Welke ontvanger

Tja dat is een probleem. Hier leggen we dat namelijk niet uit. Per pm heb ik je een link gegeven waar je dingen kunt downloaden zodat je bepaalde zaken via je afstandsbediening kunt doen.

We kunnen je bijv. wel helpen hoe je een plugin moet installeren.:)

Er zijn ook forums die soms wel zulke zaken uitleggen, dan zou je eens moeten kijken bij Hutsefruts (punt nl) of sat-television (punt com).

bedankt voor je hulp!!! Ga kijken voor die dreambox 500+ denk ik! Dat is volgens mij de beste optie voor me...

Ben zeer blij met je hulp!!!

Graag gedaan. Deze ontvanger moet wel gelijk van andere firmware voorzien worden, het is dus handig om gelijk een seriele nullmodemkabel erbij te kopen zodat je de pc middels de seriele nullmodemkabel aan je Dream kan aansluiten.

Het kan ook via netwerk, met bijv. Flashwizard maar als het mis gaat moet je toch die kabel hebben dus kun je hem ook gelijk erbij kopen.

V.w.b. de hulp, graag gedaan!

gaat het vaak mis dan? Ga een keer kijken naar flaswizard! Staat die op dit forum?

koop nu maar gewoon een standaard ontvanger met een orgineele kaart en een abo en je bent er van af geen geklooi of gedoe otnvanger aan en zappen maar

althans dit haal ik uit jou reactie die je geeft

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een 'gewone' kaartlezer en een CI-slot slot waar je dan je kaart in kan steken?

Zit hier een extra voordeel aan, of niet?

Ja het voordeel is dat je geen Ci module hoeft te kopen, scheelt weer ongeveer 50 euro.

Dan moet de ingebouwde kaartlezer wel geschikt ziijn voor de codering van je kaart.

Bijvoorbeeld een kaartlezer die geschikt is voor Conax en je steekt er een kaart van TVV (Mediaguard) in zal het niet werken!!

Moet canal digitaal en tv vlaanderen kunnen kijken.....zijn daar genoeg ontvangers geschikt voor?

Jazeker, maar als je gaat kopen zou ik er toch altijd even naar vragen.

Wie kan mij helpen aan een ontvanger met 2 cardreaders, of een oplossing om met een kaart van TV Vlaanderen + Canal Digitaal tegelijk????

Ik ken wel een apparaat dat zeker weten kan wat je vraagt.

Maar das weer een model dat niet meer te koop is.

Het is de X-sat cdtv 410 (MM).

Die heeft twee readers en het type met MM in de firmware heeft dus ondersteuning voor twee Mediaguard kaarten tegelijk.

Helaas is deze Franse club overgenomen door het Engelse pace en zijn de oude modellen "uitgefaseerd", na nog heel even onder het merk pace op de markt te zijn geweest.

Wat je wil kan in ieder geval met een eerder genoemde linux ontvanger, omdat je daar (eventueel per zender) kan bepalen op welke manier een en ander afgehandeld moet worden.

Wanneer je dit met een standaard ontvanger zou willen proberen, is er een redelijke kans dat het decoderen steeds even duurt omdat er uitgezocht moet worden welke kaart de juiste is.

Hoewel dat eigenlijk direct goed zou moeten gaan (omdat de zender een eigen ID heeft en de kaart laat weten bij welke ID hij hoort), schijnt het toch problematisch te zijn.

@Vin

Eén van je eerste vragen hier op het board was over de Protek 9600IP die wordt onder verschillende namen geproduceerd een andere naam en dezelfde hardware is de NanoXX 9600IP en daar heb ik vorige week een test van gelezen in de Tele-satellite na een weekje zetten ze het online en op pagina 30 kun je de test nalezen ook de rest kan voor een beginner interressant zijn, Tele-satellite.

Een ander ontvanger met twee kaartsloten is na de X-sat 410 die door @MAS3 is genoemd is de Vantage 221 maar daar weet ik zo weinig van om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen, misschien zelf even Googlen.:)

Ik draai in de dreambox met een conax en een irdeto kaart.

Dit gaat probleemloos.

Ik merk geen vertraging bij het zappen.

Voor de Nederlandse zenders gebruik ik cardsharing naar mijn andere dreambox.

Daar zit een seca kaart in van CD.

Het wil alleen wat vertraging opleveren als ik tussen de zenders met verschillende coderingen wissel. Maar dit verschil is de moeite niet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan