Weer een dvd naar de kloten!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Sorry dat ik het zo zeg, maar ik ben al een tijdje aan het vechten met de pc alhier. :confused:

Het branden van dvd's gaat al een tijdje niet meer, en de boel blijft in de buurt van 70% hangen, dus vaak wordt er dan gezegd dat dan de brander stuk is...

Nu vandaag eindenlijk een andere brander in de pc gezet, en verrek de eerste film die gebrand werd met dvd-decrypter, een img, ging meteen perfect...

Maar daarna de film proberen te branden waar het heel de tijd al niet mee ging, Tinkerbell, met dvd-shrink, en jahoor op een 70% hing de boel weer...
Daarna een andere geprobeerd maar daarmee hetzelfde.

Nu tussen de "gangen door" de laatste versie dvd-shrink gedownload, en weer geprobeerd, en nu is het nog niet weg, op 58% was het over???

Ook bij clone en nero zijn er problemen...

Is er ergens 1 of andere update oid geweest dat de boel niet meer werkt?

Want ik snap hem even niet meer. :confused:

Gaat het hem nou in dvd-shrink zitten???

Zojuist een bestand wat met shrink niet lukt, gebrand met clone, en daar gaat het wel mee?

Ik had nochtans de laatste versie van dvd-shrink gedownload en ge?nstalleerd...

Je had het zelf al gevonden?

Misschien wel?

Maar wat is het dan, dat dvd-shrink niet meer werkt?

Als dat zo zou zijn.

Nee dat niet, maar het branden van een dvd is niets meer of mider dan een stroom van data.
Dus als het niet meer werk ligt het aan het brand programma, zeker waneer je de brander hebt vernieuwd.
Ik zelf gebruik altijd Nero een officele versie, dus als ik problemen heb vervang ik de brander.

Het kan anders ook dat de poster slecht werk heeft geleverd.
Hij heeft bv slechte HD's op zijn pc hangen.
Of niet zo'n goede verbinding tijdens het uploaden.

Ik heb ook wel eens een dvd waar niets van te "bakken" is.
Of die niet opstart op de dvd player.
Soms meldt nero dat er iets fout is.
En vaak werkt dvdshrink dan wel goed.
Maar ook niet altijd.
Heb het eens gehad dat dvdshrink zelfs zei dat de video niet bruikbaar was.
Dan is er iets met het posten fout gegaan, of is er met de files geklooid.

Grtz.

Ik ben al een tijdje aan het klooien, en nu met de kerstvakantie heb ik even tijd om de dvd even te vervangen, zit ook midden in een verbouwing, en kom er nu dus achter dat het idd niet aan de brander ligt...

Maar er is op dit moment niet 1 film meer te branden hier met dvd-shrink, dus we moeten toch eens gaan zoeken wat er veranderd is???

Het branden blijf steeds op een 73% hangen?

Ik zou eens de dvdbrander eens verwijderen,en de pc opnieuw opstarten.
Als het goed is ziet ie de nieuwe hardware,en dan ik dat je probleem opgelost is

freggel1;197729 zei:
Maar er is op dit moment niet 1 film meer te branden hier met dvd-shrink, dus we moeten toch eens gaan zoeken wat er veranderd is???

Het branden blijf steeds op een 73% hangen?

Vraag, lukt het wel met andere programma's, zoals Nero of Alcohol.

Nero gebruik ik zowieso nooit (cpu vreter) gebruik meenst Ashampoo Burning Studio/DVD Shrink /Dvd -decrypter ligt eraan wat voor een bestand het is,

Brand gemiddeld 15@20 dvd,s per week met de bekende NEC Brander. en goedkoope Arita schijven. heb nooit geen uitval. haal alles binnen via een payserver. en hoef zelden te repareren.

Als ik boot dvd,s met nero, (winxp) brand in image, kan ik er niets mee.en met die andere genoemde proggies gaat het wel goed? dus gebruik nero al jaren niet meer. ik vind het een vervelende stukje software want hij nesteld zich overal in.

Grtz/sth.

Er is vandaag een nieuwe brander in de pc gezet, dus jou optie is volgens mij niet van toepassing?

Maargoed voor de rest van de replies/tips...

Alles lijkt werken het branden van img bestanen, ts en dergelijke gaat allemaal goed, alleen dvd-shrink werkt niet meer???

Ik heb vanavond een nieuwere versie erop gezet, maar ik zal eens kijken wat er gebeurt als er eerst alles verwijderd wordt, en dan een nieuwe install gedaan wordt.

Als dat niet werkt dan gaan we hier eens een andere pc aan zetten en kijken wat die doet.

Nou, smaken kunnen blijkbaar verschillen!

Ik gebruik al jaren alleen maar nero, een degelijk (Duits) produkt.
Het werkt altijd perfekt en geeft nooit problemen hier.
Ook de linux versie ervan werkt prima.
En als ik brand dan doe ik niets anders.
Immers in windowz is zoiets niet raadzaam!
Dat hij zich overal in nestelt heb ik nog niks van gemerkt.

Als je met een pay-server werkt is de kans groot dat je weinig hoeft te repareren.
Wat inderdaad ook het geval is.
Maar als je met de server van je provider werkt kun je het wel schudden!
Over de slechte retentie maar te zwijgen!

Grtz.

Kun je de dvd eens bij een lagere snelheid branden, ik heb een 8 speed brander maar als ik die op 8 * laat branden dan gaat het mis , brand ik met 4 speed dan gaat het goed.

Of dit nu aan de brander of de soort DVD ligt is mij een raadsel.

het is onduidelijk waar het precies aan ligt. Brander--- Geheugen--- snelheid PC of de gebruikte DVD

Heb net vandaag Dvd Shrink 3.2.0.15 van andre44 erop gejast en werkt perfeckt.

grtz/sth.

stephopper;197737 zei:
Dvd Shrink 3.2.0.15 .... werkt perfeckt.

grtz/sth.

Staat er hier ook op, maar blijft wederom op een 70% hangen???

Maakt mij voor de rest niet uit wat een ander van een bepaald programma vindt, of het een duits produkt is, of iets met snelheid?

Het heeft altijd gewerkt, en nu na vernieuwen van dvd-brander en programma werkt shrink nog steeds niet?

Ik weet nou niet of ik gek ben, maar als hardware vernieuwd is en andere programma's wel hun werk doen dan moet het toch aan shrink liggen?

Het was voor mij altijd het favoriete brandrogramma... :confused:

stephopper;197733 zei:
Nero gebruik ik zowieso nooit (cpu vreter)

Grtz/sth.

Wordt momenteel iets door Nero gebrand; CPU gebruik schommelt rond zo'n 10%, dus dat valt (bij mij) wel allemaal mee.

Ja matrix, daar zeg je wat!
Wat is de raadzame brand snelheid?

Die van mij kan 16X, maar doorgaans zet ik hem op 6X.
Echter een enkele keer vergeet ik het en brandt hij op maximale snelheid, dus 16X.
En dat ging ook goed.
In dit geval gaat het om (verbatim) dvd's waar ook opstaat dat ze 16X zijn.
Dus wat de brandsnelheid bepaalt/beperkt, ik heb geen idee!
Ook nooit eenduidige info over gevonden.

Grtz.

Soortgelijk probleem ook ooit eens gehad, nieuwe brander etc, maar niks werkte.

Van sjagerijnigheid op een gegeven moment format c gedaan, alles opnieuw geinstalleerd, en probleem was weg. Dus Als je tijd genoeg heb ;)

Of voor films probeer eens clonedvd,die gebruik ik altijd

Mr Blue Sky;197740 zei:
Wordt momenteel iets door Nero gebrand; CPU gebruik schommelt rond zo'n 10%, dus dat valt (bij mij) wel allemaal mee.

Als ik met nero brande hoefde ik niks anders te doen of het branden mislukte. maar goed ieder heeft niet dezelfde hardware. en is moeilijk te vergelijken.

De ene heeft baad bij nero en de andere gebruikt soortgenoten. nero heeft mij te veel eigen dingen die andere proggies niet vreten.

Ook kom ik hem tegen als ik bv mp3/ pictures wil openen ik moet dan de hele zaakje opnieuw toekennen aan bepaalde software die ik voor nero instalatie gebruikte.

Ook vind ik nero erg groot vergeleken met andere brand proggies van een paar mb.die net zo goed werken.

Maar goed gelukkig zijn er uitwijk mogelijkheden en heeft eigen zijn iegen ervaring.en brand dvd altijd op Max 16X geeft het ook netjes aan in brandproces. heb een simple pc met p4/2400 768 mb.

grtz/

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan