wel of niet dreambox

D

dalton

hoi
ik lig met mij eigen in dubio of ik wel of niet een dreambox
ga kopen
ik vind wel dat de 7000-s veel te koop word aangeboden???
ik heb nu een humax 5400 met de emu erin
ik voorzie zelf de software ,setting en de key-bin voor de humax
ik zet die er zelf in
stelt niks voor. ik verveel mij met mijn humax ik wil meer.
tv kijken doe ik dus bijna niet
omdat ik pas 2 jaar computer ervaring heb twijfel ik.
ik zet mijn xpprof er zelf op en zo,n 30 anderen programma,s maar ik
ben bang dat ik de dreambox niet aan kan bij gebrek aan pc kennis omdat ik gelezen heb dat alles via de pc loopt
maar dat doet de humax nu ook
ik weet niet of de kinderziektes nog in de dreambox zitten
net zo als 2 jaar terug???
een hd is voor mij niet echt noodzakelijk
ik geloof dat er een nieuwe lijn uit is het platte model 5cm hoog
ik ben hiermee een beginneling ik hoop dat iemand mij een advies kan geven of wat uitleg
gr en bedankt dalton

Nou heb hetzelfde probleem hier,, alleen heb ik inmiddels een 7000-S hier staan,, maar ben vandaag 2 uur bezig geweest maar wat ik ook probeer,, via internet of serial,, krijg er geen moer in,, kan niet connecten en kan er dus geen firmware of wat dan ook inzetten,, en heb echt gedaan wat er bij sjerom staat.

Zal wel aan mij liggen maar snap gewoon niks van die ip instellingen enzo,, maar gedaan wat er bij sjerom staat.

Voorlopig maar weer in de hoek gezet want heb er geen tijd voor om er nog langer mee te klooien.

Plus dat ik me afvraag wat de meerwaarde is tegenover mijn topfield,, volgens mij krijg niks meer of minder met deze voor mij op het ogenblik night mare box. :(

effe testen of ik nog kan editten lol

Jack zet maar ff een flesje Whiskey klaar, ik ben onderweg...

GR Fred.

Originally posted by jack
Nou heb hetzelfde probleem hier,, alleen heb ik inmiddels een 7000-S hier staan,, maar ben vandaag 2 uur bezig geweest maar wat ik ook probeer,, via internet of serial,, krijg er geen moer in,, kan niet connecten en kan er dus geen firmware of wat dan ook inzetten,, en heb echt gedaan wat er bij sjerom staat.

Zal wel aan mij liggen maar snap gewoon niks van die ip instellingen enzo,, maar gedaan wat er bij sjerom staat.

Voorlopig maar weer in de hoek gezet want heb er geen tijd voor om er nog langer mee te klooien.

Plus dat ik me afvraag wat de meerwaarde is tegenover mijn topfield,, volgens mij krijg niks meer of minder met deze voor mij op het ogenblik night mare box. :(

Dat had ik dus voor 4 maand gelee hier LOL. Maar door veel lezen en lezen kom je er wel. Hee jack succcesss met je droombox hulp is onder weg las ik LOL

dat bedoel ik nu jack
ik denk dat ik toch iemand moet gaan zoeken die bij mij in de buurt woond waar ik op terug kan vallen
ik heb nu 4 jongens hier thuis geleerd hoe het met de humax gaat
en die doen het goed
ik heb het alleen moeten doen kost meer tijd maar het lukte
ik kijk nog wel hoe of wat
gr dalton

Hoi Dalton je hebt pm

Het kan niet zo zijn dat er mensen een Dreabox kopen en dan om welke rede ook deze weer in de doos doen omdat ze hem niet aan de gang krijgen.

Naar mijn mening is er al veel op dit bord geschreven he je iets moet doen en waar je op moet letten.
Ik denk ook dat het waar is als men weinig kennis van de computer heeft om het een en ander aan de gang te krijgen.

Maar op het internet bij onze vrind Sjerom staat hoe je dat van begin tot het eind moet doen, normaal mag je geen links plaatsen, sorrie ik doe het wel http://dreambox.sjerom.com/ .

Als je dan noig vragen hebt, kun je ook nog naar de Chat, daar kun je direct geholpen worden.

Groetjes Bert

Ik heb zelf de ervaring als je wat nieuws koop en er is iemand die je even op weg help is dat wel erg fijn.
Kweetniet heb ik ook op die manier geholpen met zijn dreambox en in tussen red hij zich prima zelf.
Nogmaals het gaat vaak om dat ene zetje in de rug en dan gaat het verders prima.

Originally posted by dalton
ik denk dat ik toch iemand moet gaan zoeken die bij mij in de buurt woond waar ik op terug kan vallen
Zorg dat je een internetverbinding hebt. Dan wordt via Duckfiles.org meteen aan deze wens voldaan! ;)

Oja, woond is med een t, dachd ik. :biggrin:

@Jack: Je kunt een dreambox nu echt niet gaan vergelijken met een Topfield, dat is een compleet andere klasse.
De Dream is bijna een pc op zich en technisch gesproken kan hij dingen waar de Topfield alleen van kan dromen, net als andere ontvangers.

Als je goed oplet dan zie je dat 't best geen dreamupLAN kunt gebruiken maar de gewone DreamUp, en in dat geval moet de Dream verbonden zijn met je pc middels een nullmodemkabel.
Geheid dat je dan ook een image er in krijgt.

Met die ip adressen is allemaal totaal geen probleem, maar men moet zich dan wel een beetje moeite doen om die cursus netwerken voor beginners aan te houden die ik onder andere speciaal voor dit doel geschreven heb en onderaan in het cursus forum op het board staat.
Het ip gebeuren is in feite een vrij strakke techniek waar je niets fout kunt doen indien je gewoon de richtlijnen en voorbeelden uit die cursus volgt.

En dan ben ik het nog met andere sprekers eens dat je altijd nog vragen kunt stellen over waar je precies vast zit en wat het probleem is.

Iemand die een nieuwe Dream koopt en hem na een paar dagen weer in de doos stopt omdat ie er niet wijs uit komt doet gewoon onvoldoende moeite ervoor om er ook even goed voor te gaan zitten of is gewoon zo a-technisch aangelegd dat deze ontvanger niet geschikt voor hem is.
Maar in het laatste geval zou hij dan ook niet met een Humax en de binfiles voor de emu overweg kunnen.

Ik heb nergens gezegd dat die weer in de doos zit,, alleen effe apart gezet omdat ik gewoon effe geen tijd heb om het allemaal uit te proberen,, heb vandaag 2 uur zitten rommelen en proberen,, morgen misschien weer wat tijd of volgende week,, bedoel alleen maar te zeggen dat ik hem niet zo nodig direct spelende hoef te hebben.

Maar als iedereen mij kent ga ik hem echt wel werkend en onder de knie krijgen hoor,, en misschien eigenwijs maar wil het eerst zelf proberen enals dat echt niet gaat lukken ga ik wel ver vragen,, maar dacht dat het de hobby was om het zelf uit te vinden.

Uiteraard had ik de gewone dreamup genomen met een nullmodem kabel aan mijn pc maar dat werkte niet.

Originally posted by jack
bedoel alleen maar te zeggen dat ik hem niet zo nodig direct spelende hoef te hebben.
Daar is niets mis mee. Integendeel: Zelf heb ik drie weken met veel plezier met de Dreambox zitten spelen, voor ik de moeite nam het dak op te klimmen en de nieuwe schotel met Stab te installeren.

Het heeft er iets mee te maken dat het januari was, en iets kouder om op het dak te gaan spelen. Maar de hoofdzaak was toch dat ik al vermaak genoeg had met de Dreambox aan mijn netwerk.

Originally posted by Kerstkonijn
Oja, woond is med een t, dachd ik. :biggrin:

Nee hoor:

Ik woon
Hij woond
Wij woonden

Tssssssskkk, KK dat jij op spelfouten let op een forum, had ik niet ged8!

@jack
heb je bij sjerom al onder dummies gekeken
staat goede info
wat bt er neer gezet heeft is ook handig
ik heb bij patrick de setting editor gehaald
de setting van pet123 ziet er goed uit
alleen staat er nog geen droomdoos hier lol
er is nog genoeg te lezen
gr dalton

Ja Dalton,, dat heb ik gedaan en ook precies gedaan wat daar stond onder flashen ,, ook wat BT zei,, pc verbonden met een nullmodem aan de dream,, maar ook als ik dan dreamup opstart en connect klik en dan de dream aan zet gebeurd er niks.

Denk dat ik dummer dan dummy ben,, maar blijf wel proberen. :)

@ Jack.
Vraagje Jack heb je er wel een harde schijf in zitten?
Er is al eens een discussie over geweest over het wel of niet aanwezig moeten zijn van een harde schijf maar men zegt dat je problemen kan krijgen zonder.

Nee zit geen HD in,, heb ik toch niet nodig,, ben niet van plan om op te nemen en zo,, wil alleen zoveel mogeljjk zenders kunnen kijken.

Een HD kan je ook gebruiken om:
  • meerdere images op te zetten (Bij multiboot)
  • pluggins etc op te zetten, zodat je geheugen niet vol loopt
  • internetradio zenders op te zetten
  • euh... kom ik later wel op
Het is een leuke bijkomstigheid dat je er ook op kunt opnemen. Maar ik durf te betwijfelen of dat de hoofdreden is.

Daarnaast kan je nog allerlei subredenen maken. Zoals het in te zetten als back-up station van alle pc's in huis. Reuze handig dus.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan