USALS op 7025+ instellingen?

E

emilep

Hulp gevraagd bij het instellen van mijn nieuwe Dreambox 7025+ met Pli en Henksat rotating met een Mosteck 2100 rotor. Rotor en LNB werkt perfect met mijn oude Topfield en Arion. De Dreambox werkt ook goed zonder de rotor dus met een vaste instelling. Maar ik wil graag gebruik maken van de rotor met USALS om meerdere satellieten te kunnen zien. Al veel geexperimenteerd met andere spanningsinstellingen (40, 70, 100) maar daar ligt het volgens mij niet aan. Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen. Ik denk dat er ergens een andere instelling fout staat. Gebruik 2 kabels en heb de tuners doorgelust (B als A).

Ben beginner / leek.

Bij voorbaat dank,

Emile

Hoi Emilep en welkom op Satellite Fun.

Ik heb zelf geen 7025 maar wel een 7020. De Moteck SG-2100 moet vrij eenvoudig in te stellen zijn normaliter.

In deze (klik) post staat een uitleg van mij hoe je normaliter een Dream met een Moteck en Usals zou moeten instellen.

Het is bij een 7025 toch iets anders, dan bij de 7020.

In een 7025, kies "Tunerconfiguratie" > "Tuner A" (Als de rotor aan Tuner A hangt). Dan kies "Eenvoudig". In de regel daaronder "Rotor".

Vul de coordinaten in en bevestig. Dat is alles. Ik heb zelf ook een Moteck 2100. Werkt probleemloos.

Beste,

helaas, bij mij werkt het blijkbaar anders want ik krijg geen beweging in mijn rotor. Hij is gegarandeerd goed want werkt dus wel op de andere ontvangers. Wel valt het mij steeds op dat ik in het menu rotorinstellingen ook totaal geen beweging krijg in de rotor ook niet bij bijv. go to west etc. Geen van deze functies werkt bij mij!

Het mooist zou het zijn als er iemand met eenzelfde Pli etc. zijn instellingen kan geven dan kan ik ze kopieren en moet het goed zijn. Ik denk nog steeds dat de fout ergens anders bij andere instellingen zit. Maar waar. Dank voor het meedenken,

Emile

Laatst bewerkt:
Beste Emilep.

Cluyveduycker heeft net boven jouw bericht zijn instellingen voor de 7025 gepost. Klopt inderdaad dat het iets anders is want het is Enigma2.

Misschien kan hij of een andere 7025 bezitter je verder helpen. Met de DM800, die ook Enigma 2 heeft, heb ik het ook gewoon in de tuner configuratie gedaan.

Als het daarmee niet lukt hoop ik dat nog iemand met een 7025 je verder kan helpen.

Bij mij hangt de rotor momenteel ook aan een DM800, maar daarvoor jaren gedraaid met een DM7025. Instellingen voor beide apparaten overigens gelijk (Enigma2). Voor Emilep, ik gebruik ook de PLI-image (Jade2), maar heb ook vele andere images getest, waarbij de rotor ook gewoon draaide.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan