Voetbal

janblues

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
358
Punten
83
Leeftijd
72
Of toch wat anders.
Supporters van 4 clubs gaan in Groningen met elkaar op de vuist.
En wat wordt er allemaal weer gesloopt.

Hekje er om en laat ze elkaar maar slopen.
De laatste die er uit komt op wter en brood zetten.

Tja, volgens mij gaat het bepaalde delen van supporters er gewoon om dingen te slopen en te vechten.
Paar keer laten spelen zonder supporters weer als straf lijkt me geen slecht plan.

Hooligans heb je altijd al gehad.
Ik heb ooit een Hagenees gekend tijdens mijn militaire dienstplicht, een goeie gast,
maar in het weekend als hij naar het voetbal ging, dan ging hij puur om te knokken.

Dan spoor je toch echt ergens in je bovenkamer niet helemaal lekker en heb je geen idee waar je mee bezig bent, het getuigt van een egoïsme en geeft aan dat je wereld alleen uit jezelf en die tegenstander bestaat.
Ze hebben kennelijk geen idee dat gezinnen met hun kinderen gezellig een dagje in het stadion op bezoek zijn bij hun favoriete club en ineens geconfronteerd worden met een stel idioten met hun waanidee dat ze alles wat ze tegenkomen aan puin moeten slaan.
Ik kan er geen goed woord over zeggen !

Even een triest voorbeeld wat er nu in het nieuws is:

In Guinee zijn zeker 56 mensen om het leven gekomen nadat chaos was ontstaan
bij een voetbalwedstrijd.
Onder de doden zijn ook kinderen.
Een onbekend aantal mensen is gewond geraakt.
Het duel was in de zuidelijke stad Nzérekoré.

Volgens lokale media begon de onrust nadat er discussie was ontstaan over
een doelpunt.
Supporters zouden het veld zijn op gekomen en de politie zette traangas in.
In de chaos die volgde zouden veel mensen in de verdrukking zijn gekomen.
Bij de wedstrijd waren duizenden mensen aanwezig.

Het duel was onderdeel van een toernooi ter ere van Mamady Doumbouya,de leider
van het land sinds de coup in 2021.

Even een triest voorbeeld wat er nu in het nieuws is:
Ja dat wilde ik net zeggen. Het blijkt wereldwijd zo te zijn. Dan moeten voetballiefhebbers toch wel een beetje ziek in het hoofd zijn, toch? Althans die wat daar aan mee doen overal ter wereld en dat zijn er veel.

Heb ik bij tennis of F1 of snooker, kortom de meeste andere sporten nog nooit gezien.

Vroeger was het hier als zaterdag of zondag naar een discotheek ging.
Uit een bepaald dorp kwam dan een groepje gasten 1 iemand volledig kapot slaan.
Waarom dat weet ik niet.
Het zijn niet altijd verkeerde gasten.
Wij hadden hier een jeugdsoos en daar kwamen ze ook binnen de boel kort en klein slaan.
Tijdens een jaar vergadering zou het bestuur besluiten als die gasten er waren geen bier meer te schenken.
Maar niemand van het bestuur durfde dat te zeggen omdat die gasten er ook waren.
Toen heb ik het maar gezegd. Er werd door die gast gelijk gezegd dat ze mij even vlink onder handen gingen nemen.
Na de vergadering ben ik in hun midden gaan zitten. Ze vroegen of ik niet bang was.
Ik zei nee ik kan van jullie niet winnen met vechten.
Toen ik ze vertelde hoe het hier was opgebouwd en dan we daar jaren aan hadden gewerkt op dit te realiseren werd meteen de portemonnee getrokken.
De schade betaald en er moest een bang komen spelen en werd door hun betaald.
En als er iemand van die gasten begon met gedonder werd het door hun zelf opgelost.
Dus zeg het maar.

Het zijn niet altijd verkeerde gasten.
In mijn optiek dan toch wel. Want het begint al verkeerd.
Het moet niet nodig zijn om dat soort dingen uit te leggen. Ze moeten gewoon met hun poten van anderen en andermans spullen afblijven ongeacht wat.

Het is dan toch nog wel netjes van ze dat ze nadien de schade wel betaald hebben en daarna leuk meegedaan hebben maar dat is dan bij jullie.
Waar slaan ze nu dan iemand in elkaar? Want veelal als zoiets stopt op 1 plek, dan gaan ze verder op een andere plek want ze doet het niet zomaar. Het is baldadigheid en/of balorigheid/verveling. Niet afdoende opvoeding en dus wangedrag zonder na te denken over consequenties.

Meeste hebben alleen voeding gehad.
Als die zoon van mij dit soort dingen gaat uitspoken mag ik hopen voor hem dat de politie hem als eerste vind......

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan