Wacht met Windows XP update!

T

twilight

Dit kreeg ik vandaag in de mail box, mischien heeft iemand er wat aan!

Microsoft komt komende maand met een ingrijpende update voor Windows XP. Sinds de introductie van de software zijn er diverse updates geweest die lekken en onvolkomenheden hebben gerepareerd. De komende update, genaamd Service Pack 2, is de grootste tot nu toe en kan gevolgen hebben voor het functioneren van je systeem.
Wanadoo raadt daarom aan te wachten met de installatie van deze update. Verschillende bronnen achten het verstandig om professionals de update eerst uitvoerig te laten testen. De gebreken die daarbij aan het licht komen, zullen vervolgens worden verwerkt in Service Pack 2.

Service Pack 2 is gratis te downloaden via internet. Mensen die de functie 'automatische update' aan hebben staan raden wij aan deze uit te zetten. Wanneer je dit niet doet, zal Service Pack 2 zich automatisch installeren op je computer.

Service Pack 2 is bedoeld om het besturingssysteem Windows XP beter te beveiligen. Na installatie worden echter ook een aantal functionaliteiten van Windows XP gewijzigd. Dit kan gevolgen hebben voor uw internetverbinding. Wil je Service Pack 2 toch direct installeren, dan kan het voorkomen dat je internetmodem niet meer goed functioneert. Houd bij het installeren de handleiding voor je modem bij de hand, zodat je eventuele problemen zelf kunt oplossen. Verder blijkt dat ongeveer 200 programma's niet goed overweg kunnen met Service Pack 2. Na installatie zullen deze programma's niet altijd naar behorenw werken. Klik voor een overzicht van deze programma's op de onderstaande link.

Meer informatie over het succesvol installeren van Service Pack 2 volgt in de komende weken.

Ten slotte benadrukt Wanadoo dat eventuele problemen die ontstaan door het installeren van Service Pack 2 niet worden ondersteund door de Wanadoo Helpdesk. Graag verwijzen wij je naar de help-pagina's over Windows XP en Service Pack 2

bij Microsoft. Deze vind je door te klikken op de tweede link onder dit artikel.

Bekijk welke programma's niet goed functioneren met SP2
Meer informatie over Service Pack 2 bij Microsoft

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130

Gr Fred.

Bedankt voor je info Fred! Dat zijn nogal wat programma's!! Wat mij opviel was Zone Alarm en Norton Antivirus 2003!!

@Twilight: weet jij toevallig hoe die SP2 verdeeld wordt? Er is al sinds maandag SP2 beschikbaar, maar als ik windowsupdate draai (v5) is die nog steeds van mening dat er geen updates beschikbaar zijn, GEEN sp2 dus.

Wordt dit per reeks serienummers uitgegeven of hoe kan het nu dat een aantal mensen hem wel al kunnen zien in de Nederlandse windowsupdate (handmatig), terwijl anderen (zoals ik bijv. en een kennis van me) hem niet zien?

Ah thanks, maar ik vroeg me dus alleen af waarom ie nog niet op windowsupdate te vinden was.
Want volgens webwereld zou ie daar wel staan? Nja, misschien hebben ze hem er weer af gehaald en komt ie later deze week.

In elk geval bedankt!

Originally posted by Black Tiger
Ah thanks, maar ik vroeg me dus alleen af waarom ie nog niet op windowsupdate te vinden was.
Want volgens webwereld zou ie daar wel staan? Nja, misschien hebben ze hem er weer af gehaald en komt ie later deze week.

In elk geval bedankt!

BT,
misschien zitten er paar lekken in...

Mvg,

Valerio

PC Priv? wordt de mooiste Priv? PC
Het verdwijnen van de PC Priv? regeling doet pijn, maar biedt ook mogelijkheden. U zult zich immers beter dan ooit ori?nteren en een PC eisen die werkelijk toekomstbestendig is.

Kans voor u
Met Microsoft Windows XP Media Center Edition verandert de PC in een multimediale machine met televisie en radio. Met Windows XP Media Center Edition gaat de PC de huiskamer veroveren! Deze upgrade van Windows XP kent een beperkte meerprijs waardoor het voor elke consumenten binnen handbereik komt.

Nog meer kansen
Wie het uiterste uit Windows XP Media Center Edition wil halen heeft een zwaardere grafische kaart nodig. Heeft uitstekende geluidsvoorzieningen nodig. En zal zeker een afstandsbediening willen.

Ontdek hoe de PC de woonkamer verovert
Kom naar het Windows XP Media Center Edition Event en ontdek zelf de ongekende mogelijkheden zien van dit revolutionaire programma. De preview zal zijn op vrijdag 17 september.

Jakkie... typische MS reklame, het wordt alleen maar mooier en beter, tegen geringe meerprijs.. jaja... dat hebben we toch al meer gehoord de afgelopen jaren.:biggrin:

Anyway, ik heb SP2 erop gezet, geen problemen tegen gekomen. Firewall heb ik voorlopig maar even aan laten staan, die kan eventueel nog uit.

Wat ik wel uiterst irritant vind (maar daar zal wel een hack voor komen) is dat als je de automatische updates volledig uitschakeld, je een klein rood dingens met een wit kruisje als icoontje erbij krijgt rechts onder in de statusbalk (daar waar het tijdklokje enzo ook staat).
Het geeft een waarschuwing dat je pc waarschijnlijk niet veilig genoeg is. Tssssk.....

Ik was dus verplicht om minimaal melding (zonder downloads) van beschikbare updates aan te zetten om dit irritante ding daar weg te krijgen. Wat mij betreft hadden ze daar wel een exit funktie op mogen zetten.

Wel lijkt me dit een goed bevin voor de beginnende pc gebruiker. Irritante meldingen over virusscanner of updates die de gebruiker blijft beziebelen en irriteren totdat ie uit ellende maar eens een virusscanner erop gaat zetten.
Wat dat betreft is de snelheid van verspreiding van virussen gewoon aan 80% van de eenvoudige thuisgebruiker te danken die te stom is (sorry dat ik het zo zeg) om zich een beetje iets te leren of op zijn minst een up2date virusscanner te installeren en deze ook up2date te houden.

mij viel ook direct op, dat deze update meer is voor newbies, veiligheid boven alles, begrijpelijk, maar ik (die de boel toch al heb dichtgespijkerd) heb niets aan die 'herinneringen' van MS.. Ook vond ik het heel irritant dat Messenger 'zomaar' geinstalleerd werd en gestart (deze had nog ergens mijn gegevens bewaard en vanzelf ingelogd) "oude bekenden" melden zich meteen weer aan "hey long time no c" terwijl er icoontje te bekennen valt in de taakbalk..

enige dingen zijn wel verbeterd, m'n icoontjes in configuratiescherm veranderde wel eens in layout (txt ipv iconen) maar om nou daarom 'over te stappen'

voor beginners is de sp2 een uitkomst maar voor de gevorderde gebruiker niet veel toevoegend.

Oh ik heb totaal geen last gehad van een opeens weer actief wordende MSN, wellicht omdat ik die eerder al eens wat definitiever verwijdert had.
Onder andere ook uit de run settings van de registry waar ie toch nogal eens graag blijft staan.;)

Voor gevorderden zie ik zo vlug ook geen toegevoegde waarde alhoewel je de beveiligingsinstellingen van firewall en updates enzo nu iets gemakkelijker kunt besturen.
Maar het stelt weinig voor.

Waar wij als gevorderde gebruikers het meeste voordeel uit halen zijn volgens mij de doorgevoerde fixes en updates en patches voor zover aanwezig.

Het veiligheidsgebeuren heeft voor ons niet echt toegevoegde waarde.
Probleem is dat je kunt zeggen het achterwege te laten, maar op een gegeven moment toch zult moeten installeren, om patches die nadien weer komen fatsoenlijk geinstalleerd te krijgen.
Microsuf vindt er toch wel weer wat op, of bijv. DirectX 10 draait straks niet meer op SP1 ofzo.... ze vinden wel iets.

Originally posted by Black Tiger
Oh ik heb totaal geen last gehad van een opeens weer actief wordende MSN, wellicht omdat ik die eerder al eens wat definitiever verwijdert had.
Onder andere ook uit de run settings van de registry waar ie toch nogal eens graag blijft staan.;)

idd, dat is het verschil, ik heb messenger wel geinstalleerd, maar heb er voor gekozen deze niet te laten draaien bij het opstarten (ben niet zo chatter) vind het bijzonder irritant dat er geen icoon te bekennen valt in de taskbar.. De nieuwste Mediaplayer word ook meteen geinstalleerd, ik prefereer Zoom Player en moet alles weer daar naar verwijzen (extenties)

toevoegend, voor diegene die messenger ook liever zien gaan dan 'blijven"

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Waar wij als gevorderde gebruikers het meeste voordeel uit halen zijn volgens mij de doorgevoerde fixes en updates en patches voor zover aanwezig. Probleem is dat je kunt zeggen het achterwege te laten, maar op een gegeven moment toch zult moeten installeren, om patches die nadien weer komen fatsoenlijk geinstalleerd te krijgen.
Microsuf vindt er toch wel weer wat op, of bijv. DirectX 10 draait straks niet meer op SP1 ofzo.... ze vinden wel iets.

ben daar ook bang voor, men wil/moet het wel installeren, vroeg of laat.

MSN werkt goed ook met geluid, maar als ik aan het praten ben, juist op MSN met geluid duurt het laden van een pagina heel lang en mijn e.mail adressen scan duurt ook heel lang. Doe ik het praten met geluid uit werkt alles weer goed. Snel naar een web site en snel scannen de e.mail adressen. Is gekomen naar het opzetten van Service Pack 2. (voorheen helemaal geen last)
Werk nu met norton 2003 en heb alles van de fire wall xp uitstaan.

Verder werkt alles goed.

Wie heeft ook deze ervaring en weet misschien een oplossing?

heb ook sp2 eropgezet.

Na herstart duurde het zeker 10 minuten voordat mijn desktop icoontjes weer terug waren.

Daarn liep alles soepeltjes.

Iexplorer is erg moeizuchtig geworden.

Email worden grafics niet getoond , voordat je doorhebt dat je bovenin een balk krijgt waarin je alsnog de graphics kunt downloaden.

Meer is me niet opgevallen wat anderen ook al gereport bebben.

Kortom ik laat het er een tijdje opstaan en als ik het beu ben dan zet ik mijn backup weer terug.

Firefox 1.0 is uit en die werkt toch prettiger dan IE

En nu maar afwachten wat voor browser google uit gaat brengen, misschien wel googlefox

Het enige wat ik merk is dat soms mijn internet toch iets trager gaat. Maar dat kan ook aan m'n verbinding naar boven liggen, de switch boven doet soms ietwat vreemd, doch vervanging door een router helpt niet.
Lijkt echt alsof mijn SP2 pc soms wat rare data doorstuurt die de router niet begrijpt. Allemaal na SP2 begonnen en verder niets gewijzigd dus lijkt me stug als het nu plots aan kabel of switch zou liggen want er zijn ook momenten dan vliegt ie gewoon als normaal. En ik hoor meer geluiden van ietwat vertraagde internet werking met xp SP2, dus zal maar ff afwachten of er nog een "fix" van Microsuf komt.

Wat betreft het geluid bij MSN, dat komt geheid omdat MSN als enige zo'n beetje, gebruik maakt van het uPnP protocol, oftewel afwisselend gebruik van de poorten boven 1024.
Dit is firewallkundig nogal lastig. Die heb je uit staan zeg je, maar het kan best dat winflut zich toch nog met zaken bemoeit sinds SP2 en het uPnP niet helemaal optimaal werkt onder SP2 dus daar zou ik me niet zo'n zorgen over maken.
Of anders eens die xp firewall wel aanzetten, kans dat het dan beter gaat. Misschien ook niet, kwestie van proberen.

Bedankt al vast voor wat tips. Ga dit even proberen.
kan ik het ook weer terug draaien in mijn systeem herstel?
Heb die eerst aangemaakt voordat ik Service Pack 2 er op heb gezet. Of geeft dat problemen?

Daarvoor moet je NIET systeemherstel gebruiken!
Bij de installatie van SP2 kun je aangeven "bestanden archiveren".
Als je dat gedaan hebt, kun je gewoon via het configuratiescherm en dan software het SP2 de-installeren en dan draai je weer gewoon met het systeem zoals het draaide voor de SP2 installatie.

Je zou systeemherstel kunnen doen, maar ik zou dat als laatste redmiddel gebruiken, als sp2 er al af is en het funktioneert dan nog niet goed.
Er is zoveel verandert in SP2 dat het onverstandig zou zijn om SP2 te proberen er af te krijgen d.m.v. gebruik maken van het systeemherstel.

Oke bedankt dan wacht ik daar nog even mee.(kan altijd nog)
Er is inderdaad een boel veranderd.
Bedankt.

Thanks, BT

Heb je raad opgevolgd.
Internet explorer draait nu wel goed , maar MSN met spraak niet.
Heb een e.mail gestuurd naar MSN.
Antwoord binnen 24 uur.
Ik wacht af.

Wel is het zo BT dat die tip van die firewall wel goed werkt. Kwam er achter dat je bepaalde poorten hier mee in kan stellen. Dat heeft dus wel gedeeltelijk geholpen zeker voor explorer.

Graag gedaan Koos.
Ben reuze benieuwd wat ze zullen antwoorden omtrent het spraakprobleem van MSN.
Normaliter ligt dat echt aan uPnP, maar als je dat hebt en het werkte voor sp2 wel en erna niet meer dan moet er toch ergens iets verandert zijn. We wachten nieuwsgierig af.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan