virusscanner

P

pokhout

Ik zoek een anti virus programma die zonder een melding zijn werk doet.

Constant gezeik met opstarten van de computer van, je moet dit, je moet dat, je moet je PC eens scannen. Wordt hier scheitziek van

Zet je de virus scanner uit dan begint gelijk windows te zeiken dat je mogelijk kwetsbaar bent.

Dus een scanner die keurig netjes zichzelf runt op de achtergrond , regelmatig zonder gevraag zijn updates ophaalt en de boel in de gaten houdt, maar me niet steeds lastig valt?

iemand een suggestie

kort en bondig: AVG-free van Grisoft, want je wilt er natuurlijk ook niet voor betalen?

groet,
Ulk.

En anders Anti-Vir. Deze mauwt wel even bij de update, maar je kunt zelf aangeven wanneer hij update. Ik heb dat bijv. omgezet naar "login" dus doet hij dat alleen als de pc aangezet wordt (of herstart), maar voor de rest zie of hoor je daar ook niets van.

Net als AVG dus.

Ik ben erg tevreden over NOD32. Deze zeurt niet en geeft alleen aan dat hij geupdate is.

Daar is ook nog wel een mouw aan te passen want NOD32 doet meermaals per dag updaten. Ik ben zolang blijven piemelen dat hij gewoon update zonder iets te melden.
Is wel een betaal-virusscanner, maar vaak genoeg ook op de newsservers te vinden. NOD32 is in principe ook erg goed.

Ik heb panda vraagt alleen in het begin even of je bepaalde dingen toestemming geeft en meld even dat er een update is geweest
gr frans

Ik heb nu AVG (free) ingezet en alles maar dan ook alles wat maar notified uitgevinkt en nu krijg tot nu toe geen meldingen ook niet bij het opstarten van de PC .

Zal over een poosje eens kijken of hij ook daadwerkelijk de updates automatisch binnenhaalt.

AVG haalt alleen bij de eerste opstart automatisch updates binnen dus da's makkelijk te controleren.:)

Black Tiger;181115 zei:
AVG haalt alleen bij de eerste opstart automatisch updates binnen dus da's makkelijk te controleren.:)

Raar, hier rollen ze dagelijks binnen, om precies te zijn om 9:32 uur, kan de klok er zelfs op gelijk zetten!

Ja dat kan dat ze dat nu met de nieuwe versie verandert hebben. Als je het daar niet uitvinkt gaat ie ook dagelijks een scan doen.

Dan zal je het inmiddels bij AVG ook kunnen instellen.
Hier staat nooit de pc zo vroeg aan dus misschien dat hij daarom dan de update van die dag gaat ophalen omdat hij het om 09:32 niet heeft kunnen doen, zou ook kunnen.:)

Ik gebruik al jaren avg van grisoft, maar het automatisch updaten werkt alleen wanneer je een constante oftewel onafgebroken internetverbinding hebt. Aangezien ik mijn modem uitzet wanneer de comp uitgaat moet ik dus altijd handmatig updaten. Voor de rest niets dan lof voor avg, en net zoals alle scanners: hij vindt niet alles, maar wel veel.

Misschien als overbodige tip: bij de 1e setup nadat hij geinstalleerd is krijg je een config scherm waarin je enable daily scan kan uitvinken, doe je dat niet zal hij bij iedere compstart gaan scannen. Verder werkt hij prima op de achtergrond.

Maggiks

maar het automatisch updaten werkt alleen wanneer je een constante oftewel onafgebroken internetverbinding hebt.
Ja da's logisch en da's bij elke virusscanner zo, de updates gaan via internet dus er zal een verbinding moeten zijn om te kunnen updaten.

Tegenwoordig gebruik ik zelf overigens Anti-Vir. Mijns inziens heeft die iets meer mogelijkheden dan AVG, maar kwalitatief zijn ze beiden gelijkwaardig.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan