nou black tiger, die quote was zo lang nog niet, maar als je daar op gaat letten...
Nou kijk hem dan nog maar eens na, het was mijn hele bericht wat je quote. Echt streng let ik er niet op maar een heel bericht gaat wat ver dacht ik.
je hebt het lange tijd niet getest dus kun je dit niet bepalen, ik wel, want zowel norton 2003, 2004 en avg heb ik recentelijk geprobeerd,
Nja, ligt er aan wat je lange tijd noemt, de laatste keer was december 2003, nja.. een half jaar geleden.
Ik heb de ervaring wat jij opgedaan hebt niet gedaan, maar dat wil niets zeggen. Vertraging heb ik bijv. bij Norton 2003 nooit gemerkt met uitzondering van opstarten.
Het ging mij bij AVG om een paar dingen die deze niet kon, dat heeft met opties te maken, niet met scannen (m.u.v. e-mail), misschien had ik dat iets duidelijker kunnen schrijven.
Als dat inmiddels qua e-mail is opgelost zoals je schrijft, dan hij verder qua scannen in elk geval even goed als Norton en hoeft daar geen discussie of twijfel over te bestaan.
Gaat het updaten inmiddels ook even goed als Norton? Want een half jaartje terug zag ik updates komen bij Norton die ik bij AVG niet zag verschijnen (ja een week later).
Als AVG zijn werk beter of net zo goed zijn werk doet met minder mb's en systeemsources dan kun je zowel norton 2003 als 2004 lomp noemen,
Nja, dat is hoe je het bekijkt. Als het alleen om het scannen ging, zou ik je meteen gelijk geven, maar hoe zit het inmiddels met de andere opties die Norton een half jaar geleden wel had en AVG niet? Zoals de dingen die ik opnoemde?
Is dat inmiddels ook gewijzigd of toegevoegd? Zoja, dan wordt ie steeds beter en zou je Norton wat groot mogen noemen (lomp vind ik toch wat te ver gaan want dat is ie hier echt niet en lomp zie ik meer als een uitleg voor te groot en sloom).
De ervaring die jij bij je zus hebt gedaan kan ook andere oorzaken hebben, de omgedraaide ervaring heb ik ook al opgedaan.
Kijk, Norton wenst soms niet verder te gaan en komt met een foutmelding, bij de support zie je dan dat het om een virus of worm gaat die op dat moment niet te verwijderen is.
Norton blokkeert dan omdat veel virussen de mogelijkheid hebben de virusscanner te infecteren en dan -lijkt- het goed te gaan, maar intussen zit je met de problemen.
Ik zie dat persoonlijk als een zeer goede zaak. Als AVG dat niet doet en dus gemakkelijker het probleem oplost dan hoeft dat nog geen probleem te zijn, totdat de virusmakers ook AVG gaan attackeren net zoals ze bij anderen gedaan hebben.
V.w.b. het uitzetten, dat is een persoonlijke keuze. Ik zie geen enkele reden om een virusscanner totaal uit te zetten.
Norton kun je disablen, maar er blijft een stukje service op de achtergrond meedraaien, heb je volledig gelijk in.
Dat is een persoonlijke smaak, je bent dan toch nog ietwat beschermd en ik heb het al meegemaakt dat ik wat aan het installeren was en Norton stond op disabled en gaf toch een virus aan. Moet er niet aan denken dat ik hem helemaal had kunnen uitschakelen.
Verder is de optie om virussen naar Norton te sturen en de quarantaine optie voor latere reparatie toch ook wel fijn. Maar dat zijn opties, dat heeft verder niet met de kwaliteit van scannen te maken, maar zelf kies ik het liefst voor zo volledig mogelijk en zo min mogelijk vertraging, vandaar dat MacAffee totaal niet in beeld komt alhier.
Persoonlijk zo ik liever zien dat AVG me gaat vragen wat ik doen wil als hij iets vindt (en niet zonder vragen deleten), en dat ik bepaalde files en directory's kan excluden voor scannen, dat zijn dacht ik ook de dingen die ik eerder noemde.
Het is me niet bekend of dit inmiddels kan, dat mag erbij gezegd worden.
Maar voor een gratis stukje software is AVG zeker een uitstekende scanner. En als hij zo verbetert is zoals jij zegt al helemaal. Immers Norton kost toch nog altijd ergens tussen de 37 en 60 euro en Kasparsky dacht ik nog duurder.
Avast is ook zoiets als AVG, maar dan heb ik toch liever AVG, gebaseerd op diezelfde ervaringen van een half jaar geleden.
Qua detectie ook uitstekend, maar veel te weinig mogelijkheden om in te stellen, of dat moet inmiddels ook weer verandert zijn.
Verder had ik problemen met het starten van een bepaald proggie als Avast actief was, ben alleen vergeten wat het was.