Vreemde taal in google search, marktplaats etc.

Toch kan dat wel. Want die site kijkt met name of email adressen bekend zijn geworden bij grote hacks, zoals allerlei hacks die wereldwijd hebben plaatsgevonden.
Persoonlijke hacks zie je daar niet snel. Dus het kan best dat ze jouw mail gehackt hebben, misschien met wachtwoord bruteforce (zie ik de laatste tijd ook weer veel op de servers) en als zoiets lukt dan kan die site dat niet weten.
Die kijkt alleen naar grote hacks.

Voor de zekerheid mijn password verander in סיסמה

Via messenger uitgebreid met caiway liggen communiceren wat het probleem was en mogelijkheden om ervanaf te komen.
Ik moest er voor zorgen een nieuw caiway ip adres te krijgen.
45 minuten het modem uitgezet  geen resultaat
Een hele nacht modem uitgezet geen resultaat.

Caiway besloot om mijn huidige ip adres zoals ze dat noemen vrij te geven en dat zou een oplossing kunnen zijn.
Modem uitgezet 45 minuten gewacht en............. Weer hetzelfde IP adres. Met Isra?l als huidige lokatie.

Toen zei de Caiway medewerker dat vermoedelijk de Asus Router domweg het oude IP adres "vasthield".
En hij zou mij een nieuwe Router kosteloos opsturen
Ik zei dat hoeft niet ik heb hier 4 routers in Aimesh staan ik ga een van de node routers als hoofdrouter installeren..

Asus router netjes naar fabrieksinstellingen gebracht en eerst via de PC naar smaak geinstalleerd , tevens het cfg bestand terug gezet en toen het modem aangesloten op de nieuwe hoofdrouter.
En wat denk je ???

Een nieuw IP ADRES ??? en deze heeft de juiste lokatie en ben ik van alle advertenties uit Israel verlost.

Maar nieuwsgierig als ik ben besloot ik als test de eerste router weer met het modem te verbinden en boem gelijk weer het oude Ip adres terug.

Nieuwe router terug verbonden en hoppa weer het nieuwe IP ADRES.

Nooit geweten dat routers het ip adres van de provider opslaat in het geheugen.
Mss had ik met een totale factory reset dat nieuwe IP ADRES ook gekregen.???

Maar goed heb de mederwerker van caiway via Messenger heel vriendelijk bedankt maar hij zou mij bij weerkerende problemen toch kosteloos een nieuwe router opsturen.

Vandaag rolde deze binnen een TP-LINK ARCHER 1200 dual band.
Leuk ter aanvulling van de andere ongebruikte devices
Case closed ! Opgelost.

Nooit geweten dat routers het ip adres van de provider opslaat in het geheugen.
Mss had ik met een totale factory reset dat nieuwe IP ADRES ook gekregen.???
Op beide vragen kan ik met "nee" antwoorden. Het ip van de provider wordt alleen opgeslagen in de router als je het als statisch ingesteld hebt.
Bij DHCP wordt er een aanvraag gedaan bij de provider, dat gebeurt op basis van het MAC adres bij de DHCP server.
Deze bepaald dan ook welk ip je krijgt. Schijnbaar is dit nog niet goed vrijgegeven geweest in de DHCP server of de tijdspanne was nog te kort om echt op dat mac een nieuw ip te krijgen. DHCP servers willen binnen een bepaalde tijd toch weer hetzelfde mac adres geven vaak.
Dat kan verklaren waarom je op de oude router nog je oude ip krijgt en op de nieuwe router je nieuwe ip.

Wel nette service dat ze je een nieuwe router sturen.

En ik zou verwachten (zeker in deze tijd) dat aan de hand van je mac adres van het modem de provider iemand altijd hetzelfde IP adres zou toekennen en DHCP eigenlijk niet van toepassing zou moeten zijn.

Dit om te voorkomen dat na een modemwissel een ieder met een ander IP adres weer over het internet gaat/kan surfen. Tenslotte wordt het IP adres gebruikt om gebruikers te bannen en het alleen wijzigen van een modem is dan wel een snelle makkelijke oplossing om weer ergens toegang te krijgen. 

En ik zou verwachten (zeker in deze tijd) dat aan de hand van je mac adres van het modem de provider iemand altijd hetzelfde IP adres zou toekennen en DHCP eigenlijk niet van toepassing zou moeten zijn.
Dat klopt ook bijna. Het is geen statisch adres dus DHCP blijft van toepassing. Bij Ziggo worden tegenwoordig zelfs ip adressen a.d.h.v. het mac adres in DHCP gereserveerd. Zo hou je nu vrijwel altijd hetzelfde ip of er moeten bepaalde specifieke werkzaamheden plaats vinden.
Vroeger werkte de 24 uur truuk ook bij Ziggo. Nu is het echt aan het modem gekoppeld. Voor een ander ip krijg je een ander modem.

Maar het is ook wel dat de leasetijd op een week staat. Iets wat vrij normaal is. Dan zou je dus al het modem een week uit moeten hebben staan om je ip te verliezen. Het is afhankelijk van hoe de providers het gedaan hebben. Ik heb ook al begrepen dat er een techniek is die het (mac?) adres van de adsl aansluiting in de wijkkast koppelt met DHCP.
Je hebt dus een semi-statisch ip eigenlijk.
Providers hebben niets te maken met het ban beleid van websites en forums, dat is hun afdeling niet. Maar toch heeft het huidige beleid wel een positieve invloed daarop. Want het is inderdaad niet meer zo gemakkelijk om een ander ip adres te krijgen, althans niet bij Ziggo. De reden dat je een of twee websites niet meer kunt bereiken is niet meer voldoende als ik me niet vergis.

Klopt helemaal wat jij schrijft Black Tiger en feitelijk had ik het zelf ook kunnen opzoeken in mijn modem.

08/22/2020  09:47:43 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from XX.XX.XXX.1,Lease time=600

Voorheen had ik 3 Zyxel modems en sloot ik die aan dan kreeg ik telkens een ander IP adres toegewezen maar wel hetzelfde toegewezen wat bij het modem hoorde. Nu las ik eerder dat o.a. Ziggo ook flink bezwaar maakte tegen het besluit dat klanten het recht hebben op een vrije modemkeuze. Aan de ene kan logisch want het maakt het voor de providers dan ook niet makkelijker om te bepalen wie/wat er dan op hun netwerk komt.     

En wat de bans betreft en vooral met bepaalde games. Wat ik zo hoor gaat het tegenwoordig niet alleen maar om het IP adres (vooral bij spelconsoles) maar ook om het max adres en de tweetraps verificatie zoals met een telefoonnummer en email, maar dit is nog vrij eenvoudig en goedkoop te omzeilen.

Tijdens gesprek , medewerker had mijn postcode en huisnummer.
Op een gegeven moment vertelde hij mijn ipadres en dat is normaal hij had mijn adres.

Maar hij wist ook te vertellen dat ik een Asus RT-AC88U had, vandaar zijn suggestie een andere router op te sturen.

Geen idee hoe hij mijn type en merk router heeft achterhaald. Ik had het er nooit tijdens de sessie daarover gehad.
Alleen de modem gegevens.

Zo veel weet ik ook niet van alle hardware en hun eigenschappen maar het eerste wat er bij opkwam was dat ik me afvroeg of die Asus RT-AC88U misschien niet voor de Europese markt bestemd was. Maar ergens gaat dat ook niet op omdat ze aan jou vertelde dat de oorzaak van het verkeerde IP adres bij hun lag

Het zal mij niks verwonderen dat ze (bijna) alles weten van alle apparaten die verbonden zijn met het internet in jouw huis, dat ze dat ook kunnen zien. ;) 

Maar hij wist ook te vertellen dat ik een Asus RT-AC88U had, vandaar zijn suggestie een andere router op te sturen.
Ze kunnen ver door kijken. Maar volgens mij kunnen ze dit alleen zien als je modem in bridgemode staat en de router dan het externe ip krijgt. Hoe dat precies in elkaar steekt weet ik ook niet, maar ik heb mijn modem nooit in bridgemode en ze konden soms wel zien dat ik er een router achter had hangen, maar niet wat voor iets en konden er ook niet in komen.
Maar ik heb vaker gehoord dat ze dat schijnbaar wel kunnen, of in elk geval meer kunnen zien, als het modem in bridgemode staat.

Nee geen bridge mode , gewoon standaard geinstalleerd.

Dat is wat brein ook graag wil. De provider weet precies wie er achter een IP adres zit.

Ben benieuwd hoe VPN veilig anoniem surfen garandeerd.

Nee geen bridge mode , gewoon standaard geinstalleerd.
Dan zou jouw router niet het externe ip krijgen. Of heb jij een modem wat alleen modem is en niet tevens router? Want dat is te vergelijken met bridgemode.

VPN werkt weer iets anders, maar niet elke VPN is even veilig. Alleen de volledige point to endpoint encryptie, dat hebben ze niet allemaal schijnt het. Maar daar heb ik me nooit echt verder in verdiept. Zijn wel artikelen over te vinden op internet.

Mijn glasvezel modem is niets anders dan een modem. Niets meer.

Toen ik nog het vreemde IP adres had kon ik het probleem omzeilen door in mijn Asus Router mijn Ipad achter VPN te zetten. Maar ja dan gaat de speed fors omlaag

In dat geval gaat het dus om je macadres van je router wat geregistreerd wordt in DHCP. Zoals gezegd is een gewoon modem vergelijkbaar met een modem/router die in bridge gezet wordt.
Dan klopt m'n uitleg dus.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan