Wil ik niet hebben!

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
En wil ik ook hier geen geen discussies over aangaan.
Maar zoiets is voor de Amerikaanse burger vrij verkrijgbaar dacht ik.
De mininigun van General Electric, en eerst gebruikt door het Amerikaanse leger/luctmacht in Vietnam.
Hier een link, en er zijn er zat te vinden!
http://www.montysminiguns.com/RealityPage.htm
Nadeel, het vreet teveel munitie, tja!
En het schijnt in computerspellen te verschijnen.

Grtz.

Daar word je stil van ja!
Het zal wel een hot item zijn geworden want diverse links zijn gedeaktiveerd.

Grtz.

Ik heb er een besteld hoop hem zeer snel te hebben..

ik heb er zo al twee in de tuin staan, om zwerfdieren neer te knallen.

Ja, het is onvoorstelbaar die dingen!
Zoals de site omschrijft werden ze voor Vietnam ontworpen en gebruikt.
Ik heb een tijd terug een artikel van een piloot gelezen die ermee had gevlogen in Vietnam.
Het was in de C47 of Dakota waar ze in de cargo-deur opzij een drie-er pack hadden gezet en de Dak's heetten spooky.
Gevlogen werd s'nachts.
De theoretici hadden uitgedacht dat als ze de Dak in een sterke bocht legden, je een klein gebied op de grond kon verzadigen met kogels.
Het kwam overeen met gras maaien met kogels.
Natuurlijk zag de vijand het mondingvuur wel, en kon terug schieten.
In een of andere film zijn de miniguns nog gebruikt.

Grtz.

is te groot voor als je opstap gaat past niet achter je broekriem ha ha ha
gr frans

Da's iets anders dan waar ik mee heb geschoten tijdens mijn dienstplicht :biggrin: , daarmee vielen de kogels vlak voor je voeten op de grond :gun:

Het is merkwaardig!
Voor onze amerikaanse vrienden schijnt zoiets vrij verkrijgbaar te zijn.
Terwijl hier de overheid zich erg druk maakt over plastic imitatie pistooltjes!
En die dan ook verboden heeft dacht ik.
Er kunnen "strafbare feiten mee gepleegd worden" meent men.
Dus weer geen enkel vertrouwen in zijn burgers.

Grtz.

Nja, terecht geen vertrouwen, want die strafbare feiten werden er inderdaad mee gepleegd.
Nu ze die dingen verboden hebben gaat men weer over tot standaard messen en knuppels dus echt afgenomen heeft de criminaliteit niet met het verbieden van nep-wapens.

Goed BT.
Probeer jij maar eens een plastic imitatie pistooltje als vuur, slag of steek wapen te gebruiken.
Dat werkt dus niet.

Overigens is bij onze amerikaanse vrienden van alles imitatie spul te krijgen.
Zelfs geheel metalen imitaties zijn van zowat alles te krijgen en heten daar replica's.
Vooral jubileum modellen van bekende fabrikanten zijn zeer geliefd.
Het is een hele industrie.

Wat de mini betreft.
Goede lezers zullen ontdekt hebben dat de 6 lopen worden aangedreven en rondgedraaid door een elektro motor.
Daardoor werden ze redelijk gekoeld en liepen niet zo snel vast.
Wel was een accu nodig en waren ze niet zo makkelijk in het veld.
De bekende twin-fifties (0.50) brownings waren gas-operated en luchtgekoeld.
Daardoor bevroren ze soms en door warmlopen liepen ze ook vaker vast.

Grtz.

Echt nieuw zijn die wapens nou ook weer niet hoor.
WWF worstelaar Jesse Ventura liep er al mee rond te sjouwen in zijn eerste poging tot echt acteerwerk in de film Predator.
Was gelijk ook het meest opvallende aan zijn rolletje, dat wapen.

Goed BT.
Probeer jij maar eens een plastic imitatie pistooltje als vuur, slag of steek wapen te gebruiken.
Dat werkt dus niet.
Niet? Dan mag je me eens uitleggen waarom er de nodige overvallen al mee gelukt zijn, er zijn er echt bij die je niet van echt kunt onderscheiden. Het is niet voor niets dat ze die dingen verboden hebben. Er zijn ook al mensen opgepakt die overvallen gedaan hebben en bij hun aanhouding dus dat soort "wapens" bij zich hadden.
Je hoeft mij niet te geloven, maar het zijn gewoon feiten.
Ik heb er zelf eentje gezien waar ik het vanaf 2 meter afstand ook echt niet van kon zeggen, pas toen ik hem in mijn handen hield wist ik dat het nep was.

Zucht!
Je kunt het niet als vuurwapen gebruiken omdat je er niet mee kunt afvuren.
Je kunt het niet als slagwapen gebruiken omdat je er weinig effect mee hebt.
En je kunt het niet als steekwapen gebruiken omdat je er niet mee kunt steken.
Als men het bij een overval gebruikt dan denkt de ander dat het echt is neem ik aan dat je bedoelt.
Tja dan gebruikt men het waarvoor het niet bedoeld is.
Replica's zijn zijn juist bedoeld om zo echt mogelijk te lijken.
Daarentegen kun je wel een broodmes als wapen gaan gebruiken.
Gaan we daarom alle brood en andere messen verbieden.
En inderdaad, zoals je zegt, kun je met een broodmes wel iemand uitschakelen of iets aandoen.
Als men met alles wat men in handen krijgt tegenwoordig overvallen gaat doen is het wel erg gesteld met onze samenleving!
Dan zit er blijkbaar iets fundamenteel fout!

Grtz.

Ik begrijp niet waarom je zucht, want zo duidelijk was je ook niet met wat je bedoelde mijns inziens.

Je kunt het niet als vuurwapen gebruiken omdat je er niet mee kunt afvuren.
In de meeste gevallen wel, alleen betreft het dan meestal van die plastic kogeltjes.

Als men het bij een overval gebruikt dan denkt de ander dat het echt is neem ik aan dat je bedoelt.
Ja precies, je kunt het dus als zodanig gebruiken, omdat de bedreigde persoon een verkeerde conclusie trekt (namelijk dat hij denkt dat ie echt is).
En als je zo'n kogeltje in je oog krijgt ben je ook niet happy hoor, die dingen gaan er zo doorheen.

Natuurlijk gebruikt men het waarvoor het niet bedoeld is, daar ging het toch om?

Jij gaf immers aan dat de regering zijn burgers niet vertrouwde en men meende dat er "strafbare feiten" mee gepleegd konden worden.
Ik heb je aangegeven dat dit wantrouwen niet onterecht is en er dus inderdaad ook strafbare feiten mee gepleegd kunnen worden en dat deze feiten ook daadwerkelijk plaats vinden en zo'n verbod dus helemaal niet zo vreemd is.

Brood- en andere messen kun je niet verbieden omdat die in het dagelijkse leven nodig zijn, dit in tegenstelling tot speelgoed wapens.
Met schietende speelgoedwapens kun je ook goed iemand uitschakelen, kwestie van goed mikken, of je moet een niet-schietend model hebben dan lukt het niet nee.

Maar dat maakt het gevoel wat het slachtoffer heeft en de waarde van het gestolene er niet minder op. Dus of het wel of niet "daadwerkelijk" als wapen te gebruiken is vindt ik persoonlijk totaal niet van belang.

Er zit dus inderdaad fundamenteel iets fout, maar dat is al langer. Dat zie je ook al aan het feit dat al 12 a 13 jarigen voor overvallen worden opgepakt.

Maar hoe lossen we het op? Dat lijkt me wel een probleem waar men echt eens wat meer geld in mag steken. Dus meer geld daarin, in plaats van in bijv. parkeerwachten lijkt me een goede zaak.

Gisteren binnen gekomen probeer snel uit...lol

Ja BT.
Met replica's kun je niet schieten zover ik weet (met plastic kogeltjes).
Daar zijn ze ook niet voor bedoeld.
Die replica's zie ik in advertenties in amerikaanse en engelse tijdschriften.
Als er ook schietende plastic speelgoed wapens zijn ken ik die niet.
Ik neem aan dat die voor kinderen bedoeld zijn.
Als je er ook overvallen mee kunt doen en mensen in een oog kunt treffen is dat vervelend ja.
In elk geval wordt er met zo'n speelgoed wapen minder lichamelijke schade aangericht dan met een broodmes denk ik.
Die messen worden dan ook niet gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, vervelend ja!
Overigens kun je ook iemand laten verdrinken in een emmer water!

Inderdaad zit er iets fundamenteel fout.
Er is sprake van moraalvervlakking, en dit komt waarschijnlijk door het OM.
Als je thuis een inbreker aantreft en die eruit slaat wordt jij door het OM vervolgd omdat je geweld hebt gebruikt.
Als je je lijf en leden verdedigd en terugslaat gaat het OM bekijken of je niet te hard terug geslagen hebt.
Onze soldaten worden opgeleid om te vechten en schieten, en naar bv Afghanistan gestuurd.
Als ze daar gaan schieten en iets raken gaat het OM onderzoeken of ze niets strafbaars hebben gedaan.
Het OM krijgt het klaar om onschuldigen achter de tralies te zetten.
Pas veel later komt per ongeluk uit dat ze onschuldig zijn.
Het is bezopen, de wereld op zijn kop, wat het OM doet.
Denk eraan dat het OM geen opsporings/vervolgings plicht heeft, en kan seponeren wanneer het wil!
Een en ander geeft de burger niet erg veel vertrouwen in de overheid!

Grtz.

Als je thuis een inbreker aantreft en die eruit slaat wordt jij door het OM vervolgd omdat je geweld hebt gebruikt.
Als je je lijf en leden verdedigd en terugslaat gaat het OM bekijken of je niet te hard terug geslagen hebt.
Ja dat vindt ik ook belachelijk, en schijnbaar Rita Verdonk ook. Als ik het goed begrepen heb wordt het een van de onderwerpen van haar beweging, dat mensen thuis en mensen die overvallen worden zich gewoon mogen verdedigen.

Persoonlijk vindt ik het ook belachelijk, men moet gewoon het recht hebben een inbreker naar buiten te meppen, die heeft immers niks in je woning verloren.
Dat je nu voor mishandeling gepakt kan worden als je een inbreker buiten mept is ronduit te gek voor woorden.

hoef niet half dood slaan en dan s nachts in de gemeente tuin en net doen als de rest heb niks gezien
gr frans

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan