Wanneer je minder dan 4 maanden geleden corona gehad hebt, krijg je 1 van 2 spuiten.
Het is voor mij meer dan een jaar geleden, dus dat zouden dan gewoon 2 spuiten zijn.
Het is niet bekend hoe lang immuniteit blijft, bij ziek worden of bij vaccineren aldus RIVM.
Er zouden ook al mensen zijn die vaker geinfecteerd zijn (ik ken ze niet).
RIVM gaat na vaccineren de mensen die dat hebben toegestaan ook minstens 2 jaar monitoren, en dat kan alleen maar zijn omdat ze geen idee hebben voor de lange termijn.
Maar het mechanisme wat ik nu heb gekregen, is heel anders dan dat van de andere vaccins.
RIVM zegt ook dat dit vaccin in ieder geval meer dan 67 % bescherming biedt, en dat is nogal laag als je de meer dan 90 % van de andere vaccins bekijkt.
Bovendien heb ik nu wel bijwerkingen zoals een benauwdheid, barstende koppijn, heel slecht geslapen en koorts.
Voor mij was er geen mogelijkheid te kiezen voor een ander vaccin, die mogelijkheid werd pas geboden exact op het moment dat bij mij de spuit al in de arm zat.
En voor wat betreft testen; toen ik ziek was werd er pas op corona getest toen ik al in het ziekenhuis lag en met een bloedtest, resultaat binnen 2 uur wat toen heel snel was.
Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis werd minstens om de andere dag bloed afgenomen (dus ook vaker), maar er is niet meer op corona getest.
Dat weet ik omdat je de verslagen van het ziekenhuis gewoon kunt inzien.
Om te weten of er antistoffen aanwezig waren, zou je je moeten aanmelden bij Sanquin om bloed te geven (in de hoop dat de antistoffen zouden kunnen bijdragen aan een medicijn of snellere behandeling).
Sanquin zou (toen) de enige instantie zijn die deze tests deed.
Aangezien ik destijds wel wat anders aan mijn hoofd had, en ik maanden geen auto gereden heb, was tegen de tijd dat ik mezelf in staat achtte wel bloed te gaan geven, er geen interesse meer van Sanquin omdat hun onderzoek niet leidde tot de gehoopte resultaten.
Nu testen ze ook alleen nog maar op antistoffen bij de gewone vaste klanten die bloed komen geven, als onderdeel van de normale reeks testen.