Volgend jaar hogere werkloosheid

Bij verschillende (ploegen) diensten moet er wel minimaal 10 uur tussen de late en vroege dienst zitten. Dus ze kunnen je nooit verplichten om het met minder rust te moeten doen mocht dit voorkomen in het rooster en het extra overwerk.
Komt dit wel voor en je weigert (terecht) hier aan mee te werken dan kan je dit weigeren maar er ontstaat dan een arbeidsconflict. Ziek thuis blijven en dan veel problemen naderhand met de werkgever, arbodienst en het UWV zeker in het huidige klimaat van het toepassen van de arbeidsrechten.
Vaak al loopt het ziekteverzuim op in deze situaties waardoor de boel toch in het honderd loopt. De ARBO dienst kan dan een rol van betekenis gaan spelen in dit soort omstandigheden. Immers er kunnen er boetes opgelegt worden als het verzuim oploopt.

Probleem is dat werkgevers (bij wet indien er economische reden voor zijn) werknemers kunnen verplichten over te werken. Ga je middels de bond of OR klagen, ga er dan maar vanuit dat je bij dit soort werkgevers gewipt wordt. Ook al win je het naderhand en wordt je arbeidscontract eventueel ontbonden door de rechter, moe ben je er wel van geworden.

Ikzelf deed kortgeleden een beroep op de OR en die gaf mij het advies om een advocaat te nemen want een OR is allang niet meer onafhankelijk ook al zou die dat wel moeten zijn was hun conclusie. Bij sommige bedrijven zijn er gelukkig nog wel uitzonderingen.

Ook al zijn er mede collega's die ook klagen, vaar daar niet blind op want vaak trekken zij zich terug als het te heet wordt onder hun voeten en sta je er alleen voor is mijn ervaring.

Maar al met al zijn dit geen leuke omstandigheden.

Grt. Parabolica.

parabolica;193754 zei:
Ikzelf deed kortgeleden een beroep op de OR en die gaf mij het advies om een advocaat te nemen want een OR is allang niet meer onafhankelijk ook al zou die dat wel moeten zijn was hun conclusie. Bij sommige bedrijven zijn er gelukkig nog wel uitzonderingen.

Ook al zijn er mede collega's die ook klagen, vaar daar niet blind op want vaak trekken zij zich terug als het te heet wordt onder hun voeten en sta je er alleen voor is mijn ervaring.

Grt. Parabolica.

Het is zo dat de OR alleen dingen mag behandelen die voor het algemeen belang zijn de OR mag geen zaken behandelen die voor het individuele belang zijn. Als er een zaak voor de bestuurdienst komt dan zal de rechter als eerste kijken of het algemene belang of het individuele belang is geschonden. Is dat laatste van kracht dan is de zaak gelijk afgedaan.

Daarom zal een goede OR vragen bij een twijfel geval (zaak) of je lid bent van een vakbond of vragen of je een juridische bijstand verzekering hebt. Dan kan de zaak op een ander niveau voorkomen.

;)
Nr.10

Nummer10;193763 zei:
Het is zo dat de OR alleen dingen mag behandelen die voor het algemeen belang zijn de OR mag geen zaken behandelen die voor het individuele belang zijn. Als er een zaak voor de bestuurdienst komt dan zal de rechter als eerste kijken of het algemene belang of het individuele belang is geschonden. Is dat laatste van kracht dan is de zaak gelijk afgedaan.

Daarom zal een goede OR vragen bij een twijfel geval (zaak) of je lid bent van een vakbond of vragen of je een juridische bijstand verzekering hebt. Dan kan de zaak op een ander niveau voorkomen.

;)
Nr.10

@ nummer10 : Daarom mijn waarschuwing dat medeklagers zich kunnen terugtrekken waardoor algemeen belang opeens individueel belang wordt.
Toch kun je als individu mistanden of andere zaken aanhankelijk maken bij de OR als je hierbij wijst op het algemene belang van werknemers. Normaal moet dat (op) verzoek ook annoniem kunnen zijn binnen de OR maar ook hier heb ik misstanden meegemaakt zeker in het begin toen de OR nog onervaren was. Werkgevers oefenen een beetje druk uit en daar gaat je naam over de tafel. Een paar dagen later komt de rayonleider langs om het ??n en ander af te kraken voor het functioneringsgesprek.

Ook de bonden doen moeilijk als het om indivuduele belangen gaat, immers ze komen er niet mee in de pers. De FNV is zo'n bond kan ik zeggen uit eigen ervaring. Die kunnen de contributie afschaffen want de rente uit de stakingskas is voldoende om de bond in leven te houden werd mij eens verteld door een ex-medewerker van de FNV.

Hier staat veel informatie : http://www.arbeidsrechter.nl/ artikel ? 4.5 Ploegenarbeid.

Correctie op de rusttijd na een nachtdienst, deze dient 12 uur te zijn.

Grt Parabolica.

Ik ben gisterenavond eens even het kantoor binnengestapt, en heb ff gewoon normaal zitten kletsen over de dingen die nu bij ons gebeuren, gewoon op een normale manier...

Blijkbaar beseft men ook wel dat er iets moet gebeuren, want het is idd te gek op dit moment, de piek van drukte duurt nu wel erg lang...

Zoals ik ben heb ik wat ide?en naar voren geschoven, die wel op prijs gesteld werden, zoals bijvoorbeeld enkele operators, waaronder ikzelf, cursussen te geven van algemene machinetechniek en dergelijke, om de eigen TD te ontlasten, en nog meer van zulke dingen, en daar had men wel oor naar.

Ook gevraagd om er eens serieus over na te denken om meer personeel aan te nemen, want het is echt nodig.

Het antwoord laat natuurlijk nog op zich wachten, maar het begin is gemaakt, op een nu nog normale manier. ( iets wat ik trouwens zelfs het liefste doe, want beu ben ik die baan nog niet... )

En ohja, binnenkort komt er nog een filmpje online, of een link naar een tv-uitzending, want gisteren zijn er opnames gemaakt door omroep Brabant, voor het programma "Bedrijvig Brabant" ...

En velen zullen nog volgen. wanneer beseffen die eikels in den Haag dat ze de koopkracht moeten handhaven. Dit onderstaande is een concurentie en dollar geval. en zolang de prijzen steigen volgen er steeds looneisen wat het nog duurder maakt en onszelf uit de markt prijzen. de consument bepaald immers de economie maar door allerlij verhogingen van nutsbedrijven en medische kosten heeft de consument geen geld meer voor wat extra,s. de koopkracht zal er niet op achteruit gaan zij Bos nu worden mensen met een kleine pensioen weer gepakt. en ook uitkerings gerechtigen.het wordt nodig tijd dat de bobo,s aangepakt worden en een heuse windhoos door het kabinet moet gaan waaien. en opruimen die hap.en alle buitenlandse militaire acktiviteiten afblazen.ik reken dan dat ze met een s.r.v kar langs komen om geld te brengen. mensen geloven steeds in wonders maar die zijn allang het land uit gevlucht.

Olie is met 40 dollar per vat en je btaald nog steeds voor dat nivo. al met al wordt je kotsmisselijk van die zelf verrijkers. zelfs de ennergie leveranciers bereken honderden euro,s teveel aan transport kosten wat de consument moet ophoesten is kortsgeleden aan het licht gekomen.we moesten zuinig stoken en reduseren het verbruik maar de lasten zijn verdrievoudigd. ze houden meer gas over tegen een betere betaling.

DE BLINDE VERNEUKT DE SCHELE!!!!

` In Nederland verdwijnen 1300 banen
bij chipfabrikant NXP.Wereldwijd worden
4500 banen geschrapt.Dat is ongeveer
vijftien procent van het totale aantal.

NXP Semiconductors maakt halfgeleiders
voor computersystemen en was vroeger
onderdeel van Philips.In Nederland gaan
vooral in Nijmegen banen verloren.Door
het sluiten van een van de fabrieken in
Nijmegen verdwijnen 700 banen.

Op het hoofdkantoor en bij de afdeling