win98 naar xp

XP installeren vanaf een win98 bootdiskette lukt sowieso niet. Je kunt de installatie van xp niet starten onder dos.

bios updaten?

Originally posted by Rolo

Bij Dell en Compaq oa komt het indd voor zoals BT al zegt dat er een kleine partitie is gereserveerd voor het bios of een gedeelte van het OS en dan heb je pech en kun je geen normale installatie doen.
Rolo

Ik heb zelf ook een Comp(R)aq
en idd netzoals dell verplichten ze eigenlijk alleen hardware van hun te gebruiken
dat probleem qua die partitie is wel degelijk op te lossen
anders zou je er ook nooit een andere hd als c: in kunnen hangen .. daar geeft hij dus een fout melding op omdat hij een bepaalde partitie wil hebben (doet hij met een restore cd)
@b18
probeer eens bij het opstarten zodra je Dell in je scherm ziet het volgende eens:
bij dat scherm even ctrl + tab indrukken
bij dat scherm even alt + tab indrukken
of bij dat scherm alleen je tab toets indrukken

Bij de compaq is het alleen de tab toets zodra ik compaq in beeld zie
dan slaat hij een bepaald herkennings punt over
zo heb ik dus een andere hd als mijn c: kunnen gebruiken
de standaard van compaq was een 20 gig waarvan hij er 5 gig gebruikte als d: dus om windows geheel op te zetten en herkenning voor de bios
dat is nu dus niet meer nodig
als je dezelfde hd wilt blijven gebruiken als c: doe dan even met fdisk (via opstart disk) even partities verweideren en 1 nieuwe aanmaken :)
probeer dus een van die 3 mogelijkheden even zoals hierboven staat
veel suc6

@Nao:
XP installeren vanaf een win98 bootdiskette lukt sowieso niet. Je kunt de installatie van xp niet starten onder dos.
Ohnee? Hoe kom je op dat idee?

Dat is wel degelijk mogelijk hoor. Maar dan moet je wel met de goede file uit de i386 directory opstarten, zijnde winnt.exe en niet met winnt32.exe want die is alleen voor windows.

Start je met winnt.exe op gaat ie gewoon installeren hoor.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan