Ik heb zelf ook een coronainfectie meegemaakt en had er op een zeurende hoofdpijn en nog wat verschijnselen na, niet veel last van. 4 dagen later geheel genezen. Hoewel, hoesten duurt nog voort na 2 maanden.
Dat had een vriend van mij ook. Slechts een aantal dagen hoofdpjin, hoesten maar wel ook grote vermoeidheid. Ook bij hem was het na een kleine week genezen, maar het hoesten duurt nog altijd voort.
Maar juist dit verschil in hoe men zich voelt maakt het juist ook zo gevaarlijk. Veel mensen krijgen het slechts licht en denken dan dat het maar een griepje is en niet veel voor stelt.
Echter er zijn dus ook heel veel mensen die variaties krijgen van erger dan dit lichte griepje tot zwaar ziek. Men kan al van Mas3 lezen dat hij al een redelijke vorm had, nog niet eens de ergste en "slechts" 2 weken ziekenhuis met zuurstof en nu maanden later nog steeds niet in orde is. En dat is wat te weinig mensen weten, te weinig mensen rekening mee houden. En dan krijg je die onzin en fake verhalen dat er geen Corona zou bestaan en dergelijke. Dat is gevaarlijk. Als je een lichte vorm hebt of hebt gehad en het lichaam kon het goed aan, dan heb je geluk gehad.
Maar het blijft toch vreemd dat men ook dan nog zo lang blijft hoesten. Dat geeft al aan dat het toch wat leiper is dan men denkt.
Vraag me echt af of doorsnee NL weet wat vaccineren inhoudt.
De meesten niet en dat gevoel van "joepie we kunnen weer" wordt hun helaas ook door de overheid aangepraat. Want die zeggen aan dat als iedereen gevaccineerd is immers alle regels opgeheven kunnen worden en we weer "gewoon" kunnen leven. Ik heb ze nog geen enkele keer horen zeggen dat gevaccineerde mensen nog de ziekte kunnen dragen en overbrengen.
V.w.b. dat bloedonderzoek, dat heb ik gelezen ja, er zijn er meer die dat gedaan hebben, maar dat is op testschalen gedaan. Zeker weten doen ze niets, dat kan alleen gemonitord worden op "live specimen" zoals ik dat dan noem, oftewel wij mensen. Want zoveel mensen, zoveel verschillende lichamen.
Dus ben benieuwd naar wat ze nog allemaal ontdekken, zowel v.w.b. de duur van bescherming alsook nog meer informatie over de ziekte. Bijv. hoe lang het nog longen aan tast, of waarom mensen met lichte vorm anders nog zo lang blijven hoesten.