vraagje dreambox 7025

A

anyo

Hoi,

Ik heb sinds kort een dreambox,en nu ben ik bezig om een instelling te vinden voor opnemen en dan kijken naar een andere zender,maar dat gaat nog niet echt lukken,dreambox heeft het eerder wel gedaan maar ivb. met een nieuwe flash mijn instellingen kwijt geraakt.

Wie kan me helpen.

Hoi Anyo en welkom op Satellite Fun.

De instelling die je zoekt zit in de Gemini images en vermoedelijk ook wel andere images en is te gebruiken als je via je Common Interface kijkt. Of het ook kan met het interne kaartslot weet ik niet.

Menu->instellingen->Common Interface en daar zit een instelling die bij mij "can handel two services" heet. De Nederlandse benaming weet ik niet meer maar die instelling zou je moeten hebben als het goed is.

je moet 2 tuners apart laten zoeken

dan kan je een kanaal kijken en een ander kanaal opnemen

Er zijn twee mogelijkheden. Of je lust de twee tuners door met een kabeltje, of je sluit 2 kabels vanaf de LNB (twinLNB) op de twee tuners aan. Vervolgens kies je in de tunerconfiguratie van de tweede tuner de optie "Doorgelust van Tuner A" voor de eerste optie en "Gelijk aan tuner A" in de tweede optie. Het verschil is dat in het eerste geval de polarisatie van het programma op Tuner A altijd gelijk moet zijn aan Tuner B. In het tweede geval heb je die restrictie niet. Let wel je bent altijd gebonden aan twee transponders. Mits je daar op let kan je meerdere programma's te gelijk opnemen en ook nog naar een ander kijken. Het laten zoeken op twee tuners is helemaal niet nodig. De optie tunerconfiguratie zit in"Menu" > "Instellingen" en dan de bovenste optie (waar ik u zit heb ik geen 7025 bij de hand en weet even niet hoe die optie heet). Dan kies Tunerconfiguratie.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan