Ik begrijp niet waarom je zucht, want zo duidelijk was je ook niet met wat je bedoelde mijns inziens.
Je kunt het niet als vuurwapen gebruiken omdat je er niet mee kunt afvuren.
In de meeste gevallen wel, alleen betreft het dan meestal van die plastic kogeltjes.
Als men het bij een overval gebruikt dan denkt de ander dat het echt is neem ik aan dat je bedoelt.
Ja precies, je kunt het dus als zodanig gebruiken, omdat de bedreigde persoon een verkeerde conclusie trekt (namelijk dat hij denkt dat ie echt is).
En als je zo'n kogeltje in je oog krijgt ben je ook niet happy hoor, die dingen gaan er zo doorheen.
Natuurlijk gebruikt men het waarvoor het niet bedoeld is, daar ging het toch om?
Jij gaf immers aan dat de regering zijn burgers niet vertrouwde en men meende dat er "strafbare feiten" mee gepleegd konden worden.
Ik heb je aangegeven dat dit wantrouwen niet onterecht is en er dus inderdaad ook strafbare feiten mee gepleegd kunnen worden en dat deze feiten ook daadwerkelijk plaats vinden en zo'n verbod dus helemaal niet zo vreemd is.
Brood- en andere messen kun je niet verbieden omdat die in het dagelijkse leven nodig zijn, dit in tegenstelling tot speelgoed wapens.
Met schietende speelgoedwapens kun je ook goed iemand uitschakelen, kwestie van goed mikken, of je moet een niet-schietend model hebben dan lukt het niet nee.
Maar dat maakt het gevoel wat het slachtoffer heeft en de waarde van het gestolene er niet minder op. Dus of het wel of niet "daadwerkelijk" als wapen te gebruiken is vindt ik persoonlijk totaal niet van belang.
Er zit dus inderdaad fundamenteel iets fout, maar dat is al langer. Dat zie je ook al aan het feit dat al 12 a 13 jarigen voor overvallen worden opgepakt.
Maar hoe lossen we het op? Dat lijkt me wel een probleem waar men echt eens wat meer geld in mag steken. Dus meer geld daarin, in plaats van in bijv. parkeerwachten lijkt me een goede zaak.