Welke simversie op DM800 clone?

bedankt dat je mij wilt helpen.

ga proberen met nul modem kabel.

heb op site gaan zien maar is chinees voor mij.

kan je mij niet vertellen wat ik precies moet uploaden met dreamup er staat daar zoveel op

dank u

 
Ja je moet de Dreamup gebruiken die daar staat bij de "no CA link" dat ding van Rapidshare anders wil hij niet flashen.

Dan moet je eerst een DM800 HD file downloaden hier vandaan neem er één naar keus er zijn er vele.

De bovenste zijn allemaal met SSL82F bootloader dat zijn de nieuwste kies er één uit Gemini of PLI of Nemesis en die flashen met Dreamup.

 
heb dat gedaan met dreamup en ik krijg nu op schermpje van dreambox terug ip adres maar na het connecten krijg ik op scherm van pc:no ca found by 2 nd stage loader.please contact support at dream multimedia.

sorry voor de last,had ik er maar afgebleven

 
Welk image heb je er nu precies opgezet met Dreamup?

In ieder geval heb je dit 2de stagepack nodig er zit een PDF in hoe het precies moet.

Dus probeer het eerst als volgt met Dreamup als hij flashen moet doe dan eerst alleen de bootloader 76 misschien is de stap wel te groot van bootloader 69 naar 82F die staat hier maar dat is maar iets wat ik verzin dat staat nergens.

Kijk daarna of je een IP krijgt met de STOP methode en kun je via het netwerk een nieuwe ferrari versie er op flashen.

 
wat heb ik gedaan:

dreamup gedownlad rapidshare.

dan dreamup opgestart aan dreambox gehangen met nul modem kabel

dan connect

dan doet hij een upload maar na upload komt op scherm van pc:no ca foundby 2 nd stage loader. please contact support at dream multimedia.

nu zou ik kunnen flashen maar dat gaat niet zolang dat venster erop staat,doe ik venster weg,gaat ook de flash knop van dreamup niet meer.

in het venster van dreambox staat ip adres.

 
Dus er staat helemaal geen nieuw image op ja geen wonder dat het dan niet lukt.

Zelf doe ik het zo koppel de Dreambox af zet hem naast de pc met een netwerkkabel en een nulmodemkabel er aan.

Klik op connect dan zoekt hij en vind je box en laat hem zijn werk doen dan krijg je dat NO CA weer en als hij nu niet wil flashen dat de flashknop niet aanklikbaar is dan enforcer of DM800 repair.ex naar de flashknop slepen daarna kun je flash aanklikken je image er op laden en gewoon flashen.

Lees de PDF goed die er bijzit bij de tweede stage pack dan zie je dat dat normaal is wat hij aangeeft.

 
zover ben ik ook alweer.

ik sleep repair naar flash knop,dan kan ik flashen, maar krijg altijd (big file)al vanalles geprobeerd ook bl 69 als die goed is natuurlijk.

wordt er zenuwachtig van

 
Ja ik begrijp het wel zelf heb ik ook een keer zoiets gehad als het niet lukt wordt je er een beetje moedeloos van, maar de aanhouder wint.

Dreammultimedia doet er alles aan om het voor de clonen zo moeilijk mogelijk te maken met dat steeds nieuwe bootloaders uitbrengen ze zitten nu met de 800 HD op SSL82 je wilt mij niet wijsmaken dat elke bootloader versie een verbetering is.

 
weet jij nog wat eraan tedoen is

 
zitten toch al een tijdje op SSL#84 secondstage-dm800-84.nfi

 
Laatst bewerkt:
weet jij nog wat eraan tedoen is
Helaas met deze info zou het moeten lukken mij is het toen ook gelukt, misschien op het clonen forum nog wat lezen dat er iemand het op een andere manier is gelukt.

 
eindelijk na veel vloeken en miljaren toch gelukt.

ik kreeg altijd 'file too big' en ben toen terug beginnen lezen,alhoewel ik weinig engels ken en op bepaalt moment las ik ,als er 'file too big' verschijnt bootloader 69 erin plaatsen met webloader,heb dat gedaan en het lukte.

heb er nu terug nabilosat geplaatst en blijf int vervolg er stilletjes af.

nogmaals bedankt want zonder u had ik het niet gekund,dank

 
Nou een mooi bericht de aanhouder wint, ja over file to big met bootloader 69 had ik ook ergens geschreven.

Maar eigenlijk ben je er niet veel mee opgeschoten je had Nabilo en hebt nu weer dezelfde Nabilo er op staan, maar goed je sim is geupgraded.

Hij zou nu juist geschikt zijn voor een nieuw image, maar je bent blij dat hij het weer doet en wilt er liever even vanaf blijven.

Je hebt er in ieder geval van geleerd je kent nu de meeste trucjes. :santa::zwaai:

 
met wat zou ik hem nu nog kunnen uploaden.

het is geen ferrari want dat verschijnt niet in het klein vensterke van dreambox bij opstarten.

of kan ik nu gelijk welke image plaatsen,met vb bl 74 of 76 of 84 enz.

 
Geen Ferrari dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen nee dan kun je er verder weinig mee dan moet je bij bootloader 69 blijven maar ik was zeker omdat je dit zelf schrijft;

heb opnieuw ferrarie 1.3 erop gezet,laten upgraden naar ferrarie kaart ,nog altijd in orde,sim geupdate succesfol.
Maar als het een sim 1.0 is gebleven daar zijn ook images voor op die site.

Maar ik begrijp dat je je buik er even vol van hebt.

 
maar ik betwijfel dat het een sim 1 is.

van wie ik hem gekocht heb denkt toch ook niet dat het sim 1 maar 2.01 maar

die kent er ook niet veel van.

ik had ferrarri 1.3 erop gezet en dan sim laten uploaden en er kwam op scherm succesful.

terug laten opstarten en op scherm van dreambox kwam niet ferrari maar bl 69 enz.

maar dan had ik er een ferrari moeten opzetten volgens u en ik heb er terug nabilosat met bl 76 opgezet,misschien ligt het daaraan,maar voorlopig stop ik ,hij gaat nu terug.

toch zou ik is de preciese volgorde willen weten wat ik moet doen om toch nog is te proberen één van de volgende weken.

verder wens ik jou en iedereen prettige feestdagen en gelukkig nieuwjaar

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan