Tja ik had het ook al over mijn oude auto's, maar ook de brommers behoren nu tot de oldtimers, want het is al vaker gebleken dat het merendeel wat hier komt/zit 40plus is.
Zelf heb ik dus in mijn brommertijd altijd met en Yamaha gereden, een F5B...
Met deze cylinder liep dat ding een kleine 40 kilometer per uur.
Je had 4 versnellingen, en dat was het...
Maar na wat sleutel en vijlwerk, ging hij met de originele cylinder en een afgevlakte kop al snel richitng de 60 of 70.
Maar dan ga je het krijgen die van je maat terkt sneller op, dus een grotere carberateur erop, 17mm, een andere uitlaat, 100CC of een expansie, en wat spelen met de tandwielen, kleiner voor en groter achter om sneller op te trekken naar de top, of andersom voor een hogere snelheid...
en desnoods een andere cylinder, voor mij een FS1, of voor een ander met een Kreidler een 70CC oid... en om dan maar niet te spreken over de waterkoeling...
Mooi als je daar weer naar zit te kijken.
Zelf heb ik dus in mijn brommertijd altijd met en Yamaha gereden, een F5B...
Met deze cylinder liep dat ding een kleine 40 kilometer per uur.
Je had 4 versnellingen, en dat was het...
Maar na wat sleutel en vijlwerk, ging hij met de originele cylinder en een afgevlakte kop al snel richitng de 60 of 70.
Maar dan ga je het krijgen die van je maat terkt sneller op, dus een grotere carberateur erop, 17mm, een andere uitlaat, 100CC of een expansie, en wat spelen met de tandwielen, kleiner voor en groter achter om sneller op te trekken naar de top, of andersom voor een hogere snelheid...
en desnoods een andere cylinder, voor mij een FS1, of voor een ander met een Kreidler een 70CC oid... en om dan maar niet te spreken over de waterkoeling...
Mooi als je daar weer naar zit te kijken.