USB stick mounten

T

tekro

Hoi,

ik wil een usb stick mounten, maar wil niet lukken.
ik heb een DM7020 met PLI flubber erop alles werkt stabiel, maar wil nu verschillende img testen zonder dat er wat met flubber gebeurt. maarhet wil niet lukken om hem met flashwizard te mounten enof te formateren

Heel veel sticks werken niet, ik weet ook niet waarom.
Op internet circuleren lijsten van welke wel werken, ff googelen denk ik.

Groet,
Ben

Nou daar hoef je niet voor te googlen hoor, de lijst staat hier op de site, klik maar die is intussen al flink achterhaalt.

Maar ff een vraag erbij, hoe formateer jij jou stick?
Toch wel "as disk" mag ik aannemen???

hmmm Kan iemand een stap voor stap werkwijze maken en die in de tips plaatsen

Ik zit ook met een DM7020 en zou niet weten wat ik met een USB stick allemaal kan en hoe deze stick zodanig te bewerken dat het werkt.

"AS DISK" what the hell does this means

Ik zit me af te vragen of je bv zo'n stick kunt gebruiken om er MP3-tjes op te zetten en deze af te spelen of een filmpje

En nog erger ik vraag me af wat de eigenlijke zin is van zo'n stick of wordt deze je aangepraat.???

Hoi

usb stick die ik heb, sandisk cruzer van 2GB , als ik de stick probeer te formateren vua flashwizard dan doe ik dat ook als DISK maar dan krijg ik de melding dat het niet lukt. het zin van zo een stick is, je kan je orginele img op de flash laten en je kan andere img testen als er wat gebeurd heb je altijd de orginele in je flash zitten. en ik wil nu meerde img proberen kijken of die wel stabiel werken. de stick die ik heb zou moeten werken, maar krij hem niet gemount. ik weet ook nie waar het aan ligt.

Formateer de stick eerst eens via de pc, en dan nog eens via de dreambox.

Normaliter doe ik het als volgt. Eerst zet ik de Dreambox uit, dus via menu, uitschakelen, nu uitschakelen.
Daarna wordt de usb stick ingeplugd, deze heb ik van tevoren middels de pc geformatteerd op fat32.
Na het opstarten wordt de USB stick automatisch mee gemount (als je een type hebt wat met de Dream overweg kan, de meesten wel).
Daarna start ik Flashwizard en ga nog eens de USB stick formatteren, as disk is prima.
Dan de multiboot erop en gaan met die banaan. Dat is dus waar ik de usb stick voor gebruik, voor de multiboot images er op te zetten.

Bij een kennis met een 7000 heb ik het ook op die manier gedaan, maar dan om de /var er naar toe te verplaatsen zodat je wat meer emu's en dingen kunt testen, want op de 7000 heb je wat weinig plaats.

Verder gebruik ik zelf op mijn usb stick met multiboot ook nog de optie om de EPG naar de usb stick te schrijven. Dat kun je in een aantal images ook instellen.
Bij de Nabilo kun je dat namelijk niet uitzetten. Naar de usb stick schrijven gaat lekker snel en daarnaast hoeft dan ook niet steeds de HD opgestart te worden (indien aanwezig).

dat heb ik ook al geprobeerd dat pakt die ook niet... ho kan i kde /var op de usb krijgen? bij pli flubber?

Via telnet middels het mount commando, maar als ie het automatisch al niet doet, gaat ie het middels het mount commando ook niet doen. Als ie dat wel doet zou ik hem sowieso niet gebruiken, dat geeft dan later alleen problemen.
Ik zou een ander merk/type kopen, voor 8 euro heb je al een 2 gig stick of zoiets toch?

ik begrijp het echt niet meer op die lijst van welke er welwerken en welke niet, staat de sndisk cruzer gewoon bij dat het werkt, ik snap er niks meer van

Welke heb je precies? Want dat kan verschil maken, ik lees het volgende:
Sandisk cruzer mini usb flash drive 128 MB usb 2.0
SanDisk Cruzer USB-2 256Mb, met rare meldingen???
De 128 mb mini usb flash drive van 128 mb doet het dus goed.
De gewone usb 256mb doet het wel, maar geeft rare meldingen schijnbaar.
Als jij er eentje hebt van 512 mb, kan het dus ook goed zijn dat die het niet doet.

Je ziet hier al 2 versies van hetzelfde merk, beiden Sandisk Cruzer, die toch beiden verschillend reageren.

Als je nu eens precies vermeld exact welke je hebt, kan misschien iemand reageren die exact diezelfde ook voor zijn Dreambox gebruikt, of geprobeerd heeft en waarbij het ook niet gelukt is.

ik heb het verpaking nog dit staat erop
Sandisk Cruzer Micro usb flash drive 2.0GB

Ik ben een stap verder maar snap er nog steeds geen reet van

Ik heb een 4Gb stick vande Aldi ingeprikt en via de blauweknop setup extra de USB geformateerd.

DENK IK

In dat menu vond ie een USB2 flash en het formatteren duurde enkele minuten, tevens wordt ie gemount.

Maar wat nu?

In de mountmanager op de PC zie ik dat ie gemount is:
/proc/bus/usb ------- usbdevfs

Kan ik met FTP nu de USB gaan vullen met bestanden???

Moet ik nu iedere keer als ik wat op die USB wil zetten de dreambox uitzetten en weer aanzetten??

Pfff wat een onding , maar misschien ga ik het later wel waarderen na wat wijze lessen.

Hoi

welke merk heb je bij de aldi gehaald? dan ga ik daar ook eens kijken, is het USB 1.0 of de snellere versie 2.0?
inderdaad je kan nu nieuwe software erop zetten en proberen je weet zeker nu dat er niks met de software kan gebeuren die je in je flash hebt staan.

Kan ik met FTP nu de USB gaan vullen met bestanden???
Ja als je dat wilt dan kan dat.

Moet ik nu iedere keer als ik wat op die USB wil zetten de dreambox uitzetten en weer aanzetten??
Neen. Eenmaal gemount blijft hij gemount. Dan is het net als een harddisk, je kunt er bestanden naar toe schrijven of vanaf halen.
Indien je echter de USB stick uit de ontvanger trekt terwijl deze aan staat, en hem er later weer in stopt, dan kan het zijn dat de ontvanger hem niet herkent en dat je dan wel de Dream opnieuw zult moeten opstarten.
Gezien de spanning op een usb poort (ook al is die laag) adviseer ik zelf altijd de ontvanger uit te zetten voordat je een USB stick er uit of er in gaat duwen, dat is het veiligst.
Maar zoals gezegd, als je hem er in laat zitten is dat uit en aanzetten slechts een eenmalige actie.

Pfff wat een onding , maar misschien ga ik het later wel waarderen na wat wijze lessen.
Hoezo onding? De Dreambox is een mooie uitvinding, usb-sticks ook. En wijze lessen? Ach daar zijn we toch met zijn allen voor hier op het Duck forum? Dus dat lijkt me ook geen probleem.;)

Toch een onding of nog steeds onbegrip??

Hoe krijg ik bestanden via FTP op de USB stick die aan de dreambox hangt???

@Matrix

Win Vista toch?
in de verkenner ftp://192.168.1.100 (ftp adres van je box)
dan op MNT klikken
daaronder vindt je USB
Vervolgens knip, plak en copieer je naar hartelust.

Altans, zo gaat het bij mij!

Gelukt
Ik heb er MP3 bestanden op staan

En wat nu? Hoe kan ik die nu afspelen op de DM?

Ah Alweer uitgevonden

Pfff Met de trial en error methode eindelijk het voor elkaar om MP3-tjes vanaf de USB stick de kamer in te knallen

Ben nu aan het genieten van rode wijn en Enigma - A Posteriori

Volgende stap is videootjes kijken en als laatste de multiboot

Ow ja die USB stick 4 Gb (merkloos misschien medion ) heb ik een aantal weken geleden bij de Aldi gekocht afgeprijst 9 euro

@ the matrix

is dat een usb stick 1.0 of 2.0 voor de snellere usb conexie? ik heb die sandisk dat is usb 2.0 volgens mij moet die ook overweg kunnen met 1.0, ben nu op zoek naar een usb die standaard 1.0 is...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan