VAR

E

eric buyck

Ik heb een harde schijf zitten in mijn dreambox 7020 is het mogelijk om mijn VAR op de harde schijf te laten komen of is dit niet nodig? Of hoe moet ik dat doen ?

Met vriendelijke groeten,
Eric

Volgens mij is dit met een 7020 niet persee nodig, want hij heeft zelf geheugen genoeg.

Maar indien jij dit toch wilt raad ik jou aan om een usb-stick te gebruiken, een HD wil nogal eens voor lawaai zorgen. ;)

Lawaai, LoL...:biggrin:

Nee op een 7020 is dat normaliter niet nodig, maar het kan dus wel. Een USB stick is ook een mogelijkheid inderdaad.

Hallo, en hoe moet ik dat juist doen. Als ik dit wil doen.

Ligt aan de firmware die je er in hebt, als je Gemini hebt gaat het als volgt:
1.) Blauwe knop
2.) euh... hmmz.. vreemd, eerst zat dit onder de blauwe knop onder extra's->settings, kan het nu effe ook niet terugvinden in de Gemini 3.40. Goede vraag.:)

Ik kon het eerst ook niet vinden Black Tiger, maar het is toch onder de blauwe toets, en extra settings.

Ja en dan? Want onder extras/settings zitten een hoop opties.
Eerst zat het daar onder "memory" of zoiets dacht ik maar ik zie die niet meer of ik zie hem over het hoofd.

Is dat niet swapfile?

Neen een swapfile is weer iets anders.;)

Dan weet ik ook even niet meer waar dit te zoeken bij Gemini????

ik vraag mij af of die BT en Freggel er wel verstand van hebben of zijn ze in de mode "Aldoende leert men".

Hihihi Bert

Bij PLi is het: blauwe knop - PLi image instellingen en dan zie je het vanzelf. Overigens zie je de menu optie om VAR te verplaatsen naar USB pas als er een USB stick wordt herkend.

VAR verplaatsen naar USB/HD of andere card is aan te bevelen, omdat je dreambox (ook de 7020) stabieler draait met dien verstande dat je niet zo snel freezes en/of vastlopers hebt, bovendien kun je dan meer in je VAR zetten b.v. meer emu-bestanden).

neen het is Gemini v3.40 hoe zal dat dan moeten all wast veel dank.
nvg eric.

@Bert50: LoL.:biggrin:
Nee die mode hebben we gehad, althans wat die var betreft. Maar als ze opeens dingen eruit gaan halen die er wel in zaten dan wordt het moeilijk zoeken. Misschien dat het te maken heeft met die MaxVar versies?
Toch vindt ik het vreemd want die keuze moet je gewoon toch aan de gebruiker laten, straks nog eens zoeken.

Graag gedaan, maar ik moet in gebreke blijven want ik weet nu echt even niet waar dit te zoeken bij Gemini, misschien dat Bert50 met zijn :biggrin: het wel even kan zeggen??

Hij staat bij mij ook al meer dan een jaar op stick met Gemini, maar om eerlijk te zijn... ( Schiet mij maar lek.. )

het zit wel degelijk in de 3.40.
maar als je het hebt gebruikt (var verplaatsen),dan is het niet meer in het menu zichtbaar?
ik heb daar ook zo mee lopen klooien.
dus als ik het goed heb?
na instal van een nieuwe 3.40,zit het in een van de menu's
als je dan de var verplaatst via deze menu optie.
dan is het verdwenen uit het menu.

Nou nee niet echt, want dat had ik dus in de 2.9 ooit gedaan, dan verdwijnt het wel uit de menufunktie maar is er een andere optie om het weer terug te zetten naar de flash.

Ik heb hier een HD er in zitten en heb geen /var meer naar HDD verplaatst, geen wonder dus ook dat mijn var 81% vol is, op de HDD zou dat nooit zoveel zijn.

@Eric Buyk: a.u.b. geen u tegen mij zeggen, dan voel ik me zo oud, gewoon "je" en "jij" hier op het forum, we zijn immers allemaal hobbyvrienden onder elkaar.:)

Ben nog eens op zoek geweest, het enige wat ik kan vinden is "core (memory map", staat hier wel aangevinkt maar dat is hem niet. Kan deze ook uitvinken maar dat geeft verder geen effekt op de /var folder.

Dus ik heb het idee dat ze die optie ofwel in de nieuwe Gemini's compleet hebben weggehaald danwel alleen voor de 7020 Gemini's omdat die toch al een groter geheugen hebben.

Nee wij ook niet, zoals gezegd, volgens mij zit die funktie niet op de 7020 images van Gemini omdat er in eigenlijk vanwege het maxvar principe genoeg plaats zou moeten zijn in de flash.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan