Wie heeft er problemen met Cardsharing?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe dacht je via telnet newcamd te configureren dan?

Dit gaat alleen middels de VI editor. Maar dat is niet meteen een fijne editor om mee te werken.

Je gaat naar de directory waar newcamd.conf staat en dan type je "vi newcamd.conf" (zonder aanhalingstekens uiteraard), daarna mep je op de insert toets en kun je dingen wijzigen.

Persoonlijk vind ik het een klommel van een editor maar oke.

Opslaan is eerst op ESC en daarna intoetsen ":wq"

Niet saven is ook eerst ESC en daarna ":q" of ":q!"

Kijk BT ik ga te werk van een tip die ik via MSN gekregen heb van de eendjes, deze uitleg heb ik uitgeprint, maar ik kom er niet verder mee.

Ik doe gewoon wat daar staat...

Ik heb het er afgelopen zondag met jou ook even over gehad, maar had even geen zin om het aan je te laten zien, maar je zei er ook bij dat het met radegast veel simpeler was (slechts twee vinkjes, welke? )

Kijk ik ben nog maar een beginneling wat "Dreamen" betreft, en dan ga je er van uit dat als men iets uitlegt dat het goed zou moeten zijn...

Maar dat hoorde ik zaterdag ook al, dat er vaak compleet verkeerde antwoorden worden gegeven, zodat je op laatst niet meer weet wat het goede is of was.

Zit er in de image geen addon-manager/installer?

Bij sommige images kun je een tar.gz (bijv: addon.tar.gx) in de tmp zetten en dan manual update. Dan wordt de betreffende emu geinstalleerd zonder al te veel moeite.

@BT en Freggelgrot: VI is inderdaad lastig. Je moet eerst op internet alle commando's opzoeken. Je vernaggelt heel snel je bestand.

Hij heeft nog geen linux machine als ik het goed lees, alleen een dream. Dan zou ik de newcam.cfg editten met Dreamcontrolecenter. Laat Vi even links liggen nog. Dat is niet makkelijk en niet direct nodig ook niet.

Op een linux server kun je eventueel ook webmin installen en daar zit bij de filemanager een edittor. Die is stuk makelijker als je net begint. Dualboot zou ik niet doen. Pak een oude pc, 400 mhz ofzo is al leuk. Als Linux draaid, hoeft er geen scherm of niks aan. Dat kun je allemaal op je eigen pc configureren.

Hi Freggel,

Je kunt newcam ook via de ab configureren, selecteer newcam, druk op ok, je ziet dan op het scherm de sloten poorten en emm staan, vink bij zowel up en down bij de emm g, s en u aan. dan zie je special staan, ook aanvinken, daarachter staat dccs, tweede hokje aanvinken, daaronder zie je staan emu auto, ook aanvinken en als laatste prefer aanvinken, de boel saven en uppen maar die c+ kaart.

Boets

Ik zal het eens proberen, morgen zullen we het weten ;)

newcam.cfg editten met Dreamcontrolecenter
Owz, die kende ik nog niet, dan zal ik hier van de week ook even naar kijken, als ik er nog tijd en energie voor vind heet dat.

Kom op Tiger er wordt hier nu iets meer gepost, dus iets meer werk voor jou, dus zorg maar dat je de energie bij elkaar raapt, misschien iets minder achter de bosnimfen aan? :biggrin:

Ik heb nog een leuk onderwerpje in mijn hoofd voor seca2! Maar dat komt nog, eerst mijn BBQ achter de rug hebben. ;)

Goede onderwerp.Ik zit , sinds kort de gelukkige bezitter van de dream, ook met het probleem router.Ik heb een draytek vigor 2600 Plus A en draait met de hydra 4 beta in de 7000s.

Via de link http://www.pcflank.com/scanner2.htm weet ik dat al mijn poorten dicht zijn gespijkerd.

Kan je zonder meer om b.v. de 2e dream op je werkkamer aan te sturen een willekeurge port aan maken b.v7781 en deze uitsluitend toe te staan aan de client ( de edream op de werkkamer).En stel dat ik mijn kinderen geen toestemming geeft om op de werkkamer te kijken de client er zonder meer eraf gooien !!!!

Hoe gaat nu qua handelingen e.a, precies in zijn werk?????

IL

Kan je zonder meer om b.v. de 2e dream op je werkkamer aan te sturen een willekeurge port aan maken b.v7781 en deze uitsluitend toe te staan aan de client
Neen, want op je werkkamer zal de tweede dream via het interne netwerk draaien en kun je dus rechtstreeks verbinden op zowat elke poort zonder dat je iets hoeft in te stellen.

Maar als je nu de werkkamer in de garage hebt, en daar een aparte internet aansluiting met een eigen internet ip adres ja dan is dat mogelijk.

Het is echter niet bij elk merk/type router mogelijk om de verbinding te beperken op basis van ip adres.

Vandaar ook dat je in geval dat niet kan, gebruik moet gaan maken van een deskey en een wachtwoord bijvoorbeeld.

Quote:

Maar als je nu de werkkamer in de garage hebt, en daar een aparte internet aansluiting met een eigen internet ip adres ja dan is dat mogelijk.

En een MasterA en Funkaart om de garagedeur te openen :)

Ik kan me voorstellen dat mensen problemen hebben met Cardsharing. Installen van de router/firewall/NAT/IP-adressen enz...
Het lijkt me leuk om hier eens een topic over te beginnen, zodat we de mensen kunnen helpen die er problemen mee hebben...
Ben nieuw op dit forum.

Weet weinig of niets van dit onderwerp,maar heb hier grote belangstelling voor.Wie kan mij zeggen wat ik hiervoor het beste kan aanschaffen?

Een dreambox 500S?En wat nog meer.

En wie geeft mij meer informatie?

Het beste kun je daarvoor zelf even een nieuw onderwerp openen met je vraag.

We hebben inmiddels op het forum een "interne cardsharing" sectie waar je met dit soort vragen terecht kunt.

Hoi,

Ben nieuw in dit wereldje.

Heb een dreambox 500.

Wie kan mij een beetje wegwijs maken.

Leuk machineke...

Prettige feestdagen

Hoi Blurky, welkom op Satellite Fun.

Maar het geldt ook voor jou, ga even naar de juiste forum sectie, klik dan op "new thread". Zo open je een nieuw topic voor je eigen vraag, dat is gemakkelijker beantwoorden ook en zo houden we het overzichtelijk.

Ook is dan handig om wat uitgebreider te schrijven dus wat je precies wilt weten of waar je graag van wilde dat we je wegwijs maakten.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan