Vrijdag 5m3 zwartzand laten storten op carport 165€ , is te doen.
Via MP een mannetje gevonden die tuinactiviteiten aanbood en die was bereid om gisteren (za) de berg te verplaatsen naar waar de vijver was
Om 12.20 kwam hij aan op een fietsje en zijn naam vermoedde al dat het om een Pool ging. Geen probleem als de klus masr geklaard werd. Lergtijd ca 30 en atletisch
Hoog verbaasd waren wij hoe secuur hij te werk ging , steeds het zand aanvegen, kruiwagen niet overvol om maar niet te knoeien.
Na 5 uren stevig aanpoten geen pauzes , wilde geen drankjes, lunch etc alleen water was de klus geklasrd , keurig de gevulde kuil aangestampt en egaal geharkt.
Klaar , hij vroeg in gebroken Engels of we tevreden waren. We zeiden dat we erg verbaasd waren dat hij in zijn eentje die 5m3 in 5 uur en zo bijzonder netjes had geklaard.
Ik was al bekaf bij het asnschouwen van zijn energie.
Toen de hamvraag , wat zijn de kosten.???
Weer stomverbaasd want hij zei, wat is het u waard wat ik gedaan heb.
Ik zei nee , jij hebt de klus gedaan en jij bepaalt wat je tarief is , 5 uur aanpoten.
Hij had er het erg moeilijk mee en belde iemand op voor advies. Schijnbaar had hij nog nooit zo'n loodzware klus gehad.
Hij tikte wat getallen in zijn telefoon en durfde bijna niet te tonen wat hij berekend had.
Hij liet de somma zien--- 75€
Mijn vrouw en ik waren superblij dat de tuin nu perfect in orde was en wilde hem vooraf flink belonen. Mede in het achterhoofd dat we ook nog een schilder zochten. Dus een extraatje kan stimuleren om contact te krijgen met een schilder , want hij deed alleen wat tuinwerk.
Goed hij toonde het bedrag en ik zei op verbaasde toon
Are you kidding?????
Hij schrok en vroeg , is it to much??
Ik zei nu zal ik je geven wat wat wij vinden hoe deze klus beloond moet worden.
Ik trok de portemonnee en haalde daar drie briefjes van 50€ samengevouwd alsof het een briefje was en toonde dat , hij keek een beetje teleurgesteld maar toen ik de briefjes open waaide schrok hij en zei dat is veel teveel. Wij zeiden dat hij dat verdiend had en hij was superblij net als wij.. Het is heerlijk om zo'n reactie te zien. Kwam schijnbaar goed van pas.
Na het drinken van een glaasje fris en het meegeven van emailadres zou hij in zijn vriendenkring een schilder adviseren contact op te nemen.
Het was voor beide een super dag.
Vijver is niet meer, kuil is dicht. Wachten tot deze wat inklinkt en dan voorzien van milieu vriendelijke struikenplanten bloemen, noem maar op.