Virus scanner

Ge?nstalleerd en laatste update erbij gezet, ik hoop dat dit voldoende is!? Iemand nog meer tips?

avg heeft verscheidene opties, ook die je hier noemt ook dat deze niet direct bestanden verwijderd, alleen moet je wel die optie 'aanvinken'
Da's fijn, dan is dat ook opgelost want in mijn testtijd kon hij de dingen die ik noemde absoluut niet, als ze aan te vinken waren had ik dat wel gedaan.

Met de rest van je reply ben ik het volledig met je eens en dat terwijl ik (omdat ik zo tevreden was) Norton 2004 eens een keer gekocht had.
De support laat zeer zwaar te wensen over, hij was duurder dan gewoon in de winkel in hun eigen onlineshop (ondanks 10% korting), groter, logger (ja echt vertragend) en allerlei opties erin die je beter aan een popupkiller of spyware proggie over kan laten want met 2004 gaf het niks als vertragingen en problemen.

Nu ik jouw ervaringen, en daarbij de verbeteringen aan AVG zo lees, denk ik dat ik AVG komend jaar als deze Norton 2003 weer eens afgelopen is opnieuw ga proberen, want het is ook elke keer weer een pokkewerk om de hele registry leeg te halen van Symantec en Norton alleen om te zorgen dat ie weer een jaar loopt.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg van je ervaringen en het zorgvuldig beantwoorden van de vragen en veronderstellingen die ik nog van AVG had.
Een volgende keer zal ik hem zeker mee adviseren als uitstekende scanner!

"Nu ik jouw ervaringen, en daarbij de verbeteringen aan AVG zo lees, denk ik dat ik AVG komend jaar als deze Norton 2003 weer eens afgelopen is opnieuw ga proberen, want het is ook elke keer weer een pokkewerk om de hele registry leeg te halen van Symantec en Norton alleen om te zorgen dat ie weer een jaar loopt."

Je kunt ook gewoon bij dezelfde, lekker werkende versie blijven, en ieder jaar online het abo verlengen tegen een veel lagere prijs dan wat je voor het 'nieuwe en betere' pakket betaalt in de winkel.

Zelf draai ik nu al bijna 2 jaar op norton 2002 op die manier.

Rolo

Hoewel ik zeer tevreden ben over AVG wil ik toch het volgende melden: de boy's van AVG kunnen kennelijk zien als je aan keysharing doet! Gisteren kreeg ik die melding in een ventsertje gepresenteerd en prompt deed AVG 7.0 niets meer. Enige optie was deinstalleren en de Free Edition (6.0) terug plaatsen.

Originally posted by blokr
Hoewel ik zeer tevreden ben over AVG wil ik toch het volgende melden: de boy's van AVG kunnen kennelijk zien als je aan keysharing doet! Gisteren kreeg ik die melding in een ventsertje gepresenteerd en prompt deed AVG 7.0 niets meer. Enige optie was deinstalleren en de Free Edition (6.0) terug plaatsen.

dat klopt, OF je update alleen de virusdatabase of neem je de free edition, wel een gedoe om de database alleen up te daten (lekker nederlands) ik gebruik de extra opties niet, dus free edition voldoet prima hier :)

Je kunt ook gewoon bij dezelfde, lekker werkende versie blijven, en ieder jaar online het abo verlengen tegen een veel lagere prijs dan wat je voor het 'nieuwe en betere' pakket betaalt in de winkel.
Nee dankje. Het is me bekend en zelfs dan kost verlengen dacht ik iets van 30 dollar.
Hij was laatst 39 euro voor een nieuwe versie.
Ik heb geen refund gehad ondanks dat ik tijdig mijn 2004 opgezegd heb. Ook op 2 latere emails is niet gereageerd geworden, in de laatste email stelde ik voor me dan in plaats van een refund gewoon een legale Norton 2003 te geven.

Dit feit en de enorm slechte support die ik heb mogen ervaren heeft me doen besluiten Norton niet meer legaal aan te schaffen en als hier ooit iemand daarover komt klagen, zal ik ze meteen even met de neus op de niet verwerkte refund duwen en het niet beantwoorden van mails daarover.
Dat kan men ook zien als zijnde diefstal van 59 euro dus dan zou de pot de ketel verwijten......
Norton heeft bij mij echt afgedaan, zo'n goed programma, met zo'n vreselijk slechte support (en ook nog een prulversie als opvolger van 2003).

Originally posted by Rolo
" elke keer weer een pokkewerk om de hele registry leeg te halen van Symantec en Norton alleen om te zorgen dat ie weer een jaar loopt."
Rolo

hoeft toch niet!!! rolo
Met een crack van b.v astalavista.box.sk
die zet je geledigheid op 2036

Waarom niet twee virusscanners naast elkaar draaien? Wat de ??n niet vindt, vindt de ander wel. Ik draai zowel met AVG en Norton en heb dit al eens meegemaakt. Nadeel van Norton is inderdaad dat het geheel toch vertraagd wordt, ik heb een 2,6 GHz PC. Als ik gelijktijdig een DVD aan het branden ben is dat duidelijk te merken!

het is in principe niet nodig 2 virusscanners geinstalleerd te hebben zeker als de een amper beter werkt dan de ander (of helemaal geen verschil) wat deze doen, doen ze goed, het scannen van virussen en dus overbodig om er 2 aan te hebben staan, tenzij je het gevoel wil krijgen dat je pc potdicht zit, maarja dan kan ze net goed allemaal installeren ;)

Het installeren van een tweede viruscanner kwam dus eigenlijk na een virus een maand geleden die door Norton niet werd herkend en door AVG wel. Kennelijk door de verschillen in de virusdatabase van beide scanners, dus op zich lijkt het mij echt geen overbodige luxe!! Zeker als je kijkt wat voor en hoeveel virussen er verspreidt worden t.o.v. een paar jaar geleden. Die krengen worden steeds slimmer!!!

@blokr: het omgedraaide zal ook wel eens gebeuren, geen enkele virusscanner is altijd sneller dan de andere.
De ene keer vindt de ene iets sneller en de andere keer de andere.

Als het goed werkt kun je er 2 naast elkaar draaien, dat is een persoonlijke keuze betreffende veiligheid, in principe is het niet echt nodig, maar als je veiligheid als je hoogste prioriteit kiest is het wel te doen.
Goed opletten dan inderdaad welke je gebruikt, er zijn er ook die conflicteren met elkaar en dan bijv. de pc laten hangen.

Op virussen scannen tijdens het branden van een DVD lijkt me nu niet echt de verstandigste zaak.
Ja tijdens het scannen gebruikt ie geheugen en vertraagt de pc maar dat is met veel scanners het geval en ook weer afhankelijk van de ingestelde opties waar hij naar moet kijken en zoeken. Het kan best dat AVG dan minder resources gebruikt.

Normaliter doet men bij het scannen ook alleen scannen en even niets anders dan is de werking van de scanner ook optimaal.
Bij de vertraging heb ik bij mijn persoonlijke ervaringen uitsluitend gekeken naar het residente gebruik, dus niet het scannen op zich. Dat zeg ik er dan bij deze even bij voor degenen die dat interessant vinden.

oeps foutje
verkeerde toppic

ik heb 1 virisscaner norton 2002 daarnaast gebruik ik spybot
en ad-aware 6.0 deze staan op mijn pc en norton draait altyd op de achtergrond,
daarnaast doe ik regelmatig een online virisscan bij callhous of tiscali en kan zo de virissen en trojans de baas.

gr hatz,

Toch nog even terug komen op dit ouwetje.:)

@Loek: Nu moet ik je toch even bijten.
Ben toch maar eens overgestapt op AVG, maar ik zie nergens die optie waarbij ik kan aangeven welke files/directory's hij NIET moet scannen.

Je maakte wel reklame voor de gratis AVG, maar daar zit dat dus niet in wat ik toch wel erg jammer vindt dan.
Een hele hoop van de dingen die jij noemde, zitten gewoonweg niet in de gratis versie en dan kloppen de testen zoals ik die aangaf over AVG dus nog steeds.
Ik heb immers nooit de pro versie getest maar de gratis versie en aangezien we het daar over hadden kloppen mijn waarnemingen nog steeds want het ding staat hier nu geinstalleerd, maar er is wat betreft een half jaartje geleden toch niets verandert.

Moet ik wel zeggen dat AVG pro een stuk goedkoper is dan Norton, maarja, aan de hand van jouw reply's dacht ik dat de bedoelde opties ook in de gratis versie zouden zitten, da's dus helaas niet het geval.:(

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan