Vagcamd 1.03?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
715
Punten
113
Leeftijd
59
Ik heb deze nu sinds een tijdje in mijn bezit/ontwikkeld, maar is "nog" niet publiek...

ik ben er ook al een beetje mee aan het stoeien geweest, en ziet er op zich best wel leuk uit, hij draait vele malen stabieler dan Gbox.

Wat moet ik er nog aan aanpassen om dat ding perfect te laten draaien want PW, Cplus, Sky en alles loopt er vrijwel feilloos op maar hier en daar zijn nog wat "hangers"

Dus hier en daar is nog wat sleutelwerk...

freggel1 zei:
Ik heb deze nu sinds een tijdje in mijn bezit/ontwikkeld, maar is "nog" niet publiek......

Ik vind het leuk voor je dat je iets in je bezit hebt cq ontwikkeld wat misschien veel belovend is

ik ben er ook al een beetje mee aan het stoeien geweest, en ziet er op zich best wel leuk uit, hij draait vele malen stabieler dan Gbox.

Wat moet ik er nog aan aanpassen om dat ding perfect te laten draaien want PW, Cplus, Sky en alles loopt er vrijwel feilloos op maar hier en daar zijn nog wat "hangers"

Tja je kunt deze vraag wel stellen maar ik denk dat er buiten jou wellicht niemand hier is die deze cam ook heeft. Dus denk dat er niemand is die je kan vertellen wat je nog moet aanpassen :).

Dus hier en daar is nog wat sleutelwerk...

wens je veel succes met sleutelen

mazzels

fred

Freggel1, ik heb hem nog niet op dit moment, maar had wel opgevangen dat er dit soort problemen kunnen optreden als je de vagbox niet op 5 volt hebt staan.
Zo gauw je 9 of 12 volt gaat gebruiken word de spanning te groot en dat kan tot kuren leiden net als te lage spanning.
Als je zo'n gewoon regelbaar adaptertje hebt van de Lidle of de Gamma voor 5 euro ofzo, je weet wel die goedkope dingen, die gooien vaak te weinig vermogen uit, zet je ze op 12v geven ze maar 9v en op 5v geven ze maar 3v. Of was het nu omgedraait? Anyway, het beste kun je even een multimeter er aan hangen om te zien of je echt 5V uitgangsspanning op die adapter hebt.
Op 12V heb je hem gelukkig niet gehad want dan was ie al overleden geweest.

Overigens weet ik niet of het de bedoeling is om nonpublic dingen te bespreken, maarja, dan heb je in elk geval alvast een tip wat het kan zijn.:)

@Freggel,

Hé Freggeltje, tja das nog het probleem met vagcamd, soms hangt tie nog. Maar je hebt hier wel leuke progjes voor, vraag maar aan André die kan je vast wel verder helpen.

Boets.

Oja, vergat ik nog te melden, heb gehoord dat tie bij drz na zaterdagavond niet meer blijft hangen.

Boets.

Dan moet hij toch maar eens melden wat hij veranderd heeft, want ik kom er even niet uit?

Wat moeten wij hier nu mee,, beetje raar om iets te bespreken wat schijnbaar alleen voor een geslecteerd groepje beschikbaar is :(

Komt goed joh. ;)

Ik heb gehoord van een Duitse kennis dat 1.04 er aan komt. Laten we hopen dat Nagra goed ondersteund gaat worden.

Wat weleens helpt bij vastlopers is buffers=13 in vagcam.cfg in /var/etc aan te passen. Standaard staat die op 10.

Black Tiger zei:
Freggel1, ik heb hem nog niet op dit moment, maar had wel opgevangen dat er dit soort problemen kunnen optreden als je de vagbox niet op 5 volt hebt staan. .:)

Heb er zelf nu een 5V spanningsstabilisator (7805) tussen gehangen en geeft zeer bevredigende resultaten (let wel op dat je minimaal een 1 ampere versie neemt)

Vreemd trouwens dat de ontwikkelaars hier zelf niet aan gedacht hebben zeker gezien de professionele look van de vagbox.

Wat me ook nog opgevallen is dat de baudrate op de compoort Vagbox <-> Dreambox nogal varieerd (lijkt wel variabele bitrate ofzo mogelijk gecrypt ??)
wel dat hierdoor de communicatie tussen Vagbox en vagcamd mogelijk niet vlekkeloos loopt en dit de freezes veroorzaakt.
Ben daar nog niet uit...

Die buffers op 10 is idd ook een hele goeie had hier zelf nog niet aan gedacht..

Misschien moet dit toppic idd ergens anders verder gevoerd worden ???

Wat me ook nog opgevallen is dat de baudrate op de compoort Vagbox <-> Dreambox nogal varieerd
Oh dus toch? Sinds vandaag heb ik hem nu ook eindelijk en dat was mij ook al opgevallen maar ik dacht dat dit zo hoorde, niet dus.
Inmiddels ook de buffers op 10 gezet.
Maar ongeacht of ik auto op on of op off zet, op dit moment heb ik toch nog veel freezes in de natuurzenders, kan dat ook hierdoor komen?

Ziet er inderdaad wel gaaf uit dat apparaatje, terwijl het toch in feite simpel gebouwd is. Zo zie je maar weer wat het verschil maakt als je gewoon alles in een mooi kastje stopt.

Misschien moet dit toppic idd ergens anders verder gevoerd worden ???
Nja, er is hier wel eens vaker over iets gesproken waar anderen weinig mee konden en dan liet men ook niet meer informatie los.
Voor zover ik begrepen heb willen ze vanaf versie 1.05 of 1.07 (weet niet meer zeker welke) er toch een publieke testversie van maken. Op deze manier kunnen de users nu tenminste -wel- iets ervan leren, dus niet alleen het gel*l van ik heb iets, maar zoek zelf maar verder hoe het moet. In dit topic zijn al oplossingen aangedragen dus dat is handig voor als ie straks publiek word.
Daarnaast kun je het ook beter stabiel hebben als het publiek gaat dan dat je bagger of instabiele dingen gaat verkopen.

Maarja, mocht het ergens anders in moeten zullen de moderators of Eendenteam het vanzelf wel verplaatsen.

Die buffers beter op 13 BT zoals Sateetje al heeft gemeld was een foutje ... niet 10 maar 13 is beter...

Trouwens drz schijnt contact te hebben met 1 van de ontwikkelaars van de Vagbox (schijnt uit hongarijen te komen) die wist temelden dat er waarschijnlijk binnenkort een USB versie komt ?

Ben benieuwd ??

Ik heb ook weerstand R113 vervangen, die was 10ohm. Nu heb ik een potmetertje er tussen gezet. Hiermee kun je het contrast goed instellen, ik had daar namelijk problemen mee wanneer ik via RGB (SCART) keek. Veel te donker.

Ik heb dit al doorgegeven aan vau-man (die Duitser). In versie 1.04 moet het ook softwarematig in te stellen zijn.

PS: die blonde hongaar, die heb ik pas nog gezien in Duitsland bij een meeting.

PS: die blonde hongaar, die heb ik pas nog gezien in Duitsland bij een meeting.
En is dat de maker van dat ding? Ik heb DRZ laatst over een LW horen praten, ik neem aan dat dit die beroemde LW is? Niet dat ik de naam wil weten of dat die bekend moet worden, maar hij sprak steeds over LW dus wellicht dat die bedoeld word?

@ BT,

Klopt, LW is de maker en heeft er voor gezorgd dat drz geen hangers meer heeft.

Boets.

Aha, dan moet ik maar eens met DRZ gaan babbelen want ondanks de buffers=13 (bedankt voor de correctie Thundertje!) heb ik er hier en daar toch nog last van.

Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is maar die twee middelste Ic's worden verdomde heet... ik denk dat ik hier eens koelblokjes op ga plakken want das niet normaal volgens mij ???

Dit zou ook de hangers kunnen verklaren....

Ben trouwens wel heel benieuwd wat LW bij DRZ heeft verandert ???

Hebben jullie overigens de log al uitgelezen m.b.t. de C+ kaart.
Deze geeft meer informatie dan mijn Unloop, zeker die instructie die op regel 31 wordt getoond is heel interessant.
Ik geloof dat de boys die PW gekraakt hebben van dezelfde instructies gebruik gemaakt hebben.
Ik ga hier zeker induiken, met een beetje hulp binnenkort ????? open.

Prachtig stukje hard- en software.

5231CB4CEEFCEA8A95672DB3658BB503
0000000000:02:biggrin:CDD04EB33837BBEF97FC9ADB575EFAC

De laatste regel geeft echt de juiste instuctie weer :)

Denk dat we een hete zomer krijgen.

crazymotha zei:
5231CB4CEEFCEA8A95672DB3658BB503
0000000000:02:biggrin:CDD04EB33837BBEF97FC9ADB575EFAC
De laatste regel geeft echt de juiste instuctie weer :)

Hee, dat klopt niet! Ik heb zojuist die LW gebeld, en die zij dat er geen sprake van BEF97FC9ADB575EFAC = 3.522859683990212e+21 (Hex-Dex)
Zijns inzien is dit puur toeval, en kan nooit lang goed blijven gaan.
@Thundertje, die ic'tjes worden niet bijzonder warm hier, maar het zou kunnen dat jouw voeding niet monostabiel is.
Ik neem zaterdag de mijne wel even mee, dan kan je zien hoe ze dat op deze opgelost hebben.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan