Als dat zo is, dan heb je geen sofwareprobleem maar een hardwareprobleem.
In dat geval moet je op een nette juridische manier gaan dreigen. Check je papieren of de beperkingen erbij vermeld staan. Zonee, dan kun je zeggen dat je van mening bent dat ze jou op oneerlijke wijze een machine met beperkingen verkocht hebben zonder dat aan te geven.
Dat is een vorm van oplichting.
En dan netjes zeggen dat je in eerste instantie zover niet wilt gaan, maar dat ze dan wel binnen 6 weken met een afdoende oplossing moeten komen.
Let op! Als het niet vermeld staat, dan kun je hier ver mee gaan, jij als klant hebt het recht te bepalen wat op je machine komt, niet Microshit en ook niet Dell (tenzij aangegeven in de papieren).
Ohja, als er in de papieren staat dat er windows 98 pre-installed op staat, dan is dat niet wat ik bedoel. Er moet dan duidelijk bij staan dat het systeem niet geschikt is voor andere systemen.
Hiermee waren ze met mij nog niet klaar.
Maarja, ik zal ook nooit een Dell kopen, geen ander echt merk ook niet, ze hebben allemaal wel wat, dus ik bouw ze zelf, kan me dan ook het beste halen van wat ik zelf wil dus qua prijs/kwaliteit verhouding en weet wat ik in handen heb en kan ook ten alle tijde verbouwen eraan of ander OS erop zetten etc. etc. terwijl de garantie vrijwel hetzelfde is.
Half jaar omruil-garantie, 1 jaar op het volledige systeem en 3 jaar op de monitor. Wie doet je wat.