Welke ontvanger

V

Vin

Kunnen jullie mij een ontvanger aanraden, die ook op de PC aangesloten kan worden? Ik heb gehoord dat het merk 'protech'(of hoe je het ook schrijft) een goed merk is, die ook alle dingen direct van het internet af haalt, en dit elke maand(?) automatisch blijft update.

Bedankt voor de moeite!

Nee.

Als je geen informatie geeft over wat jij verwacht of wat je er mee wil gaan doen, kun je ook niet van andere verwachten dat ze een (passend) advies kunnen geven over wat je het beste aanschaft.

Lees dit stukje (klik!) van freggel1 eens door, met name het eerste berichtje.

Als je meer informatie geeft, kan men je ook een beter passend antwoord geven.

Laatst bewerkt:
Nee.
Als je geen informatie geeft over wat jij verwacht of wat je er mee wil gaan doen, kun je ook niet van andere verwachten dat ze een (passend) advies kunnen geven over wat je het beste aanschaft.

Lees dit stukje (klik!) van freggel1 eens door, met name het eerste berichtje.

Vanaf nu staat het onderwerp ook boven aan in dit deel van ons forum.

Als je meer informatie geeft, kan men je ook een beter passend antwoord geven.
Je kent het merk en de eigenschappen van de ontvanger ook niet?

Hoi Vin en welkom op Satellite Fun.

Gebruik a.u.b. niet de quote knop om berichten te beantwoorden en a.u.b. ook geen hele berichten quoten, zeker niet als je het antwoord er meteen onder zet, het is immers wel bekend waar je antwoord dan op slaat.:)

Wat Mas3 bedoeld is dat je het beste kunt omschrijven wat je allemaal graag zou willen.

Het merk Protech is mij persoonlijk bijv. totaal niet bekend. Nadeel van dat soort ontvangers wat alles vanzelf doet is dat het meestal afhankelijk is van servers in het buitenland.

Als die buiten werking worden gesteld (gebeurt wel vaker) dan kun je met de ontvanger bijv. alleen nog legale dingen.

Uit jouw bericht begrijp ik dat je toch ook liever nog wat extra's wilt. En dan kun je weer beter aan een andere ontvanger denken waarschijnlijk.

Maar daarvoor is het weer belangrijk om te weten wat je graag precies zou willen, 1 satelliet of meerdere, draaibaar of niet, wat extra mogelijkheden (illegaal kijken) etc., moet je kunnen kijken en een andere zender opnemen tegelijkertijd, of is het al goed genoeg als je de zender waar je naar kijkt kunt opnemen of hoeft de ontvanger helemaal niet te kunnen opnemen?

Dat soort informatie bepaald allemaal mede welke ontvangers we je kunnen adviseren.

Nee, die ken ik niet.

Niet zo vreemd ook want ik kom uit .NL

Protek is een ontvanger die twee verdelers heeft in .BE

Daarom is er iemand die dat ding aan je heeft voorgesteld; jij zit ook in .BE

Zover ik kan zien zijn ze hier niet te koop.

Die 9600IP heeft inderdaad een netwerkaansluiting en een comport volgens de specs.

Er is te zien dat 'ie automatische firmware updates kan uitvoeren via internet.

Het lijkt er op dat het een wannabee dreambox is.

Maar voor dergelijke ontvangers is dan een hele brede steun (lees veel hobbyisten) nodig.

En dan nog zijn er heel veel mensen die daar geld aan verdienen terwijl de overweging om zo'n ontvanger aan te schaffen bij het gros van de mensen is dat ze bepaalde dingen gratizzz of veel goedkoper kunnen doen.

Wanneer je niet precies weet wat je wil met een ontvanger, dan raad ik je deze zeker niet aan.

Ik heb heel even de gebruiksaanwijzing van het ding bekeken en ik kan niet zeggen dat ik ervan onder de indruk ben.

Wat de netwerkaansluiting er op moet weet ik ook niet; voor zover ik het zo snel ff kon zien is die er alleen voor het updaten van de firmware.

Heb net ff op het internet naar advertenties gezocht, iemand in Nederlands Limburg biedt er eentje aan voor € 229,-, das zo te zien ook de nieuwprijs.

Vind ik nogal veel geld.

Iemand in Antwerpen bied er eentje aan voor €130,-

Tijdens deze speurtocht kwam ik ook al tegen wat ik vermoedde:

Er is alternatieve software voor het ding die cardsharing of het uploaden van keys naar het apparaat mogelijk maken.

Als je zelf niet heel handig bent met computers en techniek in het algemeen, en zeker ook met de Engelse en Duitse taal, kom ik weer terug in de regel waarin ik spreek over brede steun.

Nee, die ken ik niet.
Niet zo vreemd ook want ik kom uit .NL

Protek is een ontvanger die twee verdelers heeft in .BE

Daarom is er iemand die dat ding aan je heeft voorgesteld; jij zit ook in .BE

Zover ik kan zien zijn ze hier niet te koop.

Het lijkt er op dat het een wannabee dreambox is.

Wanneer je niet precies weet wat je wil met een ontvanger, dan raad ik je deze zeker niet aan.
Zou graag TELE2 bekijken en de voornaamste Nederlandse zeders(RTL, SBS enzovoorts).

Welke raad jij, een Nederlander die graag zijn Nederlandse zenders bekijkt in Belgie, aan dan?

Laatst bewerkt:
Gebruik a.u.b. niet de quote knop om berichten te beantwoorden en a.u.b. ook geen hele berichten quoten, zeker niet als je het antwoord er meteen onder zet, het is immers wel bekend waar je antwoord dan op slaat.

sorry

Vin added 9 Minutes and 59 Seconds later...

Maar kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan het merk Dreambox? Wat kan die nou meer dan dat een andere kan? Heb zo'n idee dat jullie (bijna)allemaal Dreambox fanaten zijn!

Laatst bewerkt:
Nee, ben absoluut geen dreambox fanaat.

Maar ik heb er wel twee (verschillende) exemplaren van.

Want ik mag van mezelf zeggen dat ik wel enige handigheid heb in de bediening van zulk spul, en dat ik er een hobby van gemaakt heb om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn.

En of er dingen te verbeteren zijn.

Voor de meeste zaken die ik dan aanpak, is de lol eraf wanneer het eenmaal gelukt is.

Die dreambox was zo'n beetje de eerste ontvanger die op de markt verscheen, die onder Linux werkte.

Daarmee is het toegestaan dat je zelf zaken verbetert aan de firmware.

Dat is dus ook gebeurd, er werden zelfs zaken "verbeterd" die daar eigenlijk niet onder vielen.

Het resultaat was dat iedereen gelijk zo'n box wilde, om er dingen mee te doen die anders niet konden, of verboden zijn.

En omdat er zoveel geïnteresseerden in deze apparaten zijn, zijn er ook nogal wat apparaten die de kop op steken die soortgelijke mogelijkheden bieden (wat ik dus wannabee dreamboxen noem).

Grote probleem bij dergelijke Linux apparaten is dan wel dat als je er software voor maakt, je die software ook moet testen en aangeven wat er fout zit als je iets ontdekt.

Of gewoon dusdanig aanpassen dat de fout er uit verdwijnt maar dan moet je nog aangeven wat er fout was en / of je aangepast hebt.

Dat is het idee achter Linux, en de reden waarom Linux gratis is.

Ik heb geen idee hoe goed je met computers bent, of je Linux een beetje begrijpt of zoiets vlot kunt leren.

En of je daar de tijd en zin voor hebt.

Maar veel meer dan de helft van de gebruikers van deze Linux boxen zoals de dreambox, zijn er niet zo handig in.

En die steken dus ook de kop op met vragen over het ding.

Als je dan je vragen niet beantwoord ziet omdat niemand anders dezelfde ontvanger (met dezelfde software erin) heeft als jij, dan word je daar uiteindelijk niet vrolijk van.

En dat bedoel ik dan weer met hele brede steun, want je moet er echt niet voor bij de fabrikant aankloppen en de dealer trekt je zo twee ribben uit je lijf.

Sowieso moet je er rekening mee houden dat als je dingen doet met een ontvanger die die ontvanger er vanaf fabriek niet heeft kan, je uiteraard nul garantie aanspraak hebt.

Dit is exact dezelfde reden dat bedrijven kiezen voor Windows omgevingen op hun computers; de gebruikers kunnen er al mee overweg.

Er zijn wel goede alternatieven voor de dreamboxen.

De Relook boxen zijn al een aantal jaren te koop, en daar zijn de alternatieve mogelijkheden inmiddels ook behoorlijk uitgerijpt.

Bovendien zijn ze goedkoper.

Dan heb je ook de Reelbox, die is er in twee varianten.

Die zou zelfs meer moeten kunnen dan de Dreambox omdat er meer mogelijk is wat betreft hardware (denk aan cd/dvd opnemen).

Maar daar moet je echt op zoek naar ondersteuning (is dan wel te vinden).

Ik kan zo snel geen fatsoenlijke alternatieven bedenken die aan te raden zijn voor iemand die geen ervaring heeft met dergelijke ontvangers.

Een Nederlander die in het buitenland zit (ook wanner ie maar half in het buitenland zit) kan prima met een originele CDS goedgekeurde ontvanger aan de slag.

Hij kan ook gewoon het betreffende abonnement afsluiten.

Maar dan moet ie wel een Nederlands woonadres opgeven, bijvoorbeeld van goede vrienden of familie.

De rekeningen van het abonnement komen daar dan ook heen, en uiteraard moet je zorgen dat ze gewoon betaald worden.

Dit is de meest zorgeloze manier van werken, en ook de goedkoopste manier.

Want de ontvangers die je meer mogelijkheden bieden, kosten ook meer.

Wanneer je wil gaan kijken met een abonnement van iemand anders, dan ga je daar ook voor betalen.

Want gratizzz bestaat niet.

Dus of je geeft er wat anders voor terug, of (en dat gebeurt natuurlijk het meest) je trekt de portemonnee.

Overigens heb ik je posting met die dikke quote maar even aangepast.

Oke Bedankt voor je reactie.

Ik heb gehoord dat er boxen bestaan waar je TELE2 en de 'betere' Nederlandse zenders "gratis" kan ontvangen....Weet jij daar wat meer over?

Ben zelf niet aan het operatingsysteem linux(je bedoelt tegenhanger van Windows neem ik aan), maar kan er wel mee overweg als het zou moeten!

Alvast bedankt voor het antwoord!

Ben me hier een beetje aan het inlezen geweest over de protek 9600 het lijkt of als je hem installeert en aan het netwerk hangt dat er een aantal voorgeprogrammeerde zenders instaan die werken, dus zit er een illegale share ingebouwt.

Het lijkt er op dat de verdeler of importeur een aantal van die dingen heeft gekocht en zorgt dat de share werkt zolang hij ze niet allemaal verkocht heeft.

Als de partij verkocht is zal de share ook wel snel ophouden want dan is er niets meer te verdienen, althans zo gaat het altijd bij dit soort dingen.

@Vin kijk zelf wat je er mee doet, als de share op houd of de ontvanger dan nog bruikbaar is???

Met de/een Dreambox kan je flink hobby-en en er zijn veel mensen die dat doen dus is er veel steun en/of software voor te vinden. De DreamBox was dan ook nieuw in zijn soort door linux als OS te gebruiken dus zijn de mogelijkheden (software schrijven) door heel veel mensen opgepakt en zo zijn er hele leuke mogelijkheden ontstaan.

Er zijn nu heel veel merken met ontvangers die het zelfde proberen te doen om een graantje mee te pakken alleen of ze allemaal zo goed en lang ondersteund worden of gaan worden (door het merk en/of hobbyisten) valt nog te bezien.

Wat wil je nou eigenlijk echt doen met die ontvanger want om de "standaard" zenders en tele2 te kijken is eigenlijk al een hele simpele ontvanger voldoende waar je zo een Canal Digitaal Smartcard in kan doen (evt. dmv. CI module).

Om je dus een een goede kant van een ontvanger te sturen willen mensen dat graag weten want een dreambox of andere linux ontvanger is en kan heel leuk zijn maar je "moet" wel wat van pc's weten of mee om kunnen gaan en iets van linux kan heel makkelijk zijn.

Het laatste is natuurlijk altijd aan te leren want dat heb ik en veel meer mensen ook gedaan maar het kost je natuurlijk wel "veel" tijd ;)

@Aart44: Zoiets zag ik ook al, vandaar dat ik ook al schreef dat de pret zolang duurde totdat men de (meestal buitenlandse) servers ging afsluiten en dan moet je maar afwachten of je er verder nog iets mee kunt.

Met bijv. de Dreambox, maar ook de DGStation, Relook etc. kun je dan wel nog dingen.

@Vin: Met de door Mas3 genoemde benodigde kennis van Linux ben ik het niet helemaal eens. Je moet wel inderdaad wat pc kennis hebben, danwel je die toe-eigenen door ermee te spelen.

Hoofdzakelijk betreft het een paar programma's bedienen en FTP'en, en dat laatste doen de meesten ook als ze een website gaan uploaden naar een server.

Feitelijk heb je met het besturingssysteem Linux waar de Dream/Dgstation etc. gebruik van maakt heel weinig te maken, want het komt nauwelijks voor dat je via telnet zou moeten inloggen op de dream en dan met linux commando's moet werken.

Vandaar dat dit allemaal reuze meevalt. Met de Dream zijn echter gewoon ontzettend veel dingen mogelijk, vandaar dat er zoveel liefhebbers van zijn. Er zit een netwerk op, je kunt emulators installeren, elke kaart draait er zowat in, je kunt wat illegale zaken ermee doen zoals keys, cardsharing etc.

Dit kan overigens ook met een veel goedkopere DGStation. Maar die heef wel weer een ander aanzicht, andere menustructuur en niet iedereen is daar kapot van.

Ninjak schrijft dat er veel ontvangers zijn die een graantje mee willen pikken, maar feitelijk is de Dreambox de ontvanger die begonnen is met graantjes mee pikken, want de allereerste linux ontvanger, de moeder der linux ontvangers, was de Dbox2.

Deze is bij sommigen nog steeds populair.

Doch ik ben het met Ninjak eens dat de kennis die nodig is van pc's en linux vrij snel is op te bouwen.

Wat zijn zo de dingen die je kan doen op een Dreambox die het zo intressant maakt? Of is de enige echte reden dat je 'illegaal' je zenders kan bekijken op de een of andere manier..

Sorry voor de 'domme' vragen!

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden!

De dingen die je kunt doen op een Dreambox zijn o.a. het veranderen van skins, zelf bewerken of zelfs maken van settingslijsten, diverse firmware met allerlei mogelijkheden. Een goede ondersteuning (veel hobbyisten) en met name natuurlijk de mogelijkheden op illegaal vlak.

Lijkt me wel.:)

Overigens heb ik iets aangepast, bij het antwoorden graag links op de "Reageer" knop drukken of beneden op snel reageren.

De quote knop heeft men normaliter niet nodig.;)

Verklaar je nader? Waarom denk jij dat het wel intressant voor me is?

En maakt het uit welk type dreambox ik koop? Werk zelf bij de Media Markt, dus kan er wel goedkoop aankomen als ik wil!

Ik heb dat toch net al geschreven? Als ik het goed begrepen heb ben je geinteresseerd in de minder legale (dus illegale) mogelijkheden van een ontvanger. De Dreambox is daar bij uitstek geschikt voor.

Het maakt niet zoveel uit welk type je koopt. De 7025 is echter een stuk duurder en heeft een twin-tuner er in zitten. Dan spreek je al weer over mogelijkheden die je niet genoemd hebt zoals opnemen.:)

Je kunt ook de 500 of 500+ nemen, daar kan echter geen HD in als je later besluit om toch te willen kunnen opnemen.

Denk je er aan dat je dat later misschien toch wilt, dan ligt een keuze voor de DM600 of de 7020 meer voor de hand.

Maarja, nu ben ik allerlei dingen aan het aankaarten, feitelijk is het de bedoeling dat je voor jezelf wat zaken goed leest, dan voor jezelf bepaald wat je interessant vindt en wat je graag wilt kunnen met je ontvanger, naast het kunnen kijken naar NL en BE zenders en dit dan neerschrijven en op basis daarvan een goede keuze maken.

Maar ben bang dat ik die minder legale mogelijkheden toch niet ga begrijpen hoe het moet enzo.....Wordt dat ergens uitgelegd?

Bedankt voor de moeite he..

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan