Voor de nokia kenners

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
735
Punten
113
Leeftijd
59
Ik heb een vraag over nokia decoders, iemand heeft mij gevraagd of ik hier een nieuwe firm in wil doen vor hem, want hij wil eigenlijk iets meer zenders dan dat hij op dit moment heeft met zijn originele firmware.

Ik heb hem gezegd dit wel te willen doen maar ik ga eerst even uit zoeken hoe, ik ben al wel zover dat volgens mij een nokia in principe hetzelfde is als een pioneer, volgens mij moet dit parallel en serie?l gebeuren, maar om het even zeker te weten vraag ik hier of ik gelijk heb, want op de site van bijvoorbeeld marc is wel de firmware te vinden maar niet de uitleg, en omdat ik geen zin heb om een ander zijn decoder naar de knoppen te helpen vraag ik het hier maar even aan degenen die er meer van weten.

Dus graag even een uitleg over het hoe en met welke software dit gaat lukken?

Zou er maar bij zetten wat voor nokia.
Een 9500 bv zul je de cam ook om moeten bouwen.
Andere nokias kan IK je niet mee helpen trouwens.
Suc6

Wat voor ??n het is weet ik niet, maar geen 9500.

Wat is het type van het toestel?
Pas daarna kan een zinnig antw gegeven worden

Ik zal er morgen wel eens achter aan gaan want ik heb hem nu niet hier staan.

Het is heel eenvoudig.
Is het een 9800 dan blijf er maar vanaf, daar is niets goeds van te krijgen ook niet met andere firmware.

Is het een dbox1/9200/9500/9600/9610 dan kun je er gewoon mee aan de gang van een seriele nullmodemkabel.

Is het een ander type, dan is het een secadoos en heb je inderdaad serieel en parallel nodig en voor serieel dan volgens mij ook nog eens een 1:1 en geen nullmodem, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik ben nog niet naar de persoon geweest die dit wilde, maar ondanks dat ik niet weet welk type het is ben ik er al wel achter,
het is een gewone secadoos.

Ga hem volgende week even halen en er mee aan de slag mocht ik er niet uit komen dan zet ik het hier wel weg.

Oki.. en anders kijk je effe bij MZ op de site die heeft daar ook nogal wat info over secadozen.
Ook handleiding firmware erin zetten dacht ik.

Dit was nou net de reden dat ik hier de vraag stelde B.T, een duidelijke uitleg heb ik bij m-z niet kunnen vinden en ook niet bij diverse anderen, tony , huts, enz., firmware genoeg, maar nergens het hoe en wat.

Vraag: Het is toch niet zo dat zo'n nokia secadoos in principe hetzelfde is dan een pioneer?

het ligt er aan wat voor type nokia het is : maar zeer
waarschijnlijk het zelfde als een strong 8000 of 8100
afhankelijk van de software versie die er in zit

gr metropar

Juist, en dat staat er ook bij op MZ's site, welke hetzelfde is. En een uitleg voor de Strong staat er wel, dus die kun je dan ook gebruiken voor je Nokia, zo bedoel ik dat.

Maar het is geen probleem hoor, je vragen zijn hier evengoed welkom.:)

freggel kijk eens in je menu wat er staat.
dan kunnen we je hier wel verder helpen.
groetjes droopy

Ik zal de vragen die ik heb binnenkort wel stellen, ik ga nou eens even "genieten" van een lekkere oudhollandse griep!

Hatsjoe...

Ik heb nu de nokia bij me, t?s een 9302s, alles dus gelezen bij m-z, en oslink, aan het patchen gegaan zoals beschreven, van versie 15 naar 20 zoals men zei, toen een firm erin bijvoorbeeld blob.

Het patchen ging perfect alleen nou heb ik alleen maar beeld op bvn, wat gaat hier fout, ik ben nu op dit moment bezig met de originele firmware en eens even de kanalen op nieuw aan het in scannen om te kijken wat er fout gaat? (is intussen klaar maar geeft ook geen beeld!)

Dus de vraag is waarom krijg ik alleen maar beeld op bvn?

Ik snap er even niks meer van.

ik ken die ontvanger niet goed maar moet je ook niet een andere eeprom file hebben net als bij de flip en de pioneer.

gr blokker

Ik ben ook te snel geweest met mijn vraag blijkbaar(was nog maar een uur of vier bezig....).

Ik heb hem nou toch aan de praat eerst even de originele firm erin gezet, toen weer naar de 20 firm, en daarna weer eens met een patch geprobeerd en hij draait, god zij dank, ik heb w??r wat bij geleerd, en naar nu blijkt toch te snel om tips gevraagd?

Eigenlijk heb ik nog maar 1 vraagje; dat is (moet eigenlijk in de koopjeshoek staan), is er iemand die zo'n secadoos op zolder heeft staan die er niks meer mee doet, want ik weet nu eigenlijk niet wat ik nou na die vier uur dat ik bezig ben geweest(let wel het was de eerste keer met een nokia!) goed heb gedaan, die zijn oude bak opruimt voor een paar ???'s

Ik zou zo graag eens wat testjes uit gaan voeren met zo'n deco, maar aangezien dat ik er zelf nog maar 1 heb en die er niet aan wil wagen als het echt fout gaat, zou ik er graag 1 of meerdere bij hebben.

Vergeet even iets: iedereen toch bedankt voor de moeite.

Tja freggel, misschien niet te vroeg gevraagd, maar niet iedereen weet hoe dat allemaal in elkaar zit met zo'n seca bak, en ik weet het wel ongeveer, maar ik wil het niet weten.:biggrin:

Wat je goed hebt gedaan is eerst die originele firmware er in zetten.
Verder moet je er ook even aan denken dat als je alternatieve firmware er in hebt zitten, het vaak niet meer echt de bedoeling is om kanalen te gaan laten zoeken.
In veel gevallen (bij een aantal firmwares) is het zelfs zo dat het vrijwel einde kijken is als je dat doet.
Bij de Philips geeft het zich zelfs firmware, daar -moet- je bijbehorende settinglijst erin doen anders blijft ie fijn zwart.

Misschien dat je nu ook snapt waarom ik het niet eens weten wil. Als ze lopen, dan lopen ze wel fijn, maar daar heb je dan ook alles mee gezegd, hoe fijn ie ook loopt, het (een seca ontvanger dus) blijft een klooiedoos die je beter als campingontvanger kunt gebruiken dan als hoofdontvanger.

Noem voor mij dan eens een goede hobbydoos op Black tiger, want ik zoek er namelijk nog eentje om van alles mee te gaan testen.

En oh ja over dat kanalen zoeken , ik heb dat gedaan toen er een originele firm in zat want hij gaf wel de lijst met zenders maar vreemd genoeg geen beeld, en dat is nou net wat ik nog niet snap, want ik heb het iedere keer het zelfde gedaan(dacht ik), en ineens bij de zoveelste keer gaf hij wel beeld.

Maar och hij werkt nu, althans zoals die persoon hem wilde hebben, kan ik hem weer blij maken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan