Waarom sommige sites niet bereikbaar..

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
69
Heb de laatste tijd nogal eens problemen met het bereiken van sommige sites b.v w*w.newsl*echer.c*m.

Waneer ik met het commando Tracert ga kijken zie ik dat ik er word gezocht naar het ip nummer 127.0.0.1 [localhost]

Weet iemand hier de oplossing ???

Waarschijnlijk heb je ooit es een newsleecher installed, waarbij je liever niet had dat ie op de newsleechserver ging zoeken;-)

Je hebt toen waarschijnlijk in je host-bestand (in windows/system32/drivers/etc) deze toevoeging gezet: "127.0.0.1 www.newsleecher.com". En dus gaat ie als je naar newsleecher surft, naar je localhost toe;-)))) ff weghalen die regel dus.....

Jazeker. Dat heb je waarschijnlijk in de hosts file gezet, om tegen te gaan dat de crack niet meer werkt.

Ga naar de volgende directory

\windows\system32\drivers\etc daarin bevind zich de file hosts.

Edit deze file, je zult er een volgende entry in tegen komen:

newsleecher.com 127.0.0.1

Haal die regel weg en newsleecher.com is weer bereikbaar want 127.0.0.1 is een verwijzing naar localhost.

Wel zul je de pc effe opnieuw moeten starten of via de command prompt het commando "nbtstat -R" geven.

Als je newsleecher nog hebt draaien zal die de eerstvolgende keer dat je hem start wel gaan mauwen. ;)

Ja het werkt weer en bedankt weer iets geleerd. Hoe het er in gekomen is weet ik niet maar heb het er niet zelf ingezet. Zou kunnen dat de rest van de fam. het heeft gedaan vandaar en newsleecher werkt gewoon geen probleem. Maar daar betaal je dan ook voor.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan