Virus scanner

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
48
Misschien een dom vraag ik heb zo juist geen goed gevoelens meer van Symantec virus scanner....welke virus scanner zal wel goed zijn om het tekunnen gebruiken met even firewall protection erin en die zo juist wel goed is en minder je computer belast......

Welke software is gewoon aan te raden...

Groetjes,
Deliyurek007

ik persoonlijk de gratis versie van AVG geinstalleerd en die heeft maar weinig sys resources nodig (vond norton ook heavy) daarnaast Zonealarm, alleen daar ben ik redelijk tevreden over, houd soms teveel tegen... (gedoe om iets open te zetten)

verwijdert avg auto de virisen dan hier had ik een kon ze wel zien maar werden niet verwijdert met avg ?

gr hatz

leuke klant zulke mensen want ze blijven komen.

gewoon norton en ook eens in veiligemodes scanen met een gehupdate versie is je systeem weer schoon.

gr hatz,

ze komen overal door een die virisen wat je ook doet dus alleen
gewonesaits bezoeken.

ik heb bitdefender en ben daar goed over tevreden ook de firewal
groetjes frans

norton in combinatie met een goede router-firewall tussen je pc en je breedbandverbinding, dan kom je een heel eind.

Waar je voor moet blijven oppassen is spyware en trojan horses via websitejavascripts.

Rolo

Norton heb ik bij mij eraf gegooit het vertraagt je PC.
Ik werk nu met Kaspersky en Zonealarm, maar ieder heeft zijn eigen smaak.

Hier heb ik AVG 7.0, Norton 2003, Zone-alarm Pro, Ad-Aware 6.0, A-Square, Netscape 7.1, hotmail en pop-ups uitgeschakeld en................nog haal ik er wekelijks troep uit en dat met minimaal wekelijks updaten!!!

Norton heb ik bij mij eraf gegooit het vertraagt je PC.
Dat is alleen met de 2004 versie dat ie de pc vertraagt en dat is omdat er zoveel in zit wat er niet in thuis hoort, of misschien wel, maar wat dan nog in de kinderschoenen staat.
De 2004 is niet lekker, de 2003 werkt zeer goed, vertraagt alleen ietsje bij het opstarten maar daarna is er geen verschil met andere scanners.
Kasparsky is ook uitstekend even goed als Norton alleen wat duurder.
AVG is ook goed maar toch wat minder dan Norton en Kasparsky, in elk geval de email afwerking en wat andere dingetjes maar verder heel goed te gebruiken en in elk geval wel beter dan MacAffee. Die heeft echt afgedaan voor me want die vertraagt dus wel het systeem op continue basis en het is al vaker gebeurd dat de updates het systeem in de mist gooien.

Ik noem het dan ook liever ieder zijn eigen keuze.

@Blokr: Mooi dat het werkt, maar hou er rekening mee dat het draaien van meerdere virusscanners vertragend werkt en dat het tot vreemde problemen kan leiden.
Als je nog wekelijks rommel uit je systeem haalt is dat toch wel vreemd te noemen (als het geen ads en spyware is tenminste) en kun je beter eens op zoek gaan naar de oorsprong van die rommel.

Originally posted by Black Tiger
Dat is alleen met de 2004 versie dat ie de pc vertraagt en dat is omdat er zoveel in zit wat er niet in thuis hoort, of misschien wel, maar wat dan nog in de kinderschoenen staat.
De 2004 is niet lekker, de 2003 werkt zeer goed, vertraagt alleen ietsje bij het opstarten maar daarna is er geen verschil met andere scanners.
Kasparsky is ook uitstekend even goed als Norton alleen wat duurder.
AVG is ook goed maar toch wat minder dan Norton en Kasparsky, in elk geval de email afwerking en wat andere dingetjes maar verder heel goed te gebruiken en in elk geval wel beter dan MacAffee. Die heeft echt afgedaan voor me want die vertraagt dus wel het systeem op continue basis en het is al vaker gebeurd dat de updates het systeem in de mist gooien.

Ik noem het dan ook liever ieder zijn eigen keuze.

@Blokr: Mooi dat het werkt, maar hou er rekening mee dat het draaien van meerdere virusscanners vertragend werkt en dat het tot vreemde problemen kan leiden.
Als je nog wekelijks rommel uit je systeem haalt is dat toch wel vreemd te noemen (als het geen ads en spyware is tenminste) en kun je beter eens op zoek gaan naar de oorsprong van die rommel.

norton 2003 vertraagd wel degelijk, het ligt er ook aan wat voor systeem je hebt, maar ik ben vertragingen tegen gekomen op verschillende systemen met div. OS-en.

AVG doet ze werk perfect, en ik zou niet weten waarom norton beter zou zijn, het herkennen van virussen kan je goed overlaten aan avg, of je moet iets anders bedoelen + het feit dat avg enkele mb's vergt ipv de lompe norton is de keuze snel gemaakt (voor mij althans)

Inderdaad ik heb de Norton 2003 er ook opgehad, maar merkte bijna geen verschil met 2004
Sinds ik Kaspersky erop heb werkt alles een beetje soepeler.

@BT:

Gelukkig geen problemen met AVG en Norton 2003 samen op ??n systeem. Werken hier niet vertragend. De 'rommel' waar ik het over had is eigenlijk alleen nog spyware, die met Ad-Aware uitstekend te verwijderen valt. Ik ben eigenlijk van mening dat dit programma op geen enkele PC met internet toegang mag ontbreken!! Mijn ervaring tot nu toe met AVG en Norton is dat je meer aan AVG hebt. Hij ziet wat meer virrussen en de updates lopen wat makkelijker. Ik heb alleen nog vertraging als ik aan het branden ben en automatisch de virusscanner gaat meelopen, maar een brander op zich pleegt al een aanslag op je systeem, laat staan als je ook nog eens met adsl aan internet hangt en je virusscanner lekker gaat meehobbelen.

ik werk hier met Drweb
is wel in het engels maar werkt goed ,ook auto update!
ik ben er Zeer tevreden over

Hiervoor had ik de scanner van trend
Die was ook toppie (helaas werkte de crack niet meer)

avg heb ik maar even geprobeert.
vondt ik te druk, en mijn laptop wordt er langzaam van.

norton 2004 is KUT met peren
gisteren heb zonealam gedownload met ingebouwde scanner
die mot ik nog effe testen

weet iemandt welke scannersoftware dit draait ??
symantec of mccafee ??????

@Loek, a.u.b. geen heel bericht quoten als het even kan maar alleen wat van toepassing is of als alles van toepassing is een klein deel of gewoon @naam schrijven dan is het ook wel duidelijk. Alvast bedankt!

norton 2003 vertraagd wel degelijk
Niet meer dan andere virusscanners, alleen met opstarten en da's terecht.
Ik heb hier zelf ook dozen vol met virusscanners geprobeerd, in mijn geval het meeste getest onder windows XP.

Ik weet niet hoe het nu is, maar AVG deed verleden jaar wel degelijk ietwat onder voor Norton.
Onder andere het mailscannen werkte op een andere manier (niet tevredenstellend voor me) en hij haalde automatisch dingen voor me weg waarvan ik niet wenste dat ze weg gingen.
Met Norton kreeg ik meer meldingen dan met AVG (terechte meldingen) en de updates kwamen niet zo vaak als met Norton en er was geen mogelijkheid om aan te geven welke files en directory's hij moest excluden van scannen.
Kan intussen verandert zijn, maar ik zei ook niet dat hij slecht zou scannen, maar dat ie wat minder was vanwege wat dingetjes en dat betrof in mijn geval hoofdzakelijk de mogelijkheden.

Met updates heeft blokr weer net de tegenovergestelde ervaring als ik, dus verschillen zul je altijd blijven houden.

Momenteel zullen ze misschien best even goed zijn maar dat ie beter is als Norton 2003 geloof ik uit ervaring niet en dat ie stukken minder zou vertragen geloof ik ook niet.
Maar het zal ook afhankelijk zijn van je systeemconfiguratie, hoeveelheid geheugen, operating system etc. Dat ben ik meteen met je eens.
Lomp is Norton in elk geval niet, maar hoe meer mogelijkheden, hoe groter je software, da's een normaal iets.

Ik heb verder niets tegen AVG, prima scanner, alleen beperkt in bepaalde mogelijkheden. Maar wel zeer goed om te gebruiken indien men geen Norton wenst te gebruiken (om welke reden dan ook).

Norton 2004 is een regelrechte prul, maar dat had ik al eens geschreven.

Heeft apple hier nou ook last van??? En kan je met een apple nog wel je kaartjes (fun,tita) schrijven Ben hier heel benieuwd naar.

nou black tiger, die quote was zo lang nog niet, maar als je daar op gaat letten...

"AVG is ook goed maar toch wat minder dan Norton en Kasparsky"

je hebt het lange tijd niet getest dus kun je dit niet bepalen, ik wel, want zowel norton 2003, 2004 en avg heb ik recentelijk geprobeerd, avg kwam hier (persoonlijke keuze) als beste uit, vanwegen de snelheid, vertraagd totaal niet, behalve misschien een beetje bij het opstarten maar dat is normaal.

"in elk geval de email afwerking"

dit is inmiddels opgelost en werkt prima met avg

software ontwikkeld zich snel (op het gehele vlak) en met name de firewalls en virusscanners door de toenemende hack en virusaanvallen wellicht het snelst

Als AVG zijn werk beter of net zo goed zijn werk doet met minder mb's en systeemsources dan kun je zowel norton 2003 als 2004 lomp noemen, dan reken ik het extra software wat norton levert niet mee, tenslotte wil je van een scanner dat die je pc'tje beschermt tegen virussen en met zo min mogelijk zo veel mogelijk doet.

2 weken geleden nog bij me zus de pc helemaal hersteld omdat Norton zijn werk niet goed had gedaan, avg erop geflikkerd en het systeem werkt weer perfect en dat allemaal dankzij dit gratis stukje software.

Wat ik ook wel prettig vind dat ik AVG echt kan sluiten, probeer dat maar eens met Norton, die blijft stug meedraaien op de achtergrond, ik heb daar wel een foefie voor, maar wat een gedoe zeg..

Ik gebruik sinds een poos avast als virusscanner, komen met regelmaat updates en vind zelfs dingen die norton herkende,vorig jaar zelf meegemaakt.

nou black tiger, die quote was zo lang nog niet, maar als je daar op gaat letten...
Nou kijk hem dan nog maar eens na, het was mijn hele bericht wat je quote. Echt streng let ik er niet op maar een heel bericht gaat wat ver dacht ik.

je hebt het lange tijd niet getest dus kun je dit niet bepalen, ik wel, want zowel norton 2003, 2004 en avg heb ik recentelijk geprobeerd,
Nja, ligt er aan wat je lange tijd noemt, de laatste keer was december 2003, nja.. een half jaar geleden.
Ik heb de ervaring wat jij opgedaan hebt niet gedaan, maar dat wil niets zeggen. Vertraging heb ik bijv. bij Norton 2003 nooit gemerkt met uitzondering van opstarten.
Het ging mij bij AVG om een paar dingen die deze niet kon, dat heeft met opties te maken, niet met scannen (m.u.v. e-mail), misschien had ik dat iets duidelijker kunnen schrijven.

Als dat inmiddels qua e-mail is opgelost zoals je schrijft, dan hij verder qua scannen in elk geval even goed als Norton en hoeft daar geen discussie of twijfel over te bestaan.
Gaat het updaten inmiddels ook even goed als Norton? Want een half jaartje terug zag ik updates komen bij Norton die ik bij AVG niet zag verschijnen (ja een week later).

Als AVG zijn werk beter of net zo goed zijn werk doet met minder mb's en systeemsources dan kun je zowel norton 2003 als 2004 lomp noemen,
Nja, dat is hoe je het bekijkt. Als het alleen om het scannen ging, zou ik je meteen gelijk geven, maar hoe zit het inmiddels met de andere opties die Norton een half jaar geleden wel had en AVG niet? Zoals de dingen die ik opnoemde?
Is dat inmiddels ook gewijzigd of toegevoegd? Zoja, dan wordt ie steeds beter en zou je Norton wat groot mogen noemen (lomp vind ik toch wat te ver gaan want dat is ie hier echt niet en lomp zie ik meer als een uitleg voor te groot en sloom).

De ervaring die jij bij je zus hebt gedaan kan ook andere oorzaken hebben, de omgedraaide ervaring heb ik ook al opgedaan.
Kijk, Norton wenst soms niet verder te gaan en komt met een foutmelding, bij de support zie je dan dat het om een virus of worm gaat die op dat moment niet te verwijderen is.
Norton blokkeert dan omdat veel virussen de mogelijkheid hebben de virusscanner te infecteren en dan -lijkt- het goed te gaan, maar intussen zit je met de problemen.
Ik zie dat persoonlijk als een zeer goede zaak. Als AVG dat niet doet en dus gemakkelijker het probleem oplost dan hoeft dat nog geen probleem te zijn, totdat de virusmakers ook AVG gaan attackeren net zoals ze bij anderen gedaan hebben.

V.w.b. het uitzetten, dat is een persoonlijke keuze. Ik zie geen enkele reden om een virusscanner totaal uit te zetten.
Norton kun je disablen, maar er blijft een stukje service op de achtergrond meedraaien, heb je volledig gelijk in.
Dat is een persoonlijke smaak, je bent dan toch nog ietwat beschermd en ik heb het al meegemaakt dat ik wat aan het installeren was en Norton stond op disabled en gaf toch een virus aan. Moet er niet aan denken dat ik hem helemaal had kunnen uitschakelen.
Verder is de optie om virussen naar Norton te sturen en de quarantaine optie voor latere reparatie toch ook wel fijn. Maar dat zijn opties, dat heeft verder niet met de kwaliteit van scannen te maken, maar zelf kies ik het liefst voor zo volledig mogelijk en zo min mogelijk vertraging, vandaar dat MacAffee totaal niet in beeld komt alhier.

Persoonlijk zo ik liever zien dat AVG me gaat vragen wat ik doen wil als hij iets vindt (en niet zonder vragen deleten), en dat ik bepaalde files en directory's kan excluden voor scannen, dat zijn dacht ik ook de dingen die ik eerder noemde.
Het is me niet bekend of dit inmiddels kan, dat mag erbij gezegd worden.

Maar voor een gratis stukje software is AVG zeker een uitstekende scanner. En als hij zo verbetert is zoals jij zegt al helemaal. Immers Norton kost toch nog altijd ergens tussen de 37 en 60 euro en Kasparsky dacht ik nog duurder.

Avast is ook zoiets als AVG, maar dan heb ik toch liever AVG, gebaseerd op diezelfde ervaringen van een half jaar geleden.
Qua detectie ook uitstekend, maar veel te weinig mogelijkheden om in te stellen, of dat moet inmiddels ook weer verandert zijn.
Verder had ik problemen met het starten van een bepaald proggie als Avast actief was, ben alleen vergeten wat het was.

avg heeft verscheidene opties, ook die je hier noemt ook dat deze niet direct bestanden verwijderd, alleen moet je wel die optie 'aanvinken'

ik ga niet over een nacht ijs en ben ook niet van gister (behalve als het om de dreambox gaat ;)) wat betreft systemen, wat betreft me zus was als illustratie bedoeld, ik heb heel wat systemen in elkaar geknoopt en meerdere keren was AVG de redende engel (zo werd dat vaak ervaren door gebruikers die ik geholpen heb) dus ik weet wel waar ik het over heb.

Norton 2003 is circa 35 mb, 2004 is nog eens 10 mb groter.. terwijl dat alleen meerwaarde bied als je veel "extra's" wil, terwijl de meeste gewoon een snelle goeie scanner zoeken, vergelijk het maar met office Word, heel veel mb's voor een txt verwerker, leuk is dan dat office m'n "spellfoutjes korricheert" alleen kies ik daar liever zelf voor om te installeren (los van Office) al die extra's in Word gebruik ik nooit... en zo kan ik nog wel een paar voorbeelden noemen, allemaal heel gezellig maar dan wijk ik erg af.

Ik heb jarenlang norton gebruikt, ook andere producten van het merk met name omdat ik veel vetrouwen in het bedrijf had, begin jaren 80 was het een verademing om met Norton Commander te werken ipv Dos, maar na vele updates/grades werden de pakketten groter en groter en ben ik afgehaakt

Even een andere vraag: ik ga van de week hier Office XP installeren (nu nog alleen Works erop). Zijn hier nog extra risico's aan verbonden en hoe zijn die op te vangen????

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan