- Waarderingsscore
- 1.230
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
Ja, dat zou beter zijn geweest, want "voorkeur" geeft aan welke partij ik zou prefereren. Ik heb niet perse een lichte afkeer van de PVV maar wel van de partijleider die in mijn ogen vaak te ver gaat. En nog erger... zijn eigen stemmers regelrecht belazert door A hard te roepen maar als je naar zijn stemgedrag gaat kijken blijkt dat hij meermaals B stemt. Dat noem ik keihard kiezersbedrog.Misschien had ik niet "(bedekte) voorkeur" , maar " lichte afkeer " moeten gebruiken...?
Mij kennende moet je weten dat mijn lichte irritatie niet in de context valt van wat we hier bespreken. Ik kijk niemand er kwaad voor aan, ga geen onzinnige rechtszaken beginnen, laat elke PVV stemmer in zijn waarde. Het is gewoon een mening. Maar ik zou het niet prettig vinden als iemand me zou zien als PVV stemmer, dus dat heb ik dan graag duidelijk, vandaar mijn vraag. Lijkt me niets mis mee. Verder dan een mening geven gaat het dus ook niet in mijn geval.
Begrip op brengen voor een ander zijn visie of mening is mijns inziens normaal in een fatsoenlijke discussie.
Dus niets te woordjes goed overwegen, ja misschien voor externe meelezers wel weer.
Tja daar zeg je zoiets, vroeger de Ambonezen heb ik ook nog meegemaakt, strenge opvoeding. Die is er overigens wel degelijk ook bij Marokkanen, althans bij een groot deel van hen. Want ik heb diverse Marokkaanse bekenden en enkele die ik zelfs vrienden mag noemen.
Helaas zijn er teveel waar te weinig aan opvoeding gedaan wordt, of waar men de jeugd niet meer in de hand kan houden. Iets wat je ook vaak genoeg bij Nederlandse gezinnen ziet.
Die worden dan weer vaak in opvanghuizen geplaatst. Nja het is allemaal wat. Ben blij dat mijn kids braaf zijn in elk geval.
Er staat mij ook nog iets bij over een regel v.w.b. politieke discussies. Ik kan me niet herinneren regels daaromtrent verwijdert te hebben, dus weet niet of dat hier of op een bevriend forum is geweest. Maar mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is, dus wie weet is dat vroeger wel ooit geweest.
Mocht er een belangrijke wijziging komen zal dat in het algemeen bekend worden gemaakt.
Politiek vertrouw ik ook voor geen meter, daarom juist wil ik nog eens proberen te bekijken of een partij die het goed voor heeft maar nog nooit in de regering heeft gezeten het heel misschien wel waar kan maken.
Als die in de regering komen en het blijft flut, zal ik persoonlijk ook nooit meer naar een politieke stembus lopen.
@Parabolica: Ik kan me goed vinden in je verhaal. Zo is het inderdaad, vele mensen maken vele keuzes en die zijn vaak verschillend.