de veiligheids voorschiften rekening houden.
En die houden onder andere in dat de installatie niet binnen (in een woon/leefruimte) mag staan, en de accu in een zuurbestendige bak moet worden geplaatst.
Met een afvoer voor eventuele explosieve gassen.

Heeft allemaal dus best wat voeten in aarde, om je peeceetje draaiende te houden.
Maar dan blijft ie ook echt draaien.
Als stort je hele huis in.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan