Welk image is goed voor de 7025+ ?

R

Ralf Hover

Ik heb gisteren mijn eerste dreambox gekocht, een 7025+. Ik zoek nu een image voor de 7025+ . Kan iemand mij op weg helpen

Met vriendelijke groet,

Ralf

Hoi Ralf en welkom op Satellite Fun.

Ik heb je vraag even verplaatst, want het is beter als je aparte vragen hebt of vragen die afwijken van andere threads, dat je even zelf een eigen thread aanmaakt met je vraag.

Doch bij deze heb ik hem even voor je gemoved naar een nieuwe thread.;)

Op de 7025 was Gemini een goed image, doch ik weet niet zeker of deze ook goed werkt op een 7025+ of dat die voor de 7025 wel gebruikt kan worden op de 7025+ dus hopelijk krijg je snel antwoord van een andere 7025+ bezitter of iemand die er verstand van heeft.

Bedankt.

Dat is goed ik wacht wel even af.

Met vriendelijke groet,

Ralf

Zelf heb ik ook geen 7025, maar ik heb hier wel een link voor je met een goede firmware voor je. http://www.ronaldd.nl/downloads.php De meeste gebruikers zijn er erg tevreden over. Echter zijn er soms kleine aanpassingen nodig. Dus ook hiervoor weer een link met bekende kleine issues.

http://www.s**4**l.com/forums/showflat.php?Cat=0&Board=dreambox&Number=1440261&page=0&fpart=all

succses

Greetz Kersen

Het gaat niet om de 7025 maar om de 7025+ da's een klein verschil.

Ik hoor de meeste 7025 bezitters goede woorden geven over Gemini 4.0 (de 4.1 geeft op diverse ontvangers wat probleempjes), maar het is me niet bekend of die 7025 images ook voor de 7025+ geschikt zijn.

ja, daarvoor de laaste link he. Hier staan kleine problemen van mensen die de 7025 op de 7025+ hebben staan. Dus is het mogelijk om de image van een 7025 op een 7025+ te zetten. De problemen worden verholpen (aldus de link) in de nieuwere images.

greetz roel

Gebruik zelf de laatste image van Ronaldd in de 7025+. Ik heb alleen een kleine aanpassing gedaan om de teletekstknop te laten werk. In het bestand 'bootup' (in map etc/init.d) de volgende toevoeging doen:

echo 95 > /proc/progress

cd /dev/dbox

ln -sfn oled0 lcd0

Daarna de box herstarten en de knop doet het weer.

Dit is alleen een probleempje bij de 7025+ en niet bij de 7025S.

Met Gemini 3.1 had ik het probleem dat de box vastloopt als je hem op standby zet en de LT image is zo uitgebreid dat hij regelmatig vastloopt. Vooral bij meerdere opnames tegelijk. Het probleem met de LT image had ik ook met de oude 7025S.

Bedankt :).

Ik heb de schotel gisteren op het dak gezet nu nog de kabels trekken en dan van het weekend flashen. Ik heb de reviews gezien en het ziet er goed uit. Tevens bedankt voor de commando's om de teletext actief te maken. Kunnen we van het weekend fijn met de receiver spelen.

Greetz Ralf

Inmiddels de LT image "The Third Callenge (Svp1)" bekeken. Door de laatste CVS van 19 november heeft hij het voordeel over Ronaldd dat je bij de 7025+ de display kan dimmen. Bij mij valt alleen soms spontaan het geluid uit. Een totale reset geeft dan weer de oplossing. Zal hem er een tijdje op laten staan om te kijken hoe deze image zich verder houdt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan