Klopt, maar ik ben toch blij gewacht te hebben. W7 had in het begin ook de nodige problemen. W8 heeft geen verbetering gebracht net als Win ME dus die heb ik net als Win ME overgeslagen.
De reden dat ik grote moeite had met afscheid namen van XP is dat het gewoon een hartstikke goed OS was en nog steeds is, wat ook rete stabiel draaide en ik kende het van binnen en van buiten.
W7 draait prima, maar met name snelkoppelingen en dos prompt wat je in 32-bits mode kon met XP full screen en zo, dat mis ik nog steeds in W7, zal er ook niet in komen. En nog wat ander dingetjes die in XP gewoon makkelijker waren.
W10 heeft nog steeds met regelmaat vage problemen, met name op de wifi en dan nog even los van allerlei zaken die er in zitten waarvan men maar moet weten dat je ze uit moet zetten. Het start snel op maar dat is dan ook alles. Dat blijkt echte te komen door een "fast startup" optie die er in zit. Als je die uit zet is het gedaan.
Heb het hier getest gehad op mijn machine en misschien wordt m'n reserve machine nog eens er naar geupgrade maar ik was er niet van gecharmeerd. Ook is weer de hele structuur verandert zodat je weer opnieuw moet gaan zoeken waar alles staat, oke dat is wennen, maar het is gewoon pure onzin om dat telkens weer compleet om te gooien, ik wordt er strontziek van en ik ben niet de enige.
Wat ik er van gezien heb bij mij en bij kennissen werkt het al beter sinds de desktop wat normaler is, maar naast het wennen heeft ie nog steeds aparte kuren. Met name netwerk wil ie wel eens raar doen. En dan nog de verminderde compatibiliteit.
Ik heb al aangegeven dat ik het alleen nog ga gebruiken omdat ik gamen doe. Als ik niet zou gamen dan was W7 mijn laatste Windows geweest en dan was ik overgestapt naar Linux.
Want om te internetten en te mailen etc. etc. kun je nu net zo goed Linux nemen, draait net zo stabiel met minder resources, alles gratis, zelfs 2 "office" pakketten (libre- en openoffice) die je kunt gebruiken, alles wat een mens nodig heeft.
En ook al lang gebruikersvriendelijk zodat je niet meer zoals vroeger zelf naar drivers en weet ik wat voor geneuzel moet zoeken. Het meeste is nu ook gewoon automatisch.
Bij alles blijft natuurlijk de "wat ik er mee doe" ervaring en beslissing. Er zijn zat mensen die goed met W10 overweg kunnen, ligt er inderdaad aan wat je met je pc wilt en doet. Vermoedelijk kun je dan net zo goed Linux nemen.
Maar een overstap van een XP machine naar W10 gaat ver, in veel gevallen is dat te oud en niet meer compatible, dus van tevoren echt even goed de W10 check laten doen.