Welke ontvanger is het fijnste

S

Schumifan

Ha die hobby-isten,

Kan iemand mij adviseren, welke ontvanger op het ogenblik het meest gelieft is, en waarom dat zo is??

Thanx.

Hij is nog te krijgen. De Humax 5400 uiteraard. Multifunctioneel en een perfecte hackdoos.

Grtz,

Rob

Geef mij maar een topfield dit zijn heel degelijke ontvangers,perfecte ondersteuning met software update's via de satelliet.Zappen snel,hebben stab usals 1.3 welke perfect werken i.c.m.een diseq motor dus zeer gemakkelijk om een motor te installeren,hebben nooit last van dat het beeld soms ff blijft hangen zoals een humax.De topfield tf4000pvr vind ik momenteel de beste gezien prijs/kwaliteitsverhouding hier zitten twee tuners en een harde schijf in.Opnemen op het ene kanaal en televisie kijken op het andere kanaal.

Sammy 9500,au op Viaccess en au op Nagra Embedd.
Dus niks module bak.

Prima Doos die Sammy 9500.

Al heb zelf ook goede ervaringen met de Arnion 6410 pvr maar ook met de Humax 5400

De Arnion Slecht verkrijgbaar maar de @sat ontvangers zijn het zelfde.

gr,

Thewizzard

Natuurlijk de Humax 5400......dat weet ieder kind!!!!!!!

de satrat

Welke ontvanger het meest geliefd is ligt ook wel aan je wensen natuurlijk.

Heb hier een humax5400 prima ontvanger maar vindt het beeld matig.

Had hier een xtreme maar zaten nogal wat bugs in was er niet echt tevereden over.

Heb nu de topfield 5000 en dit is voor mij de geliefde ontvanger lekker opnemen 1 of 2 zenders tegelijk, perfecte ondersteuning, kan mp3 muziek draaien, gif en jpeg bestanden laten zien, spel doom2 kun je er op spelen,enz enz verder nog geen echte problemen met deze ontvanger gehad.

Momenteel zijn de Topfields (4000 en 5000) naast de Dreambox wel de populairste modellen bij de hobbyisten. Al kopen de "normale" kijkers meestal een SECA doos (Philips, Pioneer, Nokia, Strong)

Verder is de 5400 ook prima maar meer van de laatste jaren.

UCAS bakken worden ook veel verkocht maar er is relatief veel gedoe mee.

als je het simpel wilt houden koop je een philips nieuwe firm erin en kijken maar....
groeten ad.
ps anders humax

Wat je simpel noemt als je dan later een motor wilt heb je een probleem met die philips en zoals bigfoot al aangeeft zijn die humax5400's achterhaald.

Beeldkwaliteit van de Humax 5400 en andere 5x00 modellen is toch wel minder dan de meeste andere modellen die nu te koop zijn....

uiteraard een Humax 5400

Wordt nog steeds nieuwe software voor geschreven.

goed met Diseq
goed in dolby digital
altijd up to date zenderlijsten op internet
6-1 kaartslot + 2 module sloten

Er zijn er vele tienduizenden van verkocht en de club van gebruikers/hobyisten is dermate groot dat er iedere keer wel wat nieuws voor uitgebracht wordt.

Ik ben een zeer tevreden 5400IRCI (de originele) gebruiker.

Goede (goedkopere) opties zijn @sat, Xtreme, Arnion.
Van horen zeggen: Samsung (geen ervaring mee)

Hallo,

Ik weet dat ik nu een open deur intrap, maar ik vind een Xtreme ook een fijne kijkkast!!
Ik kijk "wel eens" op forems en zie dat alle merken problemen hebben.
Er zit wel eens een "No Acces" in het beeld en als je tussen pak weg vijf satellieten hebt gezapt ben ik mijn signaal-sterkte meter wel eens kwijt, maar het is niet te vergelijken met de Hummie die ik vroeger had.
Een hele satelliet scan je in luttele minuten en je hebt 9000 opslagplaatsen.
Neem daarbij de Ucas-module zodat je met een fun er in Canal+ voor 0,0 Eurocenten kan kijken.
Ik heb eigenlijk maar twee satellieten die het bij mij niet doen, de Amos op 5 west en de Panamsat op 45 west en dat allemaal met de Usals instellingen! (kan aan een boom liggen)
Ik weet nog van vorig jaar, dat als ik met mijn Hummie satelliet nummer 12 opsloeg hij daar een vorige geheugenplek voor gebruikte, zodat als je de Hispa er in zette de Sirius weg was.
En de prijs is met pak weg zo?n 300 Euro best concurrerend te noemen.
Hebben we het ook nog niet gehad over de harde schijf die ik er in heb zitten "geweldig".
Als de telefoon gaat druk je op Pauze en als je klaar bent gaat hij gewoon verder waar je met kijken was gebleven.
Alleen de importeur is niet je dat.(Heeft vroeger waarschijnlijk bij UPC gewerkt.)

Succes Theo50

theo 50, je trapt inderdaad wel een beetje een open deur in.
Maar je bent wel eerlijk denk ik, ook ik heb een Xtreme en een Humax (is wel bekend denk ik) en zoals velen weten ben ik zeer ontevreden over de importeur (zakken vuller)

Er zijn best wel positieve dingen te vertellen over de Xtreme, zoals inderdaad de usals, deze werken bij mij gewoon perfect.
Ook Amos en Panamsat heb ik hier gewoon probleemloos.

Ik vind enkel dat je niemand een Xtreme mag aanraden omdat:
1. de garantie service ronduit slecht is, bij problemen geeft men de schuld aan het patchen.
2. Er vele Xtreme decoders zijn die na enige maanden niet meer werken met pentacrypt 1.09 en dus over moeten gaan op tetra, en dat heeft dezelfde beperkingen als Humax.
3. De service en updates vanuit de fabriek zijn stopgezet, dus mogen we niet verwachten dat er ooit een oplossing komt voor de vele bugs die er nu nog in de FW zitten.

De Xtreme is tegenwoordig niet duur en als je geluk hebt, en hij blijft werken met Pentacrypt 1.09, heb je een leuk speeltje, maar als je pech hebt..
Mocht iemand dan toch de Xtreme willen kopen, doe dat dan bij een dealer die geen zaken doet met Algevex, en maak duidelijke afspraken over garantie indien pentacrypt niet meer functioneert.

Fenzo.

Voor de prijs van een extreme heb je tegenwoordig ook een topfield3000 met magic module en dan ben je een stuk flexibeler.En ook de usals werken perfect wat heet:TOP. Diseq motor en topfield communiceren met elkaar d.m.v. hall sensor waardoor de schotel zichzelf nog scherper afstelt.

Heb hier 2 sammy's staan, soms denk ik om met 1 iets anders te nemen. ga dan weer vergelijken en blijf toch lekker bij de sammy's.

Als ik iets anders zou nemen dan wordt het toch een topfield 3000 tot nu toe.

Alhoewel de D-box2 ook wel leuk is. Met de dream heb ik nog niet gespeeld, omdat het eerste exemplaar al direct defect raakte wat ik hier had. Tevens hoor nog van veel kanten dat de eerste series allemaal de processors van defect gaan en reparaties erg lang duren.

Ik heb tot nu toe inderdaad de mazzel gehad, dat ik geen gebruik hoefde te maken van de onvolprezen Algavex garantie. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen , dat ik er Tetra-crypt in heb zitten.
Bovendien heb ik om echt helemaal niets te hoeven missen er een Axas module met Penta 1.11 in zitten, maar die voegt nou ook weer niet zo verschrikkelijk veel toe.
Ik zit zelf te denken aan een Dreambox 7000, maar als ik het zo lees hier en daar, moet ik eerst een cursus programmeren gaan volgen.
mvg Theo50

Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400 Humax 5400

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan