Wat heb ik nodig voor ......

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
69
Wie kan mij in het kort uitleggen wat ik nodig heb aan programatuur om van een video 8 camara een opname naar dvd te schrijven.

vanalles(kort genoeg?) :biggrin: :biggrin:

Je hebt een videobewerkingskaart nodig die analoge signalen via een videobewerkingspakket kan omzetten in een digitale file (avi of mpg2).

Een voorbeeld van zo'n kaart is de pinnacle (miro) dc30, samen met een videobewerkingspakket zoals Adobe Premiere kun je dit gaan editten met als resultaat een avi-file. In Premiere 6.5 zit een (summier) dvd authoring pakket, maar daarvoor kun je ook een pakket als Ulead dvd-studio nemen.

Ohja, en zo'n camera als omschreven met bruikbare film erin en een volle accu.:biggrin:

Een goedkoop en naar het schijnt zeer goed alternatief is de Pinnacle Moviebox waarvan het kastje ontworpen is door F.Porsche. Er zijn 2 uitvoeringen:dv en usb, De dv maakt gebruik van firewire en heeft voor 20 min video 4GB hardeschijfruimte nodig, dus reken maar uit, een filmpje van 60 min = 16GB dv formaat. Dat kun je dan weer bewerken met de meegeleverde software (studio :cool: en omzetten naar dvd of (s)vcd geschikt formaat.

De usb (2) versie converteert realtime naar het mpeg2 formaat en heeft slechts 45mb per minuut hdschijfruimte nodig. Ook hier kun je weer met studio 8 bewerken en desgewenst naar dvd, (s)vcd schrijven. De prijs ligt tussen de 250 (dv) en de 210 (usb) euro. Je kunt de specs en de handleidingen dnldn bij http://www.pinnaclesys.com

succes

Grtz,

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan