Weerstation met USB2 aansluiting

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
795
Punten
113
Leeftijd
74
Ik heb ooit een weerstation gekocht die temp, windsnelheid, windrichting druk, tendens en aantal druppels water bijhoudt in het intern  geheugen.
Ik heb een weerhut gemaakt van louvredeurtjes en daarin de temperatuur/transmitter sensor geplaatst.
Met behulp van 25m telefoonkabel de windmeter boven het dak laten uitsteken 2m boven de schotel. Regen meter 5m tegen de schutting.
Tevens in het weerhok een USB fan gemonteerd voor extra circulatie.
Windrichting windsnelheiden temperatuur weergave zijn redelijk nauwkeurig.
Temperatuur vergeleken met weerstation Almelo en temp appje is bij mij 0.1--0,2 graad hoger windsnelheiden winrichting kloppen ook redelijk. Werking is zoals een bedraad fietscomputertje magneetje en glasschakelaartje.

Nu kan ik deze weerstation met een usb2 kabel op de laptop aansluiten en de gegevens verwerken
Ook alle actuele waardes zijn zichtbaar, maar ik.heb daarvoor een lange kabel nodig en moet deze van mijn 'GOOGLE GIRL' netjes wegwerken wat eigenlijk onmogelijk is maximale lengte van 5 m. zou een usb verserker kabel van 10m kunnen aanschaffen maar het blijft klungelen
Het weerstation dichter bij mijn ligplek brengen is net te ver voor goede ontvangst.

Dus de vraag luidt. Bestaan er usb transmitter/receivers die de afstand wireless overbruggen en als die er zijn is dat betaalbaar ?

Weerstation is PCE-FWS 20

usb 2.0 en 3.0 kunnen een maximale lengte hebben van 30 meter

Bron: hier

Ja dat klopt met een speciale kabel waar een signaalversterker zit ingebouwd. Dat had ik ook al vermeld.
Maar alleen draadjes dan is de lengte van USB2  maximaal 5 meter usb 3 max 3 meter
Toch bedankt ga eens kijken wat dat kost en hoeveel meter ik in principe nodig heb om alles netjes te verbergen.

Zo langzamerhand wordt mijn hele netwerk een grote spaghetti brij

Ieks 5m actief 15?

30m USB2 wordt gecreerd met 6 kabels met signaalversterker van 5m dus 90? --->ammenooitnie

Tijd voor een een GOOGLE Home ipv Google girl. :biggrin:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan