Website bouwen

Nja, ik denk dat het "lat hoog" deels klopt en deels niet.

KK verwacht misschien meer van de gebruikers dan de gebruikers van zichzelf verwachten of schat ze hoger in dan anderen, dat kan ook.

HTML is misschien wel eenvoudig, maar het heeft mij (en ik ben dan toch al lang met pc's bezig) toch ook de nodige moeite gekost om te leren en sommige dingen weet ik nog steeds niet.

Veel gebruikers willen gewoon een gemakkelijke editor, iets waar je ook in kunt zien wat die codes allemaal doen of dat je gewoon tekst kunt invullen.

Frontpage mag dan misschien in jouw ogen slecht zijn, hij doet wel zijn werk goed (voor IE) en voor een gebruiker is het eenvoudig te bedienen en dat is gewoon vaak wat gezocht word.
Hij is trouwens niet by far de slechtste want dat is MS Word.
Daar kun je namelijk ook webpagina's mee maken door gewoon je document te maken en dan "opslaan als" en "html pagina" te kiezen. Al eens gekeken wat daar voor overbodige rotzooi in staat vergeleken met Frontpage?

Bij een door frontpage gemaakte pagina kom ik er nog uit, maar een door Word gemaakte pagina ziet ie er met IE wel mooi uit, maar qua broncode zie je zowat door de bomen het bos niet meer.

Kijk en als dan gevraagd word naar "een mooi programma" om een site te bouwen, en je krijgt dan als antwoord dat je een code moet gaan leren, dan is dat wel goed bedoeld, want in feite werkt dat het beste als je die code kent, doch dit is voor heel veel mensen niet weggelegd en wekt dan de indruk als zou men de lat te hoog willen leggen, terwijl het waarschijnlijk helemaal niet als zodanig bedoeld is, maar het eigenlijk wel gebeurd omdat zo'n code leren toch lastig is voor veel mensen, buiten dingen die daarnaast nog komen kijken als bijv. "tijd" en "zin" want bij degenen die het wel kunnen zitten er ook nog genoeg die er geen tijd en/of zin voor hebben.
Daar ben ik er ook eentje van overigens als het om html gaat, maarja door de jaren heen heb ik de meest belangrijke daarvan wel geleerd.

Zelfs als je frontpage gaat gebruiken lijkt het me wijs om het begrip te hebben van de code.
Okee, misschien niet helemaal kunnen schrijven, maar wel weten wat er staat. Op die manier zou je de troep die frontpage maakt misschien wat netter kunnen maken.

However, ik begrijp je standpunt, net als die van MAS3, maar ik denk dat als men slim is eerst even goed gaat lezen (deze posts dan).

De irritatie die een pakket als frontpage meebrengt omdat ie niet doet wat JIJ wilt. Het gedrag van een "zelfdenkende" computer tegen tegaan lijd tot meer tijd verbarssing dan gewoon de link die ik er bij heb gezet te lezen. En de taal een beetje beter te leren.... Maak dan maar je eigen conclusie.

G

Originally posted by Black Tiger
KK verwacht misschien meer van de gebruikers dan de gebruikers van zichzelf verwachten of schat ze hoger in dan anderen, dat kan ook.
Zie het als een compliment naar hoe ik naar collega's kijk
Frontpage [...] hij doet wel zijn werk goed (voor IE)
Tja.... *gaap*... sinds wanneer is het internet bedoeld voor IE, lees: alleen windoos gebruikers? Frontpage is dus gewoon niet goed. Maar laat maar zitten. De lat ligt momenteel blijkbaar op een betreurenswaardig dieptepunt.
:stupid:

Of we beginnen bij de cursushoek een 'Basiscursus HTML'! :)

Ik snap jullie best en ik schreef er speciaal bij "voor IE" gezien het feit dat mij bekend is dat hij niet goed werkt om een website voor alle browsers te maken.

In feite is het rommel, zonder meer, maar het probleem is dat de meesten toch nog IE gebruiken en iets gemakkelijks willen hebben om iets te bouwen. Al gauw is er dan de uitspraak "waarom verbereren, hij werkt toch?" Ja in IE maar de rest? Da's betreurenswaardig inderdaad.

Wel is het goed, net als Big_G zegt, om als je al bezig gaat, toch naar die broncode in Frontpage te kijken zodat je er ook iets van opsteekt.
Ik heb ook nog dingen in Frontpage gemaakt, maar nadien ga ik ze toch met kladblok nog openen en enigszins fatsoeneren, dit kan echter alleen als je iets van html code weet.

Natuurlijk is het 't beste als je gewoon kladblok kunt openen en dan fijn daarin html en/of php gaat programmeren, maar dat is vaak te moeilijk voor de meesten.

De lat ligt inderdaad te veel te laag, maar dat is helaas al begonnen met de invoering van windows 95 en een beetje met win 3.11.
Daarna is het de mensen steeds gemakkelijker gemaakt. Met de integratie van IE in windows heeft microsuf een enorme slag gemaakt die het de eenvoudige gebruikers makkelijk maakt "waarom een andere browser, we hebben toch al IE er in zitten", die ook het nadeel meebracht dat de compatibiliteit steeds meer verwaarloosd werd.
En dat is precies waar microsuf altijd op uit is geweest, zorgen dat zij marktleider en alleenheerser is en de regeltjes en normen kan bepalen zodat de rest geen kans meer heeft.

Gelukkig maken ze genoeg fouten in hun OS en vooral ook in IE zodat steeds meer mensen toch wat verder gaan kijken dan de neus lang is, en andere operating systems en browsers gaan proberen.

Hopelijk zet die trend zich ook door in het bouwen van websites zodat die ook weer aan de normale normen voldoen.

Er zijn genoeg mensen in de categorie die makkelijk juist goed vinden, of daardoor juist de computer gaan gebruiken: oma's opa's en mensen boven de 65...

Maar hobyisten die kaartjes lopen te programeren, alles van elke sat weten en hun hand niet omdraaien om een kaartje uit te lezen of het zoeken van een seca2 code...

Die kunnen zonder enkel probleem html en php leren... Da's voor hun simpelweg makkelijk ;)

Originally posted by BiG_G
Die kunnen zonder enkel probleem html en php leren... Da's voor hun simpelweg makkelijk ;)

HTML ok? maar php vind ik toch net effe iets lastiger maar goed het is te doen veel lezen mooi boek om mee te beginnen PHP voor dummy's
1 klein foutje en heel de pagina is naar de @??????????????????? juist ja maar je leerd er veel van.

Right. Voor wie met html iets wil doen: Kappen dus met Frontpage. Echt niet doen vanwege de grote berg onduidelijke bagger je er produceert.

Als je serieus webpagina's wilt gaan maken:
  • Lees nogmaals mijn 1e posting voor de start en een zeer goede boekentip. Overweeg dit boek aan te schaffen, te lenen of boven aan je verlanglijstje te zetten.
  • Meld je hier aan als je interesse hebt, zodat er bij voldoende interesse een minicursus ingeklopt kan worden.
  • Gebruik de vragenrubriek bij alle soorten vragen.
  • Wordt een gelukkig en blij mens.
Ik ben benieuwd hoeveel reacties er komen.

Tja, interessegebied he, niet iedereen die van programmes en hex-codes af weet, heeft ook computerdingen als hobby. Ben benieuwd wat er nog komen gaat.

Knip en plakwerk heeft voor mij prima gewerkt maar van het hele HTML gebeuren kan je als dummy (zoals ik nog) geen wijs uit worden.
Leuk is het wel om allemaal te weten en er zullen met mij nog zat mensen hier zijn die het willen leren.
en net als met allles zolang je de studie interessant vindt kun je iets leren zodra de interesse pleitos is dan leer je er ook niks meer van
maar tegen een cursus net als de netwerkcursus heb ik absoluut geen bezwaar

Nou da's in elk geval 1 liefhebber, hopelijk volgen er nog meer.

Het is echt niet zo moeilijk hoor fladder, het lijkt alleen moeilijk.
Je begint gewoon met de eenvoudige dingen te leren, en die kun je vergelijken met Word.
De B is vet, in html is dat ook alleen zet je er dan haakjes omheen dus dan word het <b> en als het einde vet is, dan zet je er een streepje voor </b> net als bij het quoten.
Zo is <i> cursief en <u> onderstreept. Op die manier geeft het zich ook nog codes voor kleurtjes, en als je dat al weet heb je al een aantal basisdingen.
Daarna heb je de img tags en links, valt best mee hoor mensen, als je de basis al kent, kun je de rest op je gemak doen want dan begrijp je ook sneller wat er staat terwijl het nu nog uit ziet als een wirwar van haakjes en aanhalingstekens en urls en weet ik veel.

ge kunt toch ook een gratis site maken met yahoo pagebuilder een heel mooi programma hier heb ik altijd mijn site mee gemaakt en vooral omdat ge gratis webruimte krijgt, is deze opgebruikt dan maak je gewoon een nieuwe account aan en ben je weer vertrokken.

kijk maar eens naar mijn website: dedoele.f2b.be

Site is tijdelijk niet beschikbaar dedoele.:)

Ja dat kan ook met pagabuilder, maar vaak heeft dat beperkingen. Kijk ik heb deze week bijv. voor iemand met zo'n online pagebuilder een pagina gemaakt.
Effe twee mooie tabelletjes erin en wat bleek? Ik had een foutje gemaakt. Nah, geen probleem dacht ik, editten we even die tabel zetten we een paar cijfertjes om.

Jammer dus, tabel editten was niet mogelijk, met als gevolg dat ik de tabelletjes kon wissen en opnieuw aanmaken.
Later een kolommetje toevoegen was ook niet mogelijk. De site met FTP uploaden ook niet, anders hadden we de pagina kunnen downloaden, even de html code editten en weer uploaden.

Dus het kan wel mooi worden, maar het heeft dus ook bepaalde beperkingen. Dan kun je beter leren te werken met een programma op je eigen pc wat je ook nog andere toegangswegen bied en waar je daardoor ook nog meer van leert.

maar ik begrijp het niet, ik kan zelfs een word of een exel dokument uplouden en erin zetten, gij hebt gelijk dat deze site soms vastzit dat is het nadele van deze site, maar ja echte volhouders die blijven proberen.

groetjes,

dedoele

webtemplates....
Nog makkelijker. Hoef je alleen nog maar je text te veranderen. Overal gratis te krijgen.

Dan neem je voor 1 euro pm een budgethosting ding die alles erop en eraan heeft zodat je je eigen forum erop kan knallen, en het lijkt net echt ;)

G

kan zelfs een word of een exel
Tja, kijk dan eens in de code wat een &%$(^%-zooi het is geworden. En lees dan de bovenstaande postings nogmaals rustig door.

Nog een mooi boek HTML voor Dummy's en zo zijn er nog wel een paar van deze mooie boeken waar je als beginnende website builder veel aan kan hebben

Ooit zag ik nog een ander boek met cd dat was html in 24 uur maar dat is alweer enige jaren geleden.

Maar voor wie plakken en knippen voldoende is moet dat gewoon doen en eventueel later is beginnen met dit soort dingen.

Nog een leuk programma is Coffeecup helaas heb ik daar helemaal niemand over gehoord heb terwijl een heleboel website builders dit gebruiken.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan