• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Video software voor live streaming

Satguy

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Weet iemand welke software ik kan gebruiken om live video te streamen naar een eigen website ?? Is bedoelt om met een webcam of Hd camera live beelden te uploaden naar eigen server zodat men het ook live kan zien .

Heb je een glasvezel verbinding thuis dan?
Zonee, dan zet sowiezo een HD camera live stream maar uit je hoofd denk ik.:)

Met een webcam zou kunnen met een lage resolutie, maar het kost je upstream bandbreedte en dat is de 1mbit (dus niet de 20mbit downstream die jij max. hebt) bij Telfort).;)
Kijk eens naar deze (klik)software. Misschien dat je met Webcam XP ook iets kunt.

Heb nu nog telfort inderdaad maar als UPC zijn belofte nakomt komt deze week de 120Mb lijn met 10 MB up hier binnen dus heb ik iets meer over om dit te doen en ongeveer een 10 mensen te voorzien van video .

Windows media encoder 9
Conceptronic Tv kaart of USB video grabber.

Upstream bandbreedte is afhankelijk in welk formaat en kwaliteit je wil gaan streamen.

Formaat 320x240 kun je al mooie beelden genereren rond de 100Kb per user. +ca 16Kb Mono audio
Let wel, windows media encoder heeft een beperking in het aantal kijkers wat aan kan loggen.
Wil je meerdere kijkers kunnen toe laten heb je een windows server nodig.
De stream kun je beveiligen via een ip access.

Script schrijven voor op je site die verwijst naar waar de encoder draait poorten in de router opengooien en klaar is kees ;-))

Roel ;-))

Met de juiste plugin gaat dat ook met shoutcast heel erg goed!
Ik heb dat pas nog een test gedaan voor web tv.
ik ga ook nog met realmedia en MPEG-4 Video streaming testen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan