Welke brommer hebben we gereden en wat kosten ze nu???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.434
Waarderingsscore
716
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Tja ik had het ook al over mijn oude auto's, maar ook de brommers behoren nu tot de oldtimers, want het is al vaker gebleken dat het merendeel wat hier komt/zit 40plus is.

Zelf heb ik dus in mijn brommertijd altijd met en Yamaha gereden, een F5B...

Met deze cylinder liep dat ding een kleine 40 kilometer per uur.

Je had 4 versnellingen, en dat was het...

Maar na wat sleutel en vijlwerk, ging hij met de originele cylinder en een afgevlakte kop al snel richitng de 60 of 70.

Maar dan ga je het krijgen die van je maat terkt sneller op, dus een grotere carberateur erop, 17mm, een andere uitlaat, 100CC of een expansie, en wat spelen met de tandwielen, kleiner voor en groter achter om sneller op te trekken naar de top, of andersom voor een hogere snelheid...

en desnoods een andere cylinder, voor mij een FS1, of voor een ander met een Kreidler een 70CC oid... en om dan maar niet te spreken over de waterkoeling...

Mooi als je daar weer naar zit te kijken.
 
Royal Nord , inderdaad 18 t kw voor 36 achter , 17 mm Encarwi carburateur , ook 4 versnellingen .
Kostte destijds nieuw ± fl 1000.- , nu hoor ik prijzen van 10-12.000 Euro .
Had ik maar niet weggedaan , maarja ik wilde toch zo graag een auto , nouja auto , een R4 .
 
Ja dat was een mooie tijd
Ik had ook een Yamaha Paars een van de eerste met een kliponstuur zonder helm maar met lang haar.

Ik werkt toen bij een Fiets/Bromfiets zaak,dat was mooi we kregen ze binnen in houten kratten zonder voorwiel en zonder stuur er aan, dat zat er los bij

Het mooiste was dat we ze daar opvoerde en er moest veel test gereden op worden een keer raden wie dat mocht doen
en het gekke was dat als ik mijn stof jas met naam van de zaak aan had de Politie je niet aan hield.

Nee raar die kwamen daar ook voor hun zoontje effe beetje sneller laten maken.

Das lang geleden.

Gr. Nollie
 
Ahum welke Brommers ik heb gereden en heb gehad.
We beginnen met de 2 x Hash Puch hoog stuur 3 versnellingen handbakkie reed 75 de 3 versnellingen voet reed 60.
Toen een Zundapp KS50 geforceerde koeling met 17mm carb reed 80 met 3bak hand versnelling waar nog wel eens de uitlaat ondervandaan donderde onderweg dat gaf me een herrie.
Ik heb ook nog een peugot gehad automaat.
Honda crosbrommer 80cc reed op weg ongeveer 110.
Een paarjaar geleden nog een Aprillia scooter gehad area51
reed ongeveer 95.

In Rotterdam gingen we altijd naar Fred Motoren voor onderdelen ik ben er een tijdje geleden nog eens geweest en de eigenaar van toen was er toevallig en die kende me nog ahummmmm.
 
Hou op, moet dat nu ook al met brommers? LoL.:biggrin:
Begonnen met een Vespa Ciaou, een rode Kreidler met 3 handversnellingen, een Puch dingens met 3 handversnellingen met zo'n hoog stuur, en dan eentje waar ik lang op gereden heb een Zündapp TS50 meen ik, leek in elk geval heel veel op de KS50.
Daarna een heel genot qua vering, dat was een Yahama alleen ben ik het model vergeten, was niet dat off-the-road model maar die andere, geen FS1.
Daarna nog wat Vespa's en toen een paar Scooters gehad.

Ah.. viel me net weer in, die Yamaha van me was een Yamaha RD.
 
ik begon met een peugot (moest van mijn vader dat schakelen vond hij maar gevaarlijk) met zo`n soort variomatic die koste dacht ik 600 gulden. ik had al gauw door dat als je een buisje weg liet uit de uitlaat hij zo`n 10 kilometer harder ging. daarna een yamaha en daarna nog een zundapp, maar die had ik allemaal tweedehands gekocht wat die toen nieuw kosten weet ik eigelijk niet.
de laatste zundapp was meer omgebouwd tot crosser en die staat nog in griekenland in de kelder van mijn tante. ieder jaar vraagt ze of ze hem weg mag gooien maar dat mag natuurlijk niet. denk als mijn zoontje wat groter is ik hem weer aan de gang ga maken.

gr blokker
 
Mijn eerst brommer was een Puch...
Die werdt uit de kelder van de school met u-slot erop gejat....:(

Tot overmaat van ramp werd de volgende een Tomos...
Wat een kut ding,, Een opa met een rolator kwam me nog voorbij :)
toen ging de benzine tank lekken.. dus die heb ik aan een turk verkocht
de man is nog kwaad op me :)

Toen kreeg ik net als blokker een peogeot automaat..
Was best een mooi ding. Soort Offroad cross model....

voor vervolg van mijn voertuigen moet je kijken bij de auto's
 
Ik vergat nog iets wat ook onder de brommers viel ahum ik heb 2 Aixams gehad brommobielen eentje heb ik totaloss gereden met slechtweer regenbui en er lag olie op het weg dek hup tegen een lantarenpaal aan, de andere heb ik verkocht ze reden geen van bijden de standaard snelheid 80 was geen probleem bij de laatste.
 
Ik ben begonnen met een Puch maxi. Helemaal opgeknapt, gespoten, veel te veel geld in gestoken en weer verkocht.
Daarna wederom een Puch gekocht en het hele verhaal weer van voor af aan.
Hierna voor een prikkie een Citta Gilera gekocht. Heerlijke blokkies!
Deze voor veel geld verkocht en er een Vespa Ciao voor terug gekocht! ( HAHAHA Voor € 10,- ) Hier zo'n € 200,- aan versleuteld en weer verkocht voor € 350.00

Nu een Oude Peugeot GL 10 gekocht.
Wederom weer helemaal opgeknapt en deze houd ik maar wat langer aan denk ik.
Tis een fijn brommertje en geen helm plicht!!!
Buiten dat kost hij nog geen € 30,- verzekering per jaar gezien hij uit 1976 komt.
 
Ik had een Tomos, standaard was ie niet voor uit te branden
maar na het vergroten van de inlaatpoort van 8 mm naar 15 mm
en verstelbare sproeier zat de gang er wel in.
Lekker brede pijpen op het "potje" gaf een waanzinnig geluid.

Later nog een Puch, zelf voetversnelling aan gebouwd
en opgevoerd, menig bekeuring voor te hard rijden.
Het was altijd sport om uit handen van de politie
te blijven, die "krengen" reden op stevig opgevoerde
Kreislers of waren het Kreidlers(?), effe iets harder dan ik kon.

Holy shit wat ben ik oud. Alleen maar posten over vroegah.


Multispeed
 

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan