Voor de nokia kenners

Vreemd maar waar. Echter zo is dat met die secadozen, soms kunnen ze het doen terwijl je datzelfde als x keer gedaan hebt, soms ook weer niet, ook weer een reden om zo'n doos niet als hobbydoos te bekijken.

Maar het belangrijkste is inderdaad dat betreffende geholpen is, zonder meer, jij vroeg echter naar wat er nu goed gegaan kon zijn, vandaar dat ik daar wat ideeen over naar voren bracht.

Wat dan een goede hobbydoos is voor tegenwoordig? Moet je dat nog vragen???:)
Daar zijn maar 2 antwoorden op mogelijk. Dbox2 en Dreambox.

b.t.
vergeet je de ouwe 92/95-dbox niet en ook de 9600?
wat die zijn ook nog niet afgedaan vooral niet met
wanissa/samantha en solosammy voorzien van dvbk soft
draait nu zelfs orgineele seca2 nl kaart op

gr metropar

Nou was het me dan eindelijk gelukt om die decoder te voorzien van een andere firmware, alles getest, en hij werktte.

Nou spreek ik hem net weer en hij vertelde mij dat hij bij hem niet werkte , nou heeft hij dat ding kanalen laten zoeken.

1: Dit betekent dus dat ik hem weer opnieuw moet doen?

2: De decoder was vergelijkbaar met een strong 8000, er kwam cha te staan in het ledje.

3: IK had er de blob firm ingedaan, vraagje dus, kan er dvb2000 op? Of misschien van iemand nog een andere tip voor een betere dan dat ik er nu op had zitten?

dvb 2000 kan er niet op en blob had ik er persoonlijk niet op gezet veel te onstabiel (dikwijls weg vallen)
zou je eerder **** adviseren
je mag ook met dat ding naar hier komen als ik me niet
vergis zitten wij heel kort bij elkaar
de rest volgt via pm

gr metropar

En dat is niet hoe patch ik een decoder, MAAR HOE BELANGRIJK HET IS DAT JE EERST ALLES GOED LEEST!!!!

Om deze thread af te sluiten wil ik het toch even vermelden hoe belangrijk lezen dan wel niet is?

Toen mij gevraagd werd of dat ik even die nokia 9302 eens van een andere firm wilde voorzien, zei ik, zal wel eens een poging wagen, zal zo moeilijk wel niet zijn want er zijn sites zat waar het wordt uitgelegd.

Dus na wat lezen en wat vraagjes alhier aan de slag, de eerste keer wel alle balken in beeld met welke zender het was maar geen beeld, hoe kan dat nou dacht ik?

tweede keer het zelfde probleem, nog maar eens en nog maar eens, tot jahoor ineens beeld, maar wat ik nou anders had gedaan, Joost mag het weten?

Nu heb ik de nokia vandaag dus teruggehaald, want hij had hem kanalen laten zoeken en deed niks meer.....zie vorige posting.

Och doe het nog wel eens, maar eerst hier even gevraagd of er iets beters was dan blob, tip van Metropar gehad (bedankt trouwens).

Toen de firmware erin, maar.....komt hij "WEER GEEN BEELD"
alleen bvn....

Hoe kan dat nou dacht ik, ik ging weer LEZEN, en toen zag ik het,
alle firmwares die ik geprobeerd had werktte alleen maar met een funkaart en niet met een seca v7.3 kaart, waar ik mee testte,
toen even een firm erin waar bij stond in de uitleg dat deze een aangepaste was die de v7.3 ondersteunde, en jahoor BEELD!

Ik zeg het bijna altijd tegen iedereen die wel eens een probleem heeft met zijn pc, video, tv, en ga zo maar door, heb je alles wel goed gelezen voordat je begon?

En wat doe ik zelf met mijn stomme kop...... DOM, DOM, DOM.

Maar kan er nou wel om lachen.

Kijk en zo werk je zelflerend.:)

@Metropar: Ik zie dat ik op jouw reactie vergeten was te reageren.
Nee die dozen vergeet ik niet, maar die hebben wel afgedaan als hobbydozen. Er valt namelijk niet echt meer iets mee te hobbyen, net zomin als met de Humax 5400.

Ze hebben zeker nog niet afgedaan als goede ontvangers alhoewel ze zeker al ingehaald zijn door de Ucas ontvangers.

Doch de vraag was niet wat goede ontvangers waren, maar goede hobbydozen, in mijn optie is een hobbydoos een doos waarmee je nog kunt hobbyen, vanalles nieuws valt uit te proberen en min of meer nog in een soort beta stadium is en dat zijn momenteel alleen de Linux ontvangers.

ben ik aan het hobbien met een dbox1 , en ik kan je wel vertelen dat dat ook best wel hobbyen is.

zijn vele soorten firmware voor die je kunt uitproberen, en er zijn vele soorten hardware mogelijk die je kunt uitproberen.

probeer maar eens solosammy op je dbox te zetten en dan met een orginele seca2 kaart te kijken. (Mij lukt het niet maar anderen wel).

dan ben je naar mijn idee toch echt wel aan het hobbien.

Heb zelf ook een dreambox en wanneer je dan niet over voldoende kennis van linux beschikt dan blijft het hobbien ook maar beperkt tot het flachen van software die andere maken en hun plugins er in zetten, je hoeft zelfs geen kaartjes meer te proggen.

dus echt veel verschil zie ik niet ;-)

groet cobes

Het is maar hoe je het bekijkt cobes. Om met een s2 kaart te kijken op een dbox1 oftewel nokia 9500 heb je een hardwarematige verandering nodig.
Net zoals die nodig was om met fun 6in1 te kunnen kijken.
Zeker zijn er vele soorten firmware, maar die zijn er voor de Humax ook, feit is dat het niet meer echt hobbyen is, maar eerder voorgekauwd.

Daarnaast vind ik de verplichting tot hardwarematige wijzigingen aan te brengen om verder te kunnen gaan niet meer echt hobbyen. Nja, oke meningen kunnen daarover verschillen.

Maar als je naar de mogelijkheden kijkt, dan is het echte hobbyen toch voorbij er is niet echt iets nieuws opzienbarends meer onder de zon. Dat heb je bij linux ontvangers wel nog.

Maarja, elk zijn eigen smaak uiteraard.
Ik wens je zonder hardwarematige aanpassing veel succes met het aan de praat krijgen van de s2 kaart in de dbox1.

Metropar heeft de nederlandse seca2 kaart al aan de praat in een dbox met sollosammy weliswaar nog met een blokker ertussen, maar dat probleem lost tie ook nog wel op.

groet cobes

Ja correct, maar dan moet toch ook de cam aangepast worden toch? Dat is wat ik bedoel met die hardware aanpassing.

ja klopt.
Je moet in het cammetje de oude ship verwijderen
dan een voetje voor de herprogrammeerbare chip plaatsen
daarin een De eeprom 27sf512
deze moet gevuld worden met de software samy01.bin

ook moeten er twee lijntjes worden door gekrast en twee nieuwe lijntjes worden gelegd.

en dan volgt nog een hele rij handelingen om de juiste software op de juiste manier in je dbox1 te krijgen

groet cobes

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan